tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Tadek Błażusiak jeździ KTM-ami 2017 + pierwsze wrażenia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Tadek Błażusiak jeździ KTM-ami 2017 + pierwsze wrażenia

Autor: Beavis 2016.05.23, 11:09 Drukuj

Taddy Błażusiak zabiera na przejażdżkę najnowsze modele enduro KTM-a podczas międzynarodowej premiery w Hiszpanii.

Chciałbym zacząć od tego, że miałem okazję jeździć po dokładnie tych samych trasach, co Taddy Błażusiak w filmie poniżej i wydaje mi się, że Tadeusz oszukuje. Nie ma możliwości, żeby w tak wymagającym terenie (kamera mocno spłaszcza) jeździć tak szybko. Naprawdę, nie jestem w stanie określić słowami jak duża jest przepaść pomiędzy tak utalentowaną osobą jak Błażusiak, a zwykłym śmiertelnikiem. Więc, zanim przejdziemy do "wrażeń na gorąco" ze światowej premiery KTM-ów EXC 2017, zobaczcie mistrza w akcji:

NAS Analytics TAG

A same KTM-y? Bez dwóch zdań zupełnie nowe. Podczas zakończonej w zeszły piątek prezentacji na której miałem szczęście być, podkreślano wielokrotnie, że gama modelowa MY2017 została od podstaw zmodernizowana. Nie mówimy tutaj o pojedynczych modelach - mówimy o wszystkich modelach. Inżynierowie z KTM-a zaznaczali, że to pierwszy raz w historii marki, gdy zaktualizowane zostały aż cztery platformy silnikowe. Kolejno: dwusuwowe 125-ki (125 XC-W i 150 XC-W), duże dwutakty (250 EXC, 300 EXC), małe czterosuwy (250 EXC-F i 350 EXC-F) oraz duże czterosuwy (450 EXC-F i 500 EXC-F).

Oczywiście, nie da się ukryć, że zmiany - zwłaszcza w jednostkach napędowych - oparto o koncepcje znane z zeszłorocznych crossówek. Jednak wchodząc w detal różnice są znaczące. Chociażby geometria ram, zastosowanie systemu PDS (w crossówkach system dźwigniowy), inne zawieszenie (olejowe WP XPLOR 48 zamiast powietrznego WP AER 48) czy w końcu zupełnie inna charakterystyka.

Osobiście na mnie największe wrażenie zrobiła kontrola trakcji, o czym wspominałem już podczas wyjazdu. Jak w przypadku mniejszych czterosuwów, np. 250 EXC-Fa, jej działanie nie jest mocno wyczuwalne (było sucho i przyczepnie), tak w przypadku większych czterosuwów już jak najbardziej. Kontrola trakcji umożliwia poślizgi i w nieinwazyjny sposób ucina nadmiar mocy. Rezultatem są atomowe wyjścia z zakrętów. W teorii miało być łatwiej i bezpieczniej, w praktyce wyszło szybciej - jak dla mnie bomba. Kontrola trakcji w KTM-ach będzie niestety opcją, ale mimo wszystko jej działaniu przyjrzymy się bliżej przy okazji naszego raportu z jazdy.

A ten jeszcze w tym tygodniu na stronach Ścigacz.pl.

Foto: autor

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jaki olej do motocykla polecasz najbardziej?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę