Track T800 - motocykl z silnikiem diesla już w sprzedaży
Ogromna oszczędność. Ale najpierw trzeba wydać 85 tys. zł.
Jak wiadomo, produkty z Holandii dały ludzkości bardzo wiele. Teraz dołącza do nich motocykl. Tak, motocykl. I to nie byle jaki, bo wyposażony w silnik diesla. Nazywa się Track T800 i ma niewiele wspólnego z torem. Za napęd służy silnik Daimler-Benz, bardzo podobny do tego w samochodzie Smart. Co ciekawe, przełożenie napędu odbywa się za pomocą wału, ale nie ma klasycznych biegów tylko przekładnia podobna do tych ze skuterów. Moc ustalono na poziomie 45 KM, ale w zamian za to mamy do dyspozycji 100 Nm. Track T800 rozpędzi się do 160 km/h, ale najciekawsze jest spalanie. Ma ono oscylować między 2,3 a 2,9 litra oleju napędowego na setkę. Jest mały problem. Sprzęt w UK kosztuje 15,995 funtów, czyli ponad 85 tys. złotych. A w Polsce niedługo tyle będzie kosztować zalanie olejem napędowym całego zbiornika paliwa. Co sądzicie o silnikach diesla w motocyklach?
Komentarze 11
Pokaż wszystkie komentarzeAutomat w motorze?!!!! Ja bym chyba na nim zasnął
OdpowiedzZa takie pieniądze miał bym nowego super wyposażonego gsa.
OdpowiedzUS ARMY ma takie sprzęty od ładnych paru lat! http://en.wikipedia.org/wiki/File :M1030m1.jpg
Odpowiedzjakie max obroty osiga diesel w motocyklu? Ciekaw jestem specyficznego dieslowego klekotu przy np 9 tys obr i z dobrym tlumikiem? to musi byc odjazd.... hehe
Odpowiedz9 tys eeeeee nie 800 cm bez doladowania chyab bo nic niewspomiinali i 45 km to bedzie jakies 4 5 moze6 tys jak niemmniej
Odpowiedzobczaiłem specyfikacje techniczna według producenta od 3500 do 4500 obr/min osiaga 45 km przy czym na sucho wazy 225 kg z pelnym bakiem 250 prawie duzo 130-140 km/tone setka w 7-8 sekund vmax ze 140 moze 150 mi sie bardzo podoba chociaz straszny smok taka dislowska wersja duzych podróznych enduro typu gs itp znacznie wolniejszy ale niksie oborty mnie urzekaja cena masakra ale spalanie ekstra;) konkluzje jak kto woli
OdpowiedzMoment obrotowy moze byc stały w pewnym przedziale obrotów (3,5-4,5k), ale nie moc. Moc zmienia się zawsze z obrotami, bo moc to moment obrotowy x obroty. Ten silnik dlatego ma niską moc, mimo wysokiego momentu obrotowego, bo nie jest w stanie "przemnożyć" momentu przez wysokie obroty. Dlatego w dieslach podnoszenie mocy sprowadza sie do zwiększania momentu obrotowego, który potem przy takich samych obrotach daje w efekcie większą moc. A czemu diesle nie kręcą sie wysoko to już inny temat.
Odpowiedzpozatym stala moc moze wynikac z zasdtosowania przeniesienia napedu jak w skuterach :P moc na kole tznb klejenie sie sprzegla i puszczanie minimalne moze w wefekcie na kole dawac efekt stalej mocy tyle ze wtedy byloby to bez sensu bo wraz ze wzropstem obrotow musiello by sprzeglo stopniowo puszczac
OdpowiedzDobra, wracaj do odrabiania lekcji...
Odpowiedzco ty na to http://www.motorcycle-usa.com/PhotoGallerys/10-honda-cbr1000rr-fmf-dyno.jpg :)
Odpowiedzna tym wykresie widac ze moc w gornym zakresie ejst nieoma;l stała :) bo moment obrotowy spada a obroty rosna w odpowiednich proporcjach dzieki czemu uzyskalo sie prawie moc stalą pomiedzy 10500 obr/mon a 13000obr/min
Odpowiedzpozatym widzialem juz troche wykresów gdzi emoc w maksymalnym górnymz akresie obrotow w przedziale 2 tys obrotow na minute była nieomal stala w granicach 2% róznicy
Odpowiedzciekawe czy przy zastosowaniu odpowiednich elemntow ruchomych w silniku i zaawansowanej elektroniki mozna rowniez uzyskac stala moc zapewne tak:P
Odpowiedzmoment obrotowy ma staly od 1500 do 3500 moc ma stala od 3500 do 4500 zobacz sobie wspecyfikacji technicznej oczywiscie "stała moc" nie dokaldnie taka samą w przedziale 3500 do 4500 ale minimalnie sie ona zmienia w tym zakresie obrotow teraz chyba zatrybiles
Odpowiedznajbardziej mi sie podoba polaczenie walu z przekladnia podobna jak wskuterach max plynna bezobslugowa jazda zadnego martwienia sie o lancuch i szarpania przy zmianach biegow
Odpowiedzbezsens
Odpowiedzbezsens
Odpowiedz