Suzuki w MotoGP - przysz³o¶æ wci±¿ niepewna
„Spotkania w Japonii by³y pozytywne, ale na koniec dnia wci±¿ nie by³o konkretnej decyzji. Jestem trochê sfrustrowany...”
Paul Denning, szef zespo³u Rizla Suzuki z MotoGP ma takie same problemy z fabryk± z Hamamatsu, jak Francis Batta i jego team Alstare w WSBK. Ko¶ci± niezgody jest wsparcie fabryki – zespo³y chc± je otrzymaæ, a Suzuki niekoniecznie chce je przyznaæ. O ile w sprawie World Superbike sytuacja zaczyna siê klarowaæ, to w MotoGP nie jest tak dobrze. Wiemy ju¿ od pewnego czasu, ¿e jedyn± opcj± dla Suzuki na rok 2012, kiedy to inni producenci wejd± z litrowymi maszynami, bêdzie pozostanie przy motocyklu klasy 800 ccm. Teraz jednak okazuje siê, ¿e nie wiadomo, czy Suzuki w ogóle zainteresowane jest uczestnictwem w wy¶cigach.
Jak przyzna³ Paul Denning, czekanie na finaln± decyzjê Suzuki coraz bardziej go frustruje. W trakcie ostatniej rundy w Japonii spotka³ siê on z zarz±dem firmy w celu ustalenia szczegó³ów wspó³pracy, jednak musia³ opu¶ciæ Motegi bez konkretnych postanowieñ.
Jak Paul Denning powiedzia³ dla MCN:
„Spotkania w Japonii by³y pozytywne, ale na koniec dnia wci±¿ nie by³o konkretnej decyzji. Jestem trochê sfrustrowany, ale prawda jest taka, ¿e to jest team nale¿±cy do Suzuki i do nikogo innego. Zgoda na uczestnictwo to jednak wci±¿ za ma³o. Potrzebujemy uczestniczyæ z projektem, który mo¿e posuwaæ siê do przodu i krótko mówi±c chcemy byæ na rozs±dnie konkurencyjnym poziomie.”
Od kiedy Suzuki zaczê³o powa¿nie ci±æ koszty wprowadzaj±c w 2011 roku tylko jednego zawodnika, pojawi³y siê plotki na temat pe³nego wycofana siê producenta. Teraz s± one jeszcze gorêtsze ze wzglêdu na brak maszyny 1000 ccm oraz s³abe zainteresowanie swoimi zespo³ami Rizla oraz Alstare. Na rozwój wypadków musimy jeszcze poczekaæ.
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarzewszak kryzys nie jest chyba a¿ taki olbrzymi ¿eby tak hamowa³ wszystkie dzia³ania widaæ tu te¿ niechêæ do pomocy i to spor±
OdpowiedzTym na co ida pieniadze danej marki steruje polityka i taktyka ma³ych ¿ó³tych ludzików, pozostaje czekac na rezultaty takiego myslenia.
Odpowiedzprzede wszystkim napisa³em ze nie twierdze na 100% ze tak bêdzie ale takie mam przeczucie bo jakis czas temu czyta³em o suzuki w motogp i szefostwo suzuki stwierdzi³o ze pozostanie w motogp pomaga ...
OdpowiedzFakt MotoGP rozwija nowe technologie ale nie Superbiki wiec kryzys w motogo nijak ma sie do gixa1000. Niestety suzuki ma kryzys te¿ w WSBK wiec pozostaje poczekaæ na to co poka¿e suzuki na 2012r.
Odpowiedzbardzo dobrze. firma jest na tel konkurencji slaba i nie mowie tu o mtogp bo tam to jest tragedia ale o motocyklach drogowych np nowy dl650... niech ta fabryke zamkna i bedzie spokoj. ps jezdze suzuki
Odpowiedzczeba wzi±æ pod uwagê to ¿e je¿eli suzuki wycofa siê z moto gp to mo¿liwe ¿e np rozwój gsxr 1000 zostanie zakoñczony nie twierdze na 100% ale mam takie przeczucia yamaha honda w³a¶nie ...
Odpowiedzopowiadasz g³upoty. Kawasaki jakos nie uczestniczy w MOTOGP a potrafili zrobic superowego superbika który pobi³ maszyny hondy i yamahy które g³ownie skupiaja sie na motogp to jak to? MotoGp nie ma nic do superbików i do rozwijania tego projektu od tego jest WSBK. Ale szkoda ¿e taki kryzys spotka³ suzuki
Odpowiedz