Suzuki Katana to pomysł niemieckiego studia Target Design. Motocykl pojawił się na rynku w 1981 roku, momentalnie osiągając gigantyczny sukces. Niestety, mimo uznania i popularności model ten przetrwał tylko cztery lata.
Nowa Katana, zaprezentowana w 2018 roku, nawiązuje do pierwowzoru tylko stylistycznie. Szczególnie mocnym akcentem jest naturalnie prostokątna lampa. Podobieństw można doszukać się także w charakterystycznym dziobie i ostrych jak samurajski miecz liniach.
Technologicznie nowa Katana powstała na bazie litrowego nakeda Suzuki, czyli GSX-S 1000. Silnik to dobrze znana jednostka napędowa, pamiętająca jeszcze GSX-R-a 1000 K5. Rzecz jasna poddano ją licznym modyfikacjom, które sprawiły, że kosztem mocy poprawił sie moment obrotowy, a zatem i przyjazność w codziennym użytkowaniu.
Moc silnika nowej Katany to 150 KM którymi zachwycą się fani ostrej, agresywnej jazdy. W zasadzie jedynym mankamentem, którego można przyczepić się w nowej Katanie, jest mizerna pojemność zbiornika paliwa - zaledwie 12 l.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze