Suzuki GSX-R 600 K1/K2/K3 - wierny kumpel
Suzuki GSX-R 600 oferowany w latach 2001-2003 to jedna z najbardziej docenianych wersji tego modelu. W przeciwieñstwie do poprzednika, motocykl ten z pewn± nie¶mia³o¶ci± mo¿na nazwaæ ³adnym i lekkim. I to dos³ownie, bo gixer zosta³ odchudzony o 11 kg i na sucho wa¿y tylko 163 kg. Nowo¶ci± jest tak¿e wtrysk paliwa – dobrze zestrojony i ograniczaj±cy wysokie dot±d zu¿ycie paliwa, z którego znana by³a wersja ga¼nikowa.
Ma³o kultury i du¿o si³y
Chyba wszyscy u¿ytkownicy GSX-R 600 najbardziej chwal± sam silnik. To fakt, jednostka ta jest bardzo udana i niech nikogo nie zmyli jej szorstka praca. Po prostu ten typ, podobnie jak wiele innych silników Suzuki, tak ma. Nie ma za to powodów do narzekania na oddawanie mocy, czy pracê uk³adu wtryskowego, który jest bardzo dobrze zestrojony. Gixer p³ynnie i bez szarpania rozpêdza siê ju¿ od 2-3 tys. obr/min. To jedna z najbardziej elastycznych jednostek w tej klasie. Do tego ma³o skomplikowana je¶li chodzi o serwis i ma³o awaryjna. Do silnika jest dobry dostêp, a regulacja zaworów zazwyczaj ogranicza siê do sprawdzenia luzów i wymiany kilku p³ytek.
Nawet jego mo¿na zepsuæ
Przy zakupie Suzuki GSX-R 600 K1-K3, podobnie jak w przypadku pozosta³ych motocykli tej klasy, najwa¿niejsza jest przesz³o¶æ wypadkowa i sposób eksploatacji. Koniecznie trzeba odbyæ jazdê próbn±, by upewniæ siê, ¿e maszyna prosto siê prowadzi, a biegi nie wyskakuj±. Teoretycznie skrzynie w GSX-R 600 nie s± awaryjne, ale przez uporczyw± jazdê na gumie z przebijaniem biegów, mo¿na spodziewaæ siê problemów. Warto te¿ sprawdziæ wszystkie elementy eksploatacyjne, a szczególnie tarcze hamulcowe, pod k±tem luzów na nitach.
W dobrej cenie
Suzuki GSX-R K1 mo¿na kupiæ ju¿ za 8-9 tys. z³, m³odsze K2 i K3 za niewiele wiêcej. Tutaj znów najwa¿niejszy jest stan, a nie sam rocznik. Kolejna generacja, czyli od K4 wzwy¿, jest ju¿ o przynajmniej 3-4 tys. z³ dro¿sza od pierwszej, wtryskowej wersji.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze