Suzuki GSX-R 600 1997-2005 - najmniejszy karciciel - strona 2
Papiery na niezawodność Wielogodzinne poszukiwania oznak zawodności tego motocykla nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Suzuki GSX-R 600 cieszy się opinią sprzętu wyjątkowo odpornego na pałowanie. To bardzo dobra informacja, ponieważ do tego jest najczęściej używany. Jedyne do czego można się przyczepić, to głośna praca układu korbowo-tłokowego i hałasujący rozrząd. „Suzuki to stuki i puki", coś w tym jest. Nie ma jednak powodu do paniki. Ten typ tak ma i trzeba się przyzwyczaić. Wszelkie pozostałe wady czy bolączki są zazwyczaj efektem niewłaściwego serwisu lub wypadku na koncie. Sprawą, od której powinniśmy zacząć, jest przyjrzenie się ogólnemu stanowi pojazdu i jego historii. Oczywiście nie dowiemy się wszystkiego z odpowiedzi właściciela. Jeżeli mamy możliwość jazdy próbnej, warto z tego skorzystać, ponieważ niektórych nieprzyjemności nie sposób wychwycić tylko podczas oglądania. Wypadające bądź wcale nie wchodzące biegi są zazwyczaj dowodem na nagminne katowanie motocykla. Niegłupim pomysłem jest też solidne pogonienie maszyny i sprawdzenie, jak motocykl sprawuje się przy wyższych prędkościach. Wszystko to sugerujemy robić tylko wtedy, jeśli się wie co się robi. W innych wypadkach lepiej poprosić o pomoc kogoś obeznanego z tematem. Jak w ulu Suzuki bardzo by chciało królować we wszystkich sportowych klasach pojemnościowych. Aż tak różowo nie ma. Konkurencja nie tylko nie śpi, ale też próbuje się dobrać Gixxowi do tyłka. Zacznijmy od Yamahy R6, kto wie czy nie jeszcze bardzie sportowej, niż GSX-R. Nie wybacza żadnych błędów, jest bezlitosna dla nadgorliwych. Nieco odmiennie prezentuje się kolejny konkurent, Honda CBR F3 (F4). Ta z kolei jest pobłażliwa, łagodna i o wiele bardziej przyjazna w codziennej eksploatacji. Po azjatyckiej stronie barykady mamy też Kawasaki ZX6R. Motocykl nie pozbawiony wad, jednak mający swoje stałe grono zwolenników i na swój sposób fascynujący. Od biedy można też do konkurencji Gixxa zaliczyć klekoczącego Europejczyka - Ducati 748. Stopień zajadłości walki w tej klasie jest porównywalny z mocarnymi tysiącami. 600cm3 adrenaliny Nie od dziś wiadomo, że maszyny spod znaku GSX-R lubią siać zamęt w swoich klasach pojemnościowych. W przypadku sześćsetki nie ma wyjątku. Znakomite osiągi i solidne podwozie, przebojowy wygląd, wysoka podatność na wymiatanie na torze i przeróbki. Czy to czasem nie jest recepta na rynkowy hit? Ilość motocykli z czerwonym „R" na plastikach świadczy o tym, że chłopakom z Hamamatsu się udało. Na pierwszy sprzęt? Zdecydowanie nie! Na pierwszego sportowego plastika, mając już pewne doświadczenie? O tak! Odpowiednio traktowany Gixxer (mówimy o regularnym serwisowaniu) odwdzięczy się niezawodnym żywotem i będzie się prosił o wkręcanie silnika aż do czerwonego pola, radośnie wrzeszcząc z wydechu. Dodatkowo, nieważne gdzie go postawisz, zawsze będzie wyglądał dobrze. Historia modelu: 1997 - na świat przychodzi całkowicie nowy GSX-R 600. Zawiera w sobie wszystkie najlepsze cechy swojego poprzednika, GSX-R 750. Nowością było zastosowanie systemu SRAD (Suzuki Ram Air Direct) czyli dynamicznego doładowania przy wyższych prędkościach. Suzuki poddano znacznej kuracji odchudzającej, dzięki której nowa maszyna ważyła 174 kg w stanie suchym. Moc w pierwszym modelu wynosiła 103 KM, jednak rok później wzrosła do 110KM i było tak aż do 2001 roku. 2001 - powstaje słynny model K1, który ma unowocześniony design z charakterystyczną, z trójkątną lampą. Do silnika dogalopowało pięć dodatkowych koni, jednak najważniejszą zmianą było zastosowanie wtrysku paliwa, dzięki któremu oddawanie mocy odbywało się płynniej. 2004 - przyszedł czas na totalną modyfikację. Pierwszą rzeczą, która najbardziej rzuca się w oczy, jest oczywiście nowy, bardziej agresywny wygląd. Suzuki dostało nową ramę, która jest węższa o 15 mm (co w zestawieniu z podnóżkami, rozmieszczonymi o 100 mm wężej, dawało lepsze poczucie kontroli nad motocyklem). Modernizacja nie ominęła też hamulców, których zaciski były montowane radialnie. Przednie zawieszenie składało się z widelca USD. Moc wówczas została podniesiona do 120KM. W 2005 roku nie przewidziano żadnych zmian, aby rok później zaprezentować zupełnie nowy motocykl. | |
Model: | GSX-R 600 1997 | GSX-R 600 2001 | GSX-R 600 2004 |
Układ: | czterocylindrowy rzędowy | czterocylindrowy rzędowy | czterocylindrowy rzędowy |
Rozrząd: | DOHC | DOHC | DOHC |
Pojemność skokowa: | 599 ccm | 599 ccm | 599 ccm |
Średnica x skok tłoka: | 65.5 x 44.5 mm | 67 x 42.5 mm | 67 x 42.5 mm |
Stopień sprężania: | 12.0:1 | 12.2:1 | 12.5:1 |
Moc maksymalna: | 103 KM | 115 KM | 120KM |
Moment obrotowy: | 68 Nm | 69 Nm | 70 Nm |
Zasilanie: | 4 gażniki Mikuni | wtrysk paliwa | wtrysk paliwa |
Smarowanie: | z mokrą miską olejową | z mokrą miską olejową | z mokrą miską olejową |
Rozruch: | elektryczny | elektryczny | elektryczny |
Sprzęgło: | wielotarczowe, mokre | wielotarczowe, mokre | wielotarczowe, mokre |
Skrzynia biegów: | 6-stopniowa | 6-stopniowa | 6-stopniowa |
Napęd tylnego koła: | łańcuch | łańcuch | łańcuch |
Zawieszenie przednie: | 43mm | 43mm | 43mm USD |
Zawieszenie tylne: | wahacz aluminiowy skok 130mm | wahacz aluminiowy skok 130mm | wahacz aluminiowy skok 130mm |
Hamulec przedni: | 2x 320mm zacisk 4tłoczkowy | 2x 320mm zacisk 4tłoczkowy | 2x 320mm zacisk 4tłoczkowy |
Hamulec tylny: | 1x 220mm zacisk 2 tłoczkowy | 1x 220mm zacisk 2 tłoczkowy | 1x 220mm zacisk 2 tłoczkowy |
Opony przód/ tył: | 120/70-17 180/55-17 | 120/70-17 180/55-17 | 120/70-17 180/55-17 |
Wysokość siedzenia: | 830 mm | 830 mm | 830 mm |
Masa pojazdu w stanie suchym: | 174 kg | 163 kg | 161kg |
Zbiornik paliwa: | 18l | 18l | 18l |
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarzetydzieñ temu kupi³em pierwsze w ¿yciu moto, okazja sprawi³a mi gixera 600 z 99r. Podczas wcze¶niejszego poszukiwania moto nie bra³em suzuki pod uwagê, a teraz wiem jedno, sprzêt jest ostry ale ...
Odpowiedzposiadam 600 K5 mam go pierwszy sezon wsiadlem na niego bez jakiegokolwiek doswiadczenia, i powiem ze motor zdaje egzamin, nie twierdze ze sa lepsze 600 setki bo nie mam zadnego doswiadczenia,ale ...
OdpowiedzUwa¿aj z gum± ramy pêkaj±.
OdpowiedzCze¶æ mam jedno ma³e do ciebie pytanko chcê kupiæ w³a¶nie GSX-R 600 ale nigdy wcze¶niej nie je¿dzi³em niczym co mia³o powy¿ej 4 biegów i tak± pojemno¶æ, i tyle koni mechanicznych czy mo¿esz mi doradziæ,czy kupiæ sobie GSX-R 600 czy lepiej na pocz±tek co¶ mniejszego.Mam 22 lata warze 65 kg i mam 176 cm wzrostu..??? By³bym wdziêczny za pomoc to jest mój email:dejwiid@onet.pl z góry dziêkujê za odpowiedz i pozdrawiam
OdpowiedzPisz±c "warzê" odradzam Ci ten sprzêt. Mocne moto dla inteligentych ludzi.
Odpowiedzzacznij od gs 500 lub bandit 600 dobrze ci radzê, gsx-r ma ponad 100 km i trzeba mieæ jakie¶ ju¿ tam pojêcie ¿eby siê nie rozbiæ na nim
Odpowiedzeee glupoty wszystko zalezy od glowy :) co sie w niej kryje ... ja 1 motocykl kupilem srada 600 110km nie jezdzilem nigdy wczesniej na motocyklu i przejezdzilem na nim 2 sezony teraz kupilem tez gsxr ale 750 juz nowszego samochod kupilem sobie na 17 urodziny i tez sam nauczylem sie jezdzic sa wyjatki a lubie lubialem i bede lubial zapierdalac nie moge sluchac jak ktos mowi zeby sobie na 1 motocykl kupic gs500 albo bandita nie podobaja mi sie te motocykle zawsze kochalem plastiki i ta pozycje :) jak jestes kumaty to wszedzie sobie poradzisz pozdro dla kumatych
OdpowiedzNie zgodze siê z koleg±. Wtrysk by³ juz zastosowany w SRAD'dzie. Dlatego modele po 1998 s± mocniejsze od pierwszych egzemplarzy.
Odpowiedzja posiadam GSX z SRAD-em z 1999 roku i silnik ju¿ ma na wtrysku
OdpowiedzBy³ w SRAD'ie ale 750cc GSXR600 dosta³ wtrysk dopiero w 2001.
Odpowiedzja mam gixxa z 1999 i silnik jest ju¿ z wtryskiem paliwa, tak wiêc nie tylko 750
OdpowiedzMo¿esz mieæ SRAD'a z silnikiem wsadzonym od K1, albo kto¶ ciê nie¼le wkrêci³ ;) 600cc mia³o z pewno¶ci± wyrysk dopiero od modelu 2001.
OdpowiedzTeraz to ju¿ wiem, ¿e ten kto mi ten motorek sprzedawa³ to wsadzi³ mnie na minê. Ale to akurat nie jest problem, bo motor i tak jest niez³y pomimo braku wtrysku.
OdpowiedzPotwierdzam Sprzêt wypas! Mia³em Go 2 sezony dla mnie by³ uniwersalny tzn.Do normalnej jazdy w sam raz,do szybkiej turystyki te¿ daje radê ,no i jazda ekstremalna to jest to co GSX-ry lubi± ...
Odpowiedz