Testy MotoGP w Malezji - podsumowanie
Zawodnicy MotoGP wracają do pracy po zimowej przerwie. Co się działo na torze Sepang? Marquez z tyłu, Suzuki ziało ogniem, a Luthi zaliczył pierwszą glebę w królewskiej kategorii…
…, choć Crutchlow i tak był szybszy i to właśnie on otworzył sezon z pierwszym przyziemieniem w 2018 roku.
Cal Crutchlow riesce a cadere anche andando in bici. E non c'è nemmeno da sorprendersi. pic.twitter.com/gqiTQy1IS5
— Gabriele Gatti (@GabrieleCats) 18 stycznia 2018
Ostatnie trzy dni były miłym przedsmakiem tego, co czeka nas w nadchodzącym sezonie. Choć czołowe zespoły utrzymały swój skład zawodników, to jednak wielu ze środka stawki zmieniło barwy, a awansujący z Moto2 też chcieli się dobrze zaprezentować i poznać nowe dla siebie motocykle.
Najwięcej do udowodnienia ma Yonny Hernandez, gdyż od wyników uzyskanych w Malezji, zależy jego przyszłość w zespole Monster Yamaha Tech3, lub przejście do WorldSBK. Czy to się udało? Chyba nie, ale zespół nie ma zbyt dużego wyboru.
Another day in the books at the #SepangTest
— MotoGP™ (@MotoGP) 29 stycznia 2018
Enjoy the action from day two in Malaysia!#MotoGP | 🎥 https://t.co/2AqoLmy5ZJ pic.twitter.com/nbCRurpODh
Po niespodziewanym odejściu od wyścigów Jonasa Folgera, ekipa została tylko z Johannem Zarco, ale o tym już czytaliście w naszych wcześniejszych tekstach. Zarco dumnie reprezentował barwy zespołu i nie wypadał z czołówki.
Bardzo dobra postawa fabrycznego zespołu Yamahy, która jak widać poradziła sobie z bolączkami ubiegłego roku i teraz pozostaje kwestia dostrojenia szczegółów.
Sepang international circuit,Malesia
— Valentino Rossi (@ValeYellow46) 30 stycznia 2018
Test1 2018,day2
📸 @TINOFoto pic.twitter.com/9R0tk20Sx4
Czy to pomoże Valentino Rossiemu w podjęciu jedynej słusznej decyzji dla fanów z całego świata i pozostanie w MotoGP na kolejne lata?
Vinales był najszybszy drugiego dnia na Sepang, a swój kontrakt na lata 2019-2020 przedłużył już wcześniej. Maverick z Vale jak widać świetnie się dogadują we wspólnym garażu…przynajmniej ścianek nie stawiają 😉
Honda również bardzo mocno zaczęła i ku zaskoczeniu większości z nas, nie za sprawą Marca Marqueza, gdyż Dani Pedrosa wykręcił najlepszy czas pierwszego dnia testów, by w łącznych czasach wylądować na drugiej pozycji.
"Today we had a full-day session that allowed us to carry out many tests. We mainly used the new engine specifications, and we worked a lot on a new fairing and other combinations with the aerodynamics. The feeling was positive again today" 🎙️ #DP26 #SepangTest Day 2 P12 pic.twitter.com/ncXCI9j1Ne
— Repsol Honda Team (@HRC_MotoGP) 29 stycznia 2018
MM93 miał dobre tempo wyścigowe i ekipa wykorzystała te trzy dni bardzo owocnie.
Najlepszy wynik osiągnęło zdecydowanie Ducati.
"As a start, we can’t be happier" - @lorenzo99
— MotoGP™ (@MotoGP) 30 stycznia 2018
Majorcan on a mission: the five-time World Champion puts in the fastest ever lap of Sepang#MotoGP | #SepangTest 📰 https://t.co/CAgtLZgzah pic.twitter.com/p8Y1KzhbNl
Jorge Lorenzo uzyskał rekordowy czas okrążenia, który wcześniej należał do Pedrosy (1.59,053 w 2015 roku). Jorge wykręcił 1.58,830, urywając prawie 0,2 sekundy, na nowym motocyklu, który jak widać zdecydowanie lepiej pasuje charakterystyką, do jego stylu jazdy.
Dovi również w czołówce, lecz chyba potrzebuje jeszcze czasu na zgranie się z "koniem".
Ecstar Suzuki zdecydowanie poprawiło swoje osiągi w stosunku do ubiegłego sezonu, choć nie obyło się bez problemu. Silnik u Andrei Iannone mocno zionął ogniem…
Drama for Iannone and Suzuki as the Italian is forced to stop on track with the bike spitting out flames.... 🔥🔥😨 pic.twitter.com/uLWYyL06PN
— MotoGP™ (@MotoGP) 29 stycznia 2018
Może pożar nie był ogromny i włoski zawodnik mógł spokojnie zjechać na trawnik, to jeden silnik poszedł na straty. Rins trzeciego dnia był szósty, co dobrze wróży.
Satelickie zespoły mocno zbliżają się do czołówki i mogą walczyć w trakcie sezonu na równym poziomie.
59秒台に届かなかったけど、ロングランのペースも良く内容の濃い初テストになりました💪🏼次のタイテストが楽しみです😊
— Takaaki Nakagami (@takanakagami30) 30 stycznia 2018
Sepang Test DAY 3 +1.241 🇲🇾 Solid work done these 3 days! Thanks @LCRHondaTeam 💪🏼 #LCRHondaIDEMITSU pic.twitter.com/Upn5Dg63KY
Obawialiśmy się awansu kilku zawodników z Moto2 do MotoGP, a w szczególności tych z "wkładem finansowym", lub protegowanych. Okazuje się jednak, że Nakagami, który wypełni pustkę w garażu LCR Honda (do tej pory Crutchlow był jedynym zawodnikiem ekipy) radzi sobie całkiem nieźle, kończąc trzeci dzień na 14. pozycji. Miłe zaskoczenie. Drugi nowicjusz, którego przejście do klasy królewskiej było niemałym zaskoczeniem jest Xavier Simeon. Ten też bez tragedii - dwudziesty.
Jego kolega zespołowy - Tito Rabat radzi sobie na Ducati znacznie lepiej, niż na Hondzie.
🙆♂️ Muy contento de pilotar mi #Ducati @realeavintia otra vez! Happy! Great to be back on my bike for the first day of the Sepang @motogp Official Test! pic.twitter.com/Yq52mSXbvT
— Tito Rabat (@TitoRabat) 28 stycznia 2018
Zobaczymy jak będzie dalej. Ducati też bardziej odpowiada Jackowi Millerowim który drugiego i trzeciego dnia był piąty…lepiej niż Petrux.
Classicone di Sepang
— Danilo Petrucci (@Petrux9) 29 stycznia 2018
A Sepang’s Classic
Photo @FAlex79 pic.twitter.com/iyk7L9QKFK
Jak sobie radzi zupełnie nowy skład zespołu Marc VDS? Morbidelli lepiej od Luthiego, lecz na tą chwilę uczą się nowych dla siebie motocykli i wyniki nie są rewelacyjne.
If you're going to have a crash in #MotoGP, that's not a bad way to go for rookie Tom Lüthi 😣😆 pic.twitter.com/74nKsNXBD8
— MotoGP™ (@MotoGP) 30 stycznia 2018
Ciągle jednak uważam, iż pretendentem do tytułu Rookie of the Year jest Morbidelli. Zobaczymy jak będzie.
Sytuacja Aprilii? Stabilnie, lecz bez szału.
In Malaysia, @AleixEspargaro and @scottredding45 improve feeling and Times! The new Aprilia RS-GP grow in #sepang
— Aprilia (@ApriliaOfficial) 29 stycznia 2018
#motoGP#Sepangtest #Aprilia #BeARacerhttps://t.co/JIg9e8jQNS pic.twitter.com/3QD1NmjZnP
Aleix Espargaro w drugiej dziesiątce, a Redding uczy się nowej maszyny, pozostając z tyłu stawki.
Austriacy z KTMa mają całkiem duży nacisk społeczny, gdyż fani oczekują progresu od zespołu, który z takim impetem wszedł do MotoGP w 2017 roku.
NEWS Mike Leitner, PE44, BS38, MK36 & Sebastian Risse talk @MotoGP IRTA Test @sepangcircuit 🇲🇾🗣
— KTM Factory Racing (@KTM_Racing) 30 stycznia 2018
🖥 https://t.co/mqM9Ga0TaS#KTM #RC16 #READYTORACE #GivesYouWings #MotoGP2018 pic.twitter.com/5v1zslX1Cv
Pierwszy sezon mogą spokojnie zaliczyć do udanych, więc wszyscy czekają na więcej. Pikanterii dodają plotki o ewentualnym przejściu do "pomarańczowych" samego Marca Marqueza. Lecz same finanse nie przyciągną Mistrza Świata, jeśli nie będzie konkurencyjnego motocykla.
A na tą chwilę ciężką pracę wykonują Pol Espargaro, Bradley Smith i Mika Kallio. Po testach widać progres, lecz cudów na tą chwilę brak.
Abraham i Bautista utrzymują dotychczasowe tempo i jakoś nie mogą się przebić na wyższe pozycje.
Testing the brakes ✊#SepangTest @KarelAbraham_17 pic.twitter.com/lC2NzemaYk
— Angel Nieto Team MotoGP (@AngelNietoTeam) 29 stycznia 2018
Choć to dopiero testy, to już możemy być pewni emocjonującego sezonu 2018. Wszystkie zespoły testowały nowe rozwiązania techniczne, ramy, a co bardziej widoczne dla nas, to przedziwne czasami owiewki. Po wprowadzeniu zakazanych już skrzydełek, przyszedł czas na mocną ewolucję rozwiązań aerodynamicznych i w tym kierunku poszły praktycznie wszystkie teamy.
Kolejny sprawdzian odbędzie się za 2 tygodnie w Tajlandii, na nowym obiekcie dla zawodników MotoGP. Będzie się działo. Będzie grubo i walka na łokcie gwarantowana.
Wyniki łączne z trzech dni testów:
The #SepangTest is over! Combined results: pic.twitter.com/SWd0w6WS4S
— Angel Nieto Team MotoGP (@AngelNietoTeam) 30 stycznia 2018
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze