tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki SV1000 - dzikus z manierami - strona 2
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Suzuki SV1000 - dzikus z manierami - strona 2

Autor: £ukasz „Boczo" Tomanek 2009.04.28, 09:29 20 Drukuj

SV1000 na streeta?

Czemu nie? Suzuki do celów uliczno-huligańskich nadaje się znakomicie. Masa nie jest przesadnie wysoka, poręczność również nie daje powodów do narzekania, no i silnik. Pomimo, że nie jest już taki radykalny i obłędny jak w TL, daje radę zupełnie przyzwoicie. Żywsze odkręcenie gazu na pierwszym i drugim biegu powoduje manewr zwany „przednie koło idzie do nieba", a dzieje się to przy głębokim grzmocie podwójnych wydechów. Wszelkie zmiany wizualne też są przez Zuzię akceptowane. Warto odnotować, że przed zabawą w streetfighting należałoby utwardzić przednie zawieszenie, a hamulce opatulić w stalowy oplot. Trochę zastanawiającym jest dla mnie fakt, że zdecydowana większość motocyklowego społeczeństwa woli na streetfightera przeznaczyć rzędowe plastiki z „bladym frankiem" na czele. Serducho w SV jest naprawdę zacne i żywotne, nie wspominając o dynamice. Może to kwestia mody?

NAS Analytics TAG

Lać i jeździć

Ileż to razy widzieliśmy na aukcjach internetowych opisy motocykli używanych zwieńczone takimi właśnie słowami. W praktyce okazywało się, że lać to musieliśmy się po głowie, że zakupiliśmy zapiłowanego klamora, a jeździć to do mechanika. Jeżeli chodzi o tzw. typowe wady, Suzuki SV1000 na szczęście nie ma się czym w tej kwestii pochwalić. Inną sprawą jest tempo zużywania się części eksploatacyjnych, głównie zestawu napędowego i tarcz sprzęgła. Już w SV650 było to pewną uciążliwością, więc przy większej mocy i momencie dedukcja jest stosunkowo prosta.

Tak więc przede wszystkim dowiedzmy się, czy dany egzemplarz nie miał w przeszłości nagłego kontaktu ze słupem, zwierzęciem, samochodem, lub inną przeszkodą powodującą ogólną ruinę. Burzliwą przeszłość w przypadku wersji S można rozpoznać po plastikach, których przypasowanie do kupy po wypadku może sprawić spore problemy, więc łatwo dostrzec rozpaczliwe próby artystycznego zakamuflowania. W N-ce ślady te widać głównie na obudowie zestawu zegarów. SV dość chętnie idzie na koło nawet mimo nieco łagodniejszego zestrojenia silnika, więc w przypadku, kiedy właściciel często wykorzystywał tą cechę, silnik mógł ulec uszkodzeniu spowodowanym kiepskim smarowaniem w pionie.

Strzał w dziewiątkę

Czy Suzuki SV1000 można nazwać rasowym widlakiem z Hamamatsu? Nie sądzę. SV w przeciwieństwie do TL, zdaje się nie mieć aspiracji do walki z potężnymi V2 z Europy. Zdecydowanie bardziej pasuje na wypełniacza kolejnej niszy rynkowej i produkt mający zadowolić nieco bardziej doświadczonych zwolenników silnika V. Prognozy na motocykl ze stajni Suzuki, który będzie w stanie godnie konkurować z Ducati (mówimy o typie silnika) nie są na razie obiecujące. Być może kiedyś zobaczymy w salonach coś, po czym bolońscy marketingowcy krzykną „Mamma Mia!" i kupią sporo pudełek Nerwosolu. Na to jednak musimy poczekać.

Dla kogo przeznaczony jest litrowy SV? Na pewno nie dla laików. Owszem, jednostka napędowa jest mocno okiełznana w porównaniu do tej z TL'a, jednak to nadal 120 koni galopujących po złożach momentu obrotowego. Dodatkowo, mocne hamowanie silnikiem może dla niektórych okazać się glebne, tzn. zgubne. Niemniej jednak, mamy do czynienia z motocyklem żwawym, bezawaryjnym, silnym, w miarę wygodnym i dość wszechstronnym. Zwolenników bulwarowego lansu na pewno ucieszy odgłos wydobywający się z wydechów, momentalnie powodujący nagłe przekręcanie głów przechodniów w stronę kierowcy. Suzuki SV1000 to dobra alternatywa dla kogoś, kto nie chce osiwieć przez TL, ale chce mieć do dyspozycji wszelkie korzyści płynące z silnika V o dużej mocy i niezawodny, szybki sprzęt do podróży.

Tuning Suzuki sv 1000 srebrny
sv yoshimura
SuzukSV 1000 srebrny
zaladowany sv
SV1000 kokpit

Zalety:

- przyjazny, dynamiczny, elastyczny, mocny silnik
- wygoda w dalekich trasach (w wersji S)
- dźwięk silnika (szczególnie na akcesoryjnych wydechach) urzeka
- prowadzi się niemal tak łatwo jak 650

Wady:

- szybko zużywające się opony, łańcuch i sprzęgło
- spalanie przy ostrej jeździe może wynieść nawet 12 litrów na setkę
- ... co przy zbiorniku o pojemności 17 litrów trochę martwi
- wydechy przypiekające stopy pasażera
- sportowa pozycja za sterami w mieście daje się we znaki

W pigułce: Jeżeli słowa „sport" i „V2" musisz mieć zawarte w jednym motocyklu, SV1000 to doskonały wybór. Żwawy silnik z konkretnym gangiem, wszechstronność i niezawodność czynią zeń maszynę dla szerokiego grona motocyklistów. Niestety, w walce z makaroniarzami wypada dość blado. Czekamy na rasowego, sportowego widlaka!

Silnik
Pojemność skokowa 996 cm³
Układ silnika widlasty V-Twin (90o)
Liczba cylindrów: 2
Liczba suwów: 4
Liczba zaworów na cylinder: 4
Rozrząd
Chłodzony cieczą
Stopień sprężania 11,3:1
Moc maksymalna (KM) przy obr/min 120 - 9000
Moment obrotowy (Nm) przy obr/min 102 - 7200
Układ elektryczny
Starter elektryczny
Przeniesienie napędu
Skrzynia biegów
Wymiary i masa
Długość: 2130 mm
Szerokość: 730 mm
Wysokość: 1170 mm
Rozstaw osi: 1435 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 17 l
Masa suchego motocykla: 189 kg
Prześwit: 140 mm
Wysokość siedzenia: 810 mm
Ogumienie
120/70ZR17 - przód
180/55ZR17 - tył
Osiągi
Prędkość maksymalna: 250km/h
Filmy:
Suzuki SV 1000
Suzuki SV 1000 S na torze
Suzuki SV 1000 w trasie
SV 1000 S wydech

Konkurenci:
Yamaha fazer 1000
z1000 zloto i czern
Honda vtr red
NAS Analytics TAG

Komentarze 11
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê