Ten skuter Vespa 50 Special-E to elektryczny restomod. Przeszłość spotyka przyszłość
Firma Garage Italia z Mediolanu zaprezentowała skuter wpisujący się w trend tworzenia elektrycznych restomodów. To część większego projektu o nazwie ICON-E, a w jego ramach firma przerobiła wcześniej Fiata 500 i Fiata Pandę. Teraz przyszedł czas na zmierzenie się z klasyczną Vespą.
Restomod to inaczej renowacja zabytkowego pojazdu z wykorzystaniem nowoczesnych części i zachowaniem wierności względem oryginału pod kątem wyglądu. Firma Garage Italia powstała w 2015 r., a założył ją Lapo Elkann, który należy do rodziny Gianniego Agnelli, a ten z kolei był członkiem rady nadzorczej Fiata. Jego brat John Elkann zasiadał w radach nadzorczych Ferrari i Stelantis, a także był prezesem holdingu Exor, który ma udziały w obu markach. Siedziba Garage Italia mieści się w Mediolanie i to stamtąd wyjeżdżają m.in. pojazdy po elektrycznych modyfikacjach.
Na pierwszy rzut oka Vespa wygląda jak klasyczny skuter, ale pod tym opakowaniem kryje się elektryczny silnik o mocy 7 kW (9,5 KM), a zasięg wynosi około 100 km. Co ciekawe, można zamówić własny egzemplarz w dowolnej wersji kolorystycznej. Na stronie internetowej firmy umieszczono specjalny konfigurator 3D. Skuter został zaprezentowany podczas Milan Design Week wraz z innym ciekawym okazem - Alfą Romeo Spider Duetto Hybrid. Vespa 50 Special-E jest dedykowana pamięci Giovanniego Alberto Agnelli, który był prezesem Piaggio w latach 90. ubiegłego wieku.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze