Motocykle Suzuki na sezon 2023. Nie wyjedziesz z salonu z pustymi rękami
Niedawno Suzuki pokazało cennik swoich motocykli na sezon 2023. Oferta producenta z Hamamatsu jest tak dobrana, że zadowoli każdego, kto szuka odpowiedniego jednośladu dla siebie. Pozostaje kwestia dokonania wyboru do własnych potrzeb, a z budżetem nie będzie problemu. Ceny są tak zestawione, że każdy bez względu na grubość portfela, wybierze to, czego potrzebuje. Na rok 2023 pojawiły się też gorące nowości w gamie nakedów, motocykli turystycznych i adventure oraz skuterów.
Marka Suzuki jest znana z tego, że produkuje motocykle skrojone na miarę. Każde technologiczne rozwiązanie jest wynikiem dokładnego zbadania potrzeb tysięcy motocyklistów. W salonach Suzuki można wybierać spośród kilku modeli skuterów, motocykli turystycznych oraz nakedów. W 2022 roku zadebiutowało aż siedem nowości. Mimo skomplikowanej sytuacji geopolitycznej, wojny, inflacji na krajowym rynku i wahań kursów walut, klienci mogą liczyć na bardzo dobrą dostępność motocykli i przemyślane ceny.
Na miasto
W polskich statystykach rejestracji motocykli zdecydowanie rządzą skutery z silnikami o pojemności 125 cm3, dlatego to od nich zaczniemy przegląd oferty. Otwiera ją Address 125, który ma ponadczasowy design, waży zaledwie 105 kg, prześwit wynoszący aż 160 mm, silnik o mocy blisko 9 KM i atrakcyjną cenę 13 400 zł. To doskonały przepis dla tych, którzy szukają przystępnej alternatywy dla samochodu do poruszania się w zatłoczonych miastach.
Kolejna nowość to Avenis 125, który łączy osiągi, sportowy styl i typową dla skuterów funkcjonalność. Ostre, aerodynamiczne linie sprawiają, że z przyjemnością odkręca się manetkę gazu. Rama jest zbudowana z cienkich rur o dużej średnicy, a więc jest lekka i jednocześnie sztywna. Koła o rozmiarze 12 cali z przodu i 10 cali z tyłu zapewniają kompromis pomiędzy zwinnością i komfortem. W mieście liczy się spryt, a Avenis 125 pozwala na sprytne przewożenie potrzebnych rzeczy. Umieszczony z przodu otwierany schowek kryje gniazdo USB, a bagażnik pod fotelem ma pojemność 21,5 l. Jeżeli to jest za mało, to do dyspozycji są również praktyczne wieszaki na torbę z laptopem lub siatki z zakupami. Skuter jest napędzany ekonomicznym i dynamicznym silnikiem. To wszystko możecie mieć już za 13 900 zł.
W gamie skuterów nie mogło również zabraknąć kultowego Burgmana, który w wariancie 125 powrócił z zupełnie nowym charakterem, ale tym samym przeznaczeniem - ma być wygodnym i pakownym jednośladem na miasto. Suzuki Burgman Street 125EX to eleganckie linie, ciekawe detale w postaci np. czerwonych przeszyć siedziska, lekka i sztywna rama oraz bagażnik o pojemności 21,5 l, schowek z gniazdem USB i dodatkowe haczyki na torby. Ekonomiczny i ekologiczny silnik zapewnia moc na poziomie 8,58 KM. Pasażer doceni komfortowe i składane aluminiowe podnóżki. Suzuki Burgman Street 125EX kosztuje 14 900 zł.
Skutery z silnikami o pojemności 125 cm3 mogą prowadzić osoby, które mają prawo jazdy kat. B od co najmniej trzech lat. Dla posiadaczy prawa jazdy kat. A przygotowano wszechstronnego Burgmana 400, który doskonale poradzi sobie w mieście i na trasie. Pod siedzeniem schowano gigantyczny schowek o pojemności 42 l, który pomieści nawet dwa pełnowymiarowe kaski. Kanapa została podzielona na dwie sekcje dla kierowcy i pasażera. Kierujący może dodatkowo regulować oparcie do przodu o 15 lub 30 mm. Silnik o mocy 28,5 KM doskonale poradzi sobie na drogach ekspresowych i autostradach. Za Burgmana 400 trzeba zapłacić 36 900 zł.
Na początek
Skutery z silnikami o pojemności 125 cm3 nie są jedyną opcją dla początkujących. W ofercie znajdują się bowiem dwa modele, które pozwolą w pełni poczuć motocyklowe wrażenia niezależnie od tego, czy macie prawo jazdy kat. A1 czy prawo jazdy kat. B od co najmniej trzech lat. Na osoby ze sportowym zacięciem czeka GSX-R125, w którym kierowca doceni nieco pochyloną pozycję za kierownicą. Silnik generuje moc 15 KM, co jest górną granicą w tej klasie motocykli. Praktycznym dodatkiem jest system bezkluczykowy. Suzuki GSX-R125 kosztuje 22 900 zł. Dla tych, którzy lubią wygodną i niemal neutralną pozycję podczas prowadzenia najlepszym wyborem jest GSX-S125 napędzany tym samym silnikiem, co w GSX-R125 o mocy 15 KM. Odpowiednie dobranie kątów "trójkąta" kanapa-podnóżki-kierownica sprawia, że można cieszyć się dynamiczną i wygodną jazdą, a także mieć wszystko pod kontrolą. Cena GSX-S125 to 20 900 zł.
Na przygodę
Suzuki ma w swojej ofercie wiele legendarnych modeli. Do takich z pewnością należy V-Strom, który jest dostępny w wersjach 650, 650 XT, 1050, 1050DE oraz najnowszej 800DE. Suzuki V-Strom 650 w podstawowej wersji ma aluminiowe felgi, a w wersji XT zastąpiono je szprychowanymi, które lepiej nadają się do jazdy w terenie. Dodano również osłony dłoni i dolną osłonę silnika. Dla podróżników stworzono wersję Travel Pack zawierającą dodatkowo kufer centralny i deflektor przedniej szyby, który daje jeszcze lepszą ochronę przed wiatrem. Kultowy, dwucylindrowy silnik w układzie V o pojemności 645 cm3 generuje maksymalną moc 71 KM. Dodatkową dawkę komfortu i bezpieczeństwa zapewniają asystent niskich obrotów i system kontroli trakcji. Ceny zaczynają się od 40 500 zł za wersję podstawową.
Nowością na rok 2023 jest model V-Strom 800DE, który pokazano jesienią. To ciekawy efekt ewolucji, który zapełnia lukę pomiędzy V-Strom 650 i V-Strom 1050, a wyglądem nawiązuje do kultowego Suzuki DR 800 BIG. To maszyna, która doskonale poradzi sobie na asfalcie i na szutrze. Zawieszenie o długim skoku pozwoliło uzyskać prześwit 220 mm. Jednocześnie siedzisko znajduje się na komfortowej wysokości 855 mm. Przednie koło ma średnicę 21 cali, a tylne 17 cali. Szprychowe felgi "ubrano" w terenowe opony Dunlop Trailmax Mixtour. Nowy silnik ma dwa cylindry w rzędzie, pojemność 776 cm3 i moc 84 KM. Zastosowano tu zmienne tryby jazdy, system kontroli trakcji z trybem G przeznaczonym na szutry, przepustnicę ride-by-wire pozwalającą na płynne i precyzyjne dozowanie przyspieszenia, quick shifter działający w górę i w dół, znany i lubiany system Suzuki Easy Start oraz asystenta ruszania. Jeżeli chcecie dodatkowo zaszaleć w terenie, to można wyłączyć ABS tylnego koła. Motocykl ma też fabrycznie montowaną osłonę chłodnicy, która chroni ten element przed kamieniami. Cena wszechstronnego podróżnika Suzuki to 54 900 zł.
Największy w gamie V-Strom jest oczywiście 1050, który w bazowej wersji ma aluminiowe felgi i jest przeznaczony na drogi twardsze i te nieco gorszej jakości. Z przodu zamontowano koło o średnicy 19 cali, a z tyłu - 17 cali. Motocykl ten to bardzo praktyczny towarzysz podróży. Szyba posiada regulację w zakresie do 5 cm, a siedzisko można podnieść o 2 cm i standardowo jest ono na wysokości 855 mm. Dwucylindrowy silnik ma pojemność 1037 cm3 i generuje maksymalną moc 107 KM, która jest płynnie dozowana dzięki elektronicznej przepustnicy ride-by-wire. O bezpieczeństwo dba zaawansowana elektronika z sześcioosiowym czujnikiem zawierającym akcelerometry i żyroskopy, które monitorują prędkość, przyspieszenie, skok, przechył i odchylenie motocykla. Sześcioosiowy żyroskop IMU pozwala na optymalne sterowanie systemami bezpieczeństwa, a wśród nich są m.in.: kontrola trakcji i system ABS działający w zakrętach. System sterowania zależny od obciążenia automatycznie dopasowuje reakcję układu hamulcowego. W wersji DE felgi aluminiowe zastąpiono szprychowanymi i ubrano w bardziej terenowe opony Dunlop Trailmax Mixtour, a przednie koło ma rozmiar aż 21 cali. Dodano tryb szutrowy oraz możliwość wyłączenia systemu ABS w tylnym kole. W obu wersjach jest quick shifter działający w obu kierunkach, który pozwala na zmianę biegów bez użycia sprzęgła. Ceny zaczynają się od 68 900 zł za podstawową wersję.
Naked
Suzuki to także bogata gama nakedów. Otwiera ją lekki, zwinny i stylowy SV650, który jest dostępny również w wersji X wyposażonej w owiewkę i kierownicę clip-on, więc stanowi doskonałą propozycję dla miłośników motocykli cafe racer oraz sportowych wrażeń. Motocykl jest napędzany kultowym, dwucylindrowym V-Twinem o mocy 73 KM. Ceny zaczynają się od 32 900 zł. Pomyślano też o tych, którzy stawiają na walory praktyczne i przygotowano wersję Travel Pack (na wyposażeniu kufer centralny).
Nowością na rok 2023 jest GSX-8S, który ma rzędowy, dwucylindrowy silnik o mocy 82 KM i szałowy, nowoczesny, a zarazem sportowy wygląd. Z myślą o tym modelu opracowano zupełnie nową ramę i wahacz, dzięki czemu motocykl jest kompaktowy, lekki i zwrotny. Bezprzewodowa przepustnica ride-by-wire to płynne dawkowanie mocy i możliwość wyboru jednego z trzech trybów jazdy SDMS. Dwukierunkowy quick shifter sprawia, że jazda tym motocyklem będzie czystą przyjemnością. O bezpieczeństwo dba m.in.: system kontroli trakcji, który można całkowicie wyłączyć. Cena Suzuki GSX-8S to 41 900 zł.
Na miłośników prawdziwie sportowych wrażeń czeka Suzuki GSX-S1000, który wywodzi się z kultowego GSX-R1000. Motocykl odziedziczył po tamtym czterocylindrowy silnik o pojemności 999 cm3 i maksymalnej mocy 152 KM oraz aluminiowy wahacz. Kompaktowa i lekka rama zapewnia doskonałe prowadzenie w mieście i na torze. Wygodne siedzenie zapewnia doskonałe podparcie i jednocześnie daje dużo swobody podczas pokonywania zakrętów. Szersza o 23 mm kierownica z poprawionym kątem ustawienia zapewnia wygodną, wyprostowaną pozycję. Elektroniczna przepustnica pozwala na wybór jednego z trzech trybów pracy silnika. Kontrola trakcji ma aż 5 poziomów ustawień. Szybsze przyspieszenie jest możliwe dzięki zastosowaniu quick shiftera, który umożliwia zmianę biegów bez użycia sprzęgła. Motocykl jest również dostępny w wariancie GSX-S950, gdzie moc wynosi 95 KM, ale maszyna zachowała swoje wyścigowe DNA. To jedyny motocykl z litrowym silnikiem, który jest dostępny dla posiadaczy prawa jazdy kat. A2. Suzuki GSX-S950 kosztuje 46 900 zł, a GSX-S1000 - 59 900.
Skoro już jesteśmy przy dziedzictwie i kultowych maszynach, to w ofercie na rok 2023 nie mogło zabraknąć Katany. Wygląd nowego wcielenia tego legendarnego modelu łączy przeszłość z przyszłością. Jego sylwetka jest jednocześnie lekka i muskularna. Pochodzący z modelu GSX-R1000 silnik o pojemności 999 cm3 generuje 150 KM. Zawieszenie posiada pełną regulację zarówno z przodu, jak i z tyłu. Do wyboru są trzy różne ustawienia map silnika oraz trzy tryby pracy kontroli trakcji. Cena nowej Katany na rok 2023 to 63 900 zł.
Na autostradę (i nie tylko)
Suzuki słynie z dopracowanych modeli do szybkiej turystyki. W 2022 roku do salonów wjechał GSX-S1000GT, który jest sportowym gran turismo z krwi i kości. Jego silnik o pojemności 999 cm3 pochodzi ze świata wyścigów motocyklowych, ale pozycja za kierownicą oraz konstrukcja owiewek sprawiają, że jest to prawdziwy pożeracz kilometrów także na zwykłych drogach. Nowy wyświetlacz o przekątnej 6,5" współpracuje z modułami WiFi i Bluetooth, dzięki czemu można korzystać np. z funkcji nawigacji uruchamianej i sterowanej z poziomu aplikacji na smartfonie. Dzięki elektronicznej przepustnicy do dyspozycji są trzy tryby pracy silnika. Kontrola trakcji ma aż 5 poziomów ustawień i można ją wyłączyć. Na pokładzie są też dwukierunkowy quick shifter oraz tempomat. Warto wybrać wersję Travel Pack, która zawiera boczne kufry z nakładkami w kolorze owiewek, tankbag i wysoką szybę. Cena Suzuki GSX-S1000GT w wersji bazowej to 71 900 zł.
Jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli Suzuki jest oczywiście Hayabusa, która kontynuuje tradycję przełamywania barier. Jej najnowsze wcielenie zachowało DNA poprzednich generacji i rozpala wyobraźnię kolejnych motocyklistów. Agresywne kształty nie tylko nadają charakteru, ale również zapewniają ponadprzeciętną aerodynamikę. W Hayabusie zastosowano Suzuki Drive Mode Selector Alpha, który łączy w całość 5 systemów i pozwala na kontrolowanie ich ustawień. Do dyspozycji są m.in.: kontrola trakcji i ABS z możliwością działania w zakręcie, system kontroli hamowania silnikiem, asystent przeciwdziałania podnoszenia przedniego koła oraz asystent startu. W nowym wcieleniu Hayabusa ma silnik o pojemności 1340 cm3 i moc 190 KM, a prędkość została elektronicznie ograniczona do zawrotnych 299 km/h. Cena motocykla to 89 900 zł.
Na przełaj
Suzuki może pochwalić się nie tylko dopracowanymi motocyklami drogowymi, ale również jednośladami dla miłośników motocrossowego szaleństwa. Ci mają do wyboru model RM-Z250 lub RM-Z450. Ten pierwszy jest napędzany silnikiem o pojemności 249 cm3, który zapewnia elastyczną pracę w zakresie niskich i średnich obrotów oraz daje odpowiedniego "kopa" przy wysokich obrotach. Do obu motocykli można zastosować Suzuki MX-Tuner, który pozwala na zmiany ustawień silnika z poziomu smartfona. Suzuki RM-Z250 kosztuje 33 900 zł, a za RM-Z450 trzeba zapłacić 37 900 zł.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze