tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 BMW Pit Lane Park, czyli F1 i Warszawa
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

BMW Pit Lane Park, czyli F1 i Warszawa

Autor: Alonzo 2007.08.20, 12:25 14 Drukuj

Kontakt z F1 nigdzie nie jest tak słaby, jak na oglądanych na żywo wyścigach F1. BMW Pit Lane Park jest pierwszym miejscem, które przybliżyło mi sens i emocje F1 bardziej niż ekran telewizora.

Dwa tygodnie temu wracałem z Budapesztu, po raz kolejny szukając sensu wyścigów F1. Z pewnością F1 jest największym na świecie laboratorium motoryzacyjnym, w którym inżynierowie próbują wyłowić z głębi swoich komputerów przepis na najlepsze opony, najlepiej dobrane zawieszenie, optymalne momenty wizyt bolidu w boksie oraz na mnóstwo podobnych problemów. Zwykły widz z hot-dogiem w ręku nie rozumie nawet 5% rzeczy, które w trakcie wyścigów dzieją się na torze. Wszystko za sprawą odległości, dzielącej widzów od tego, gdzie aktualnie są rozgrywane wyścigi Formuły 1. Chodzi oczywiście o odległość miedzy widzami i pit stopem.

NAS Analytics TAG

BMW Pit Lane Park - co to jest?

Czy pamiętacie książki z cyklu „Nie tylko dla orłów"? „Komputer nie tylko dla orłów", „Edytor tekstów nie tylko dla orłów", „Windows nie tylko dla orłów"? BMW Pit Lane Park to tak naprawdę „Formuła 1 nie tylko dla orłów". Tak jak w miasteczku filmowym mamy atrapy rozmaitych miejsc i budowli, które na ekranie telewizora wyglądają bardzo często lepiej niż oryginały, tak w miasteczku F1 BMW mogliśmy znaleźć wszystko to, na czym opierają się współczesne wyścigi F1. I to dodatkowo przedstawione w taki sposób, że nawet osoba o bardzo podstawowej zdolności rozumienia świata była w stanie zrozumieć, co widzi i dlaczego to coś jest ważne dla wszechświata.

BMW Pit Lane Park było wzniesionym od podstaw na płycie lotniska Bemowo modelem toru wyścigowego z całą jego otoczką. Sam tor o długości kilkudziesięciu metrów miał z prawdziwym torem tyle wspólnego, co rakieta do tenisa z rakietą kosmiczną. Jednak wszystko to, co mogliśmy spotkać wokół toru, przewyższało pod względem rozmachu i dostępności rzeczywiste wyścigi Formuły 1.

Co można było zobaczyć na BMW Pit Lane Park?

Już pierwszy przystanek na trasie robił duże wrażenie. Była to wystawa techniki F1. Wystawianych było wiele elementów, z których składa się współczesny bolid F1, począwszy od spojlerów, a skończywszy na silniku i układzie wydechowym. Twórcom wystawy należą się gratulacje z powodu sugestywności niektórych eksponatów. Nam do gustu przypadły szczególnie koła samochodu osobowego i bolidu F1, które każdy mógł podnieść, by w ten sposób porównać technologię F1 z technologią zwykłych samochodów osobowych. Dużo większe koło bolidu było zaskakująco lekkie w porównaniu z kołem zwykłej „osobówki" BWM. Każdy mógł też sprawdzić swój czas reakcji, odbywając symulowany start wyścigu F1 z makietą prawdziwej kierownicy w ręku.

Kolejnym przystankiem było centrum treningowe kierowców F1. Można było tutaj znaleźć zarówno piłki, na których kierowcy trenują równowagę, jak również skomplikowane urządzenia do mierzenia siły kierowcy i jego refleksu. Siła w formule 1 jest ważna, gdyż w trakcie wyścigu ciało kierowcy jest poddawane bardzo dużym przeciążeniom. W efekcie każdy kierowca musi być w stanie uciągnąć, jak również wypchać rękami masę, równą co najmniej masie jego ciała. Nie lada gratką sali treningowej był też symulator bolidu F1, którego kabina wiernie reagowała na zdarzenia na torze.

Za centrum treningowym umieszczono kolejną atrakcję BMW Pit Lane Park - garaż zmiany opon. W garażu tym każdy widz mógł zmienić prawdziwe koło w prawdziwym bolidzie F1 przy pomocy prawdziwego klucza pneumatycznego. Coś, czym zazwyczaj emocjonujemy się śledząc pit stop F1, mogliśmy wykonać własnymi rękami, otrzymując zmierzony czas zmiany koła na imiennym dyplomie.

Ze świeżo uzyskanym tytułem serwisanta kół BMW mogliśmy nauczyć się tankować bolid F1. Wystarczyło zamocować przewód paliwowy do wlewu makiety bolidu F1 i następnie obserwować promienie świetlne, wskazujące kolejne dziesiątki litrów wlewanego paliwa. Ostatecznie w ciągu 10 sekund do wirtualnego zbiornika trafiało 120 litrów paliwa.

Wyścigi F1 to również możliwość kupienia gadżetów naszych ulubionych zespołów. Sklep firmowy BMW Sauber był również obecny na Bemowie. Niestety ceny produktów również były „firmowe", czyli dokładnie takie, jakie obowiązują w trakcie oficjalnych wyścigów F1. T-shirty w cenie 120 zł, czy też koszulki polo za 240 zł mogły być zbyt drogie dla wielu odwiedzających BMW Pit Lane Park.

W kolejnych pomieszczeniach BMW Pit Lane Park zwiedzający mogli wypróbować swych sił na torze w symulatorach wyścigowych Intel. Symulatory składały się z atrapy bolidu, w której zasiadali zwiedzający, oraz dużego ekranu, na którym wyświetlany był tor. Z kolei w następnym pomieszczeniu znajdował się bolid, otoczony przez urocze hostessy. Po emocjonujących wyścigach w symulatorze na świeżo upieczonych kierowców czekały tutaj zdjęcia przy bolidzie wśród pitbabe BMW. Zdjęcia były natychmiast drukowane, a organizatorzy BMW Pit Lane Park zapewniali o gotowości wykonania w ciągu 3 dni imprezy 67 000 zdjeć.

Zanim przejdziemy do głównej atrakcji BMW Pit Lane Park, wspomnimy o centrum dowodzenia, w którym zazwyczaj są śledzone poczynania Roberta Kubicy i Nicka Heidfelda. Również to miejsce, w trakcie wyścigów niedostępne dla nikogo spoza grupy szefów zespołu BMW Sauber, w ubiegły weekend było dostępne dla każdego zwiedzającego. Na ekranach LCD był wyświetlany symulowany wyścig Kubicy i Heidfelda oraz wszystkie informacje, towarzyszące temu wyścigowi.


Filmy:
Tor wyscigowy
przejazd f1
Robert Kubica przejazd
Robert Kubica wywiad
Chris Pfeiffer pokaz
Chris Pfeiffer wywiad
pit stop
Centrum Treningowe
Media Corner
przystanek inzynieryjny
petronas pit
tor bmw f1 bemowo a mg 0039
kubica bmw b mg 0098
robert kubica b mg 0184
kubica wywiad b mg 0168
chris pfeiffer na kole a mg 0160
chris pfeiffer nogi z boku a mg 0211
wywiad chris b mg 0048
garaz bmw f1 a mg 0040
kierownica bmw f1 a mg 0063
kolo bmw f1 a mg 0050
materialy bmw f1 a mg 0066
wydech bmw f1 a mg 0080
przednie skrzydlo bmw f1 a mg 0052 tankowanie bmw f1 a mg 0103
tarcza hamulcowa f1 a mg 0059 trening reakcji bmw f1 a mg 0090
maszyna treningowa f1 a mg 0085 pitstop challenge a mg 0010
intel bmw sauber a mg 0032 symulator bmw f1 a mg 0036
zientarski silnik bmw power a mg 0078 wtcc bmw racing a mg 0022
NAS Analytics TAG

Komentarze 11
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê