Testujemy nowe 500-tki Hondy!
Już jutro zapoznamy się z bliska z nowymi Hondami z serii CB, dysponującymi dwucylindrowymi silnikami o pojemności 500cc. To coraz ważniejsza na rynku europejskim klasa, będąca obszarem walki o młodego i perspektywicznego motocyklistę.
Honda CB500X crossover przeznaczony dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2 z wyjątkowo oszczędną jednostką napędową, otrzymuje na sezon 2016 szereg ulepszeń mających na celu zwiększenie komfortu kierowcy. Obejmują one wyższą o 10 cm szybę dla jeszcze lepszej ochrony kierowcy, oświetlenie przednie oraz tylne w technologii LED, zawieszenie przednie wyposażone w możliwośd regulacji napięcia wstępnego sprężyny, regulowaną dźwignię hamulca oraz poprawioną przekładnię biegów w celu jeszcze łatwiejszego ich zmieniania. Oczywiście, ciężko mówić o rewolucji, raczej o szeregu delikatnych zmian.
CB500F na 2016 rok różni się od swojej poprzedniczki wizualnie. Ostrzejsze linie, agresywna lampa z przodu i kontrastujące kolory poszczególnych elementów jednostki napędowej dodają charakteru temu nomen omen spokojnemu motocyklowi. CB500F otrzymała lampy w technologii LED (z przodu i z tyłu), większy zbiornik paliwa i przednie amortyzatory z regulacją napięcia wstępnego sprężyny.
CBR500R otrzymało możliwość regulacji wstępnego napięcia w przednim zawieszeniu, regulowane klamki i światła w technologii LED. CBR dostało także większy zbiornik paliwa, który pomieści teraz 15,5 L paliwa. W przednim układzie hamulcowym znalazła się tarcza typu wave, układ wydechowy został skrócony.
Michał Mikulski, który jest już (prawie) na miejscu w Sewilli przekaże Wam informacje z pierwszej ręki, czy zmiany poczynione w modelach na sezon 2016 rzeczywiście przekładają się na poprawę parametrów użytkowych 500-tek Hondy.
Tradycyjnie postaramy się odpowiedzieć na Wasze pytania dotyczące tego motocykla, które kierować możecie bezpośrednio na adres redakcji, lub zamieszczać w komentarzach poniżej. Zapraszamy do dyskusji!
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeMam pro¶bê o sprawdzenie szczególnie dzia³ania przedniego zawieszenia i jak nowy zbiornik paliwa (pe³ny) wp³ywa na wchodzenie w zakrêty.
OdpowiedzSprawd¼cie proszê jak ¶wiec± te nowe ledowe ¶wiat³a, bo mam du¿e obawy ¿e za s³abo. Przymierzam siê do zakupu nowego sprzêtu
OdpowiedzZ do¶wiadczenia mogê powiedzieæ, ¿e wcale nie s± gorsze. W tej chwili LED-owe lampy montowane s± ju¿ w wiêkszo¶ci skuterów Hondy gdzie sprawdzaj± siê ¶wietnie. LED-y siedz± te¿ w nowej afryce, chocia¿ w tym wypadku musz± byæ ju¿ nieco mocniejsze ni¿ w motocyklach miejskich. Tak czy inaczej, je¿eli nawet zauwa¿ysz ró¿nicê, to na pewno nie bêdzie gorzej ni¿ przy zwyk³ych lampach.
OdpowiedzNiestety widzia³em na wystawie skuterów i motocykli now± NC750x i uruchomi³em te ¶wiat³a. Mijania ¶wieci³y w±skim i szerokim paskiem(³ukiem) a drogowe punktowo na ¶rodku. Mam w±tpliwo¶ci czy to rzeczywi¶cie o¶wietli drogê poza miastem, bo NC jest nie tylko do miasta. Wiem z zachodnich portali, ¿e ¶wiat³a w nowych CB500 i NC750 maj± prawie identyczne parametry.
OdpowiedzW informacjach prasowych mowa jest o regulowanej klamce hamulca. A co z klamk± sprzêg³a?
OdpowiedzNa dostêpnych filmach i zdjêciach widaæ ¿e klamka sprzêg³a nie ma regulacji.
OdpowiedzDziêkujê ... kurczê, szkoda i trochê dziwnie tak.
Odpowiedzeee tam, nie ma co siê przejmowaæ takim drobiazgiem, zawsze mo¿na kupiæ komplet regulowanych za 150 pln :) Ja mam model 2013 i je¿d¿ê bez ¿adnych regulacji, ze zwyk³± ¿arówk± w lampach i nieciekawym malowaniem, ale z bananem na twarzy. Te z 2016 s± ¶liczne.
Odpowiedz