Tor Supermoto na Bemowie - informacje wstępne
Na lotnisku Bemowo zapowiadają się wyjątkowo widowiskowe zawody!
Jak pewnie wiecie w maju, a dokładnie 23-24 maja podczas ExtremeMoto na warszawskim Bemowie odbędzie się runda Mistrzostw Polski Supermoto oraz Pucharu Polski Supermoto . Impreza to zacna i nie mająca sobie równych w polskim światku motocyklowym, organizatorzy spodziewają się bowiem około 15-20 tysięcy widzów, więc jesteśmy pewni, że zawodnicy dadzą z siebie 110%. Prace organizacyjne ciągle trwają, w zanadrzu jest kilka niespodzianek, jednak jest jeszcze zbyt wcześnie, aby o nich mówić.
ExtremeMoto jest organizowane wspólnie przez firmę MotoRoni. Dzięki szczerej chęci i dobrej woli wielu zaangażowanych stron wierzymy, że to ambitne przedsięwzięcie zakończy się sukcesem. Dodatkowo chcielibyśmy z góry podziękować chłopakom z BDSM SuperMoto Racing Team, którzy z ramienia Automobilklubu Polskiego pomagają z oficjalną stroną wyścigów i wkładają dużo pracy, aby widowisko było jeszcze efektowniejsze.
Obecna forma toru na Bemowie jest rezultatem wspólnego opracowania ww. stron, którego wizualizację możecie obejrzeć na załączonych zdjęciach oraz filmie. Wstępna wersja pętli ma 1060 metrów długości, szerokość to na większości trasy 8 metrów, oprócz części przy trybunach gdzie wynosi 10-12 metrów. Długość odcinka terenowego to 320 metrów, znajduje się tam jedna hopka, której parametry nie zostały jeszcze ustalone. W tej chwili toczy się walka o to, aby każdy zakręt sekcji terenowej posiadał bandę z mieszanki piachu z betonem.
Część toru będzie przebiegała po asfalcie wylanym przy okazji wizyty Roberta Kubicy na F1 Pit Lane Park. Różnice w poziomie asfaltu i betonu (30cm) będą zniwelowane tylko na wjeździe na ten odcinek. Reszta części drogowej to beton regularnie używany przez stunterów na zawodach, więc o jego przyczepność nie należy się martwić.
Prosta startowa oraz pierwsza nawrotka są rozmieszczone na głównej płycie (ciemniejszy prostokąt na zdjęciach), przy największej trybunie. Ze względu na specyfikę ExtremeMoto ta część będzie montowana / demontowana (w praktyce będzie to rozłożenie / złożenie barier wodnych).
Zawody będą rozgrywane przez sobotę oraz niedzielę, przy czym sobota to treningi oraz kwalifikacje, niedziela to już tylko i wyłącznie wyścigi. Otwartą sprawą jest w tej chwili kwestia piątkowych treningów.
Park maszyn będzie zamykany oraz oczywiście wyposażony w sanitariaty i prąd, motocykle będą strzeżone przez ochroniarzy w nocy.
Podane tu informacje mają charakter wstępny i mogą ulec zmianie.
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarzeMoi drodzy, m.in dizeki Waszym uwagom zmieniliśmy trochę koncepcję toru. Narazie nie chcę zdradzać szczegółów ale tor bedzie bardizej urozmaicony. Sekcje terenowe będą także zmienione.
OdpowiedzA nie daloby sie troche skomplikowac czesci ziemnej tego toru? teraz sa same proste i zakrety 90 stopni?
OdpowiedzSzuter jest jedną z najbardziej widowiskowych części toru więc lepiej jednak, żeby było tego więcej niż zwykle.
OdpowiedzMasz chyba bardzo wstępne dane. Część tor wylana dla Kubicy jest nie tu, gdzie ją zaznaczyłeś chłopaku. Jak już coś piszesz to z głową.
OdpowiedzNa zadnym zdjeciu z powyzszych nie ma zaznaczonego asfaltu wylanego pod F1 PIT LANE. Ciemny prostokat pokazuje teren glownej plyty, tak jak to bylo na ExtremeMoto
OdpowiedzNapiałeś,że tor będzie przebiegał przez Kubicowy asfalt. Tylko, że ten asfalt jest 50 m od prawej końcówki toru. Chodzę tam codziennie z pieskiem na spacer.
OdpowiedzMoże zobaczysz to na zdjęciach, które oferuje Zumi.
OdpowiedzDziękuje za dociekliwość. Zatrudnimy ludzi aby przesuneli tor "kubicy" tak aby pasował do naszego. A tak na serio to dzięki za uwagę. Zrobimy tak, żeby było dobrze.
OdpowiedzBiorąc pod uwagę sytuację z torem Poznań to SuMo jest jedynym motocyklowym sportem wyścigowym jaki można uprawiać w Polsce na wiecej niż jednym obiekcie. Kibicuję tej dyscyplinie całym sercem bo ...
OdpowiedzPowazne wyścigi na extrememoto to krok w najlepszym kierunku. Brawa dla organizatora
Odpowiedz