tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki GSX-S1000GX 2024 - opis, zdjęcia, dane techniczne. Pierwszy crossover w historii Suzuki
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Suzuki GSX-S1000GX 2024 - opis, zdjęcia, dane techniczne. Pierwszy crossover w historii Suzuki

Autor: Wojtek Grzesiak 2023.11.07, 10:03 Drukuj

Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami Suzuki przedstawiło na targach EICMA motocykl typu crossover, który bazuje na silniku znanym z modeli GSX-S1000 i GSX-S1000GT. Motocykl łączy sportowe osiągi z wygodą turystyka i z pewnością namiesza w swoim segmencie. Wprowadzono tu także wiele rozwiązań, których wcześniej w Suzuki nie było.

Silnik to doskonale znany czterocylindrowy motor o pojemności 999 cm3 i maksymalnej mocy 150 KM. Charakteryzuje się płaską krzywą mocy i momentu obrotowego, a więc zapewnia bardzo liniowe przyspieszenie i nie męczy podczas długich podróży. Układ wydechowy 4-2-1 ma zapewnić mocne i charakterystyczne brzmienie.

NAS Analytics TAG

Najbardziej interesuje nas jednak konstrukcja podwozia i tu mamy aluminiową ramę grzbietową z dwoma masywnymi belkami oraz aluminiowy wahacz, który został zaprojektowany z udziałem wyścigowych inżynierów Suzuki. Po raz pierwszy w ofercie marki pojawi się elektronicznie sterowane zawieszenie Suzuki (SAES). Zastosowano tu przedni widelec upside-down Hitachi Astemo (Showa) SFF-CA oraz tylny amortyzator Hitachi Astemo (Showa) BFRC-lite. Praca zawieszenia opiera się na informacjach ze zintegrowanych czujników oraz danych z sześcioosiowego czujnika inercyjnego.

Wraz z zawieszeniem pojawił się system Suzuki Floating Ride Control, który sprawia, że położenie motocykla jest stabilne pomimo ciągłej pracy zawieszenia. Kolejne systemy to Suzuki Velocity Dependent Control i Suzuki Deceleration Damping Control. Ten pierwszy zmienia charakterystykę w oparciu o dane z czujników zawieszenia i informacje o prędkości i przyspieszeniu. Ten drugi robi to samo, ale wykorzystuje dane o opóźnieniu motocykla. Zawieszenie może pracować w jednym z czterech trybów - Hard, Medium, Soft lub User. Ten ostatni jest ustawiany według preferencji użytkownika.

Nie mogło też zabraknąć pakietu Suzuki Intelligent Ride System, który został przeprojektowany na potrzeby nowego motocykla. Użytkownik może wybrać jeden z trzech trybów jazdy - A (Active), B (Basic) oraz C (Comfort). Ten pierwszy jest przeznaczony do agresywnej jazdy, w drugim motocykl zachowuje się neutralnie, a trzeci jest zalecany do dłuższych przejażdżek. W motocyklu zastosowano następujące systemy wspomagające kierowcę: Power Mode do zmiany charakterystyki pracy silnika, kontrolę trakcji, układ zapobiegający unoszeniu przedniego koła (Suzuki Lift Limiter), system kontroli mocy i momentu obrotowego w zakrętach (Roll Torque Control), quick shifter, inteligentny tempomat, układ ABS z funkcją działania w zakrętach, system zapobiegający unoszeniu tylnego koła podczas hamowania na zjazdach, Suzuki Easy Start System i asystent ruszania i jazdy na niskich obrotach.

Suzuki GSX-S1000GX ma też bardzo przemyślaną ergonomię. Końcówki kierownicy przesunięto o 55 mm w stronę kierowcy (w porównaniu z GSX-S1000GT). Nowa kierownica jest o 50 mm dłuższa i 14 mm szersza, a siedzisko jest oddalone od podnóżków o dodatkowe 15 mm, co zmniejsza ugięcie nóg w kolanach. Gumowe mocowania kierownicy i podnóżki pokryte warstwą gumy mają zmniejszyć wibracje i tym samym polepszyć komfort jazdy. Przednia szyba ma trzystopniową regulację w zakresie 50 mm. Poduszka siedzenia kierowcy jest o 15 mm grubsza niż w modelu GSX-S1000GT. Przód kanapy zwężono dla zapewnienia większej swobody ruchów. Siedzenie pasażera jest o 10 mm grubsze i 26 mm szersze w górnej części od tego z GSX-S1000GT. Siedzisko znajduje się na wysokości 845 mm, całkowita szerokość motocykla to 925 mm, a masa własna w stanie gotowym do jazdy wynosi 232 kg.

Informacje na temat motocykla są pokazywane na kolorowym wyswietlaczu z modułem komunikacji. Użytkownik może połączyć się za pomocą aplikacji Suzuki mySPIN. To z kolei umożliwia wyświetlanie na ekranie listy kontaktów, aktualnej pozycji na mapie bez konieczności pobierania map, a także korzystać z nawigacji. Na ekranie można też sprawdzać kalendarz, zaplanowane wydarzenia i przypomnienia.

Motocykl będzie dostępny w trzech kolorach - Metallic Triton Blue (YSF), Glass Sparkle Black (YVB) oraz Pearl Mat Shadow Green (QU5). Cena w momencie publikacji informacji jest ustalona na 78 900 zł. To niewiele za tak dobrze wyposażony i świetnie wyglądający sprzęt.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę