Suzuki GSX-S1000GX 2024 - opis, zdjêcia, dane techniczne. Pierwszy crossover w historii Suzuki
Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami Suzuki przedstawiło na targach EICMA motocykl typu crossover, który bazuje na silniku znanym z modeli GSX-S1000 i GSX-S1000GT. Motocykl łączy sportowe osiągi z wygodą turystyka i z pewnością namiesza w swoim segmencie. Wprowadzono tu także wiele rozwiązań, których wcześniej w Suzuki nie było.
Silnik to doskonale znany czterocylindrowy motor o pojemności 999 cm3 i maksymalnej mocy 150 KM. Charakteryzuje się płaską krzywą mocy i momentu obrotowego, a więc zapewnia bardzo liniowe przyspieszenie i nie męczy podczas długich podróży. Układ wydechowy 4-2-1 ma zapewnić mocne i charakterystyczne brzmienie.
Najbardziej interesuje nas jednak konstrukcja podwozia i tu mamy aluminiową ramę grzbietową z dwoma masywnymi belkami oraz aluminiowy wahacz, który został zaprojektowany z udziałem wyścigowych inżynierów Suzuki. Po raz pierwszy w ofercie marki pojawi się elektronicznie sterowane zawieszenie Suzuki (SAES). Zastosowano tu przedni widelec upside-down Hitachi Astemo (Showa) SFF-CA oraz tylny amortyzator Hitachi Astemo (Showa) BFRC-lite. Praca zawieszenia opiera się na informacjach ze zintegrowanych czujników oraz danych z sześcioosiowego czujnika inercyjnego.
Wraz z zawieszeniem pojawił się system Suzuki Floating Ride Control, który sprawia, że położenie motocykla jest stabilne pomimo ciągłej pracy zawieszenia. Kolejne systemy to Suzuki Velocity Dependent Control i Suzuki Deceleration Damping Control. Ten pierwszy zmienia charakterystykę w oparciu o dane z czujników zawieszenia i informacje o prędkości i przyspieszeniu. Ten drugi robi to samo, ale wykorzystuje dane o opóźnieniu motocykla. Zawieszenie może pracować w jednym z czterech trybów - Hard, Medium, Soft lub User. Ten ostatni jest ustawiany według preferencji użytkownika.
Nie mogło też zabraknąć pakietu Suzuki Intelligent Ride System, który został przeprojektowany na potrzeby nowego motocykla. Użytkownik może wybrać jeden z trzech trybów jazdy - A (Active), B (Basic) oraz C (Comfort). Ten pierwszy jest przeznaczony do agresywnej jazdy, w drugim motocykl zachowuje się neutralnie, a trzeci jest zalecany do dłuższych przejażdżek. W motocyklu zastosowano następujące systemy wspomagające kierowcę: Power Mode do zmiany charakterystyki pracy silnika, kontrolę trakcji, układ zapobiegający unoszeniu przedniego koła (Suzuki Lift Limiter), system kontroli mocy i momentu obrotowego w zakrętach (Roll Torque Control), quick shifter, inteligentny tempomat, układ ABS z funkcją działania w zakrętach, system zapobiegający unoszeniu tylnego koła podczas hamowania na zjazdach, Suzuki Easy Start System i asystent ruszania i jazdy na niskich obrotach.
Suzuki GSX-S1000GX ma też bardzo przemyślaną ergonomię. Końcówki kierownicy przesunięto o 55 mm w stronę kierowcy (w porównaniu z GSX-S1000GT). Nowa kierownica jest o 50 mm dłuższa i 14 mm szersza, a siedzisko jest oddalone od podnóżków o dodatkowe 15 mm, co zmniejsza ugięcie nóg w kolanach. Gumowe mocowania kierownicy i podnóżki pokryte warstwą gumy mają zmniejszyć wibracje i tym samym polepszyć komfort jazdy. Przednia szyba ma trzystopniową regulację w zakresie 50 mm. Poduszka siedzenia kierowcy jest o 15 mm grubsza niż w modelu GSX-S1000GT. Przód kanapy zwężono dla zapewnienia większej swobody ruchów. Siedzenie pasażera jest o 10 mm grubsze i 26 mm szersze w górnej części od tego z GSX-S1000GT. Siedzisko znajduje się na wysokości 845 mm, całkowita szerokość motocykla to 925 mm, a masa własna w stanie gotowym do jazdy wynosi 232 kg.
Informacje na temat motocykla są pokazywane na kolorowym wyswietlaczu z modułem komunikacji. Użytkownik może połączyć się za pomocą aplikacji Suzuki mySPIN. To z kolei umożliwia wyświetlanie na ekranie listy kontaktów, aktualnej pozycji na mapie bez konieczności pobierania map, a także korzystać z nawigacji. Na ekranie można też sprawdzać kalendarz, zaplanowane wydarzenia i przypomnienia.
Motocykl będzie dostępny w trzech kolorach - Metallic Triton Blue (YSF), Glass Sparkle Black (YVB) oraz Pearl Mat Shadow Green (QU5). Cena w momencie publikacji informacji jest ustalona na 78 900 zł. To niewiele za tak dobrze wyposażony i świetnie wyglądający sprzęt.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze