tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki GSX-R 600 1997-2005 - najmniejszy karciciel - strona 2
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Suzuki GSX-R 600 1997-2005 - najmniejszy karciciel - strona 2

Autor: £ukasz „Boczo" Tomanek 2009.03.20, 10:12 14 Drukuj

Papiery na niezawodność

Wielogodzinne poszukiwania oznak zawodności tego motocykla nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Suzuki GSX-R 600 cieszy się opinią sprzętu wyjątkowo odpornego na pałowanie. To bardzo dobra informacja, ponieważ do tego jest najczęściej używany. Jedyne do czego można się przyczepić, to głośna praca układu korbowo-tłokowego i hałasujący rozrząd. „Suzuki to stuki i puki", coś w tym jest. Nie ma jednak powodu do paniki. Ten typ tak ma i trzeba się przyzwyczaić. Wszelkie pozostałe wady czy bolączki są zazwyczaj efektem niewłaściwego serwisu lub wypadku na koncie. Sprawą, od której powinniśmy zacząć, jest przyjrzenie się ogólnemu stanowi pojazdu i jego historii. Oczywiście nie dowiemy się wszystkiego z odpowiedzi właściciela. Jeżeli mamy możliwość jazdy próbnej, warto z tego skorzystać, ponieważ niektórych nieprzyjemności nie sposób wychwycić tylko podczas oglądania. Wypadające bądź wcale nie wchodzące biegi są zazwyczaj dowodem na  nagminne katowanie motocykla. Niegłupim pomysłem jest też solidne pogonienie maszyny i sprawdzenie, jak motocykl sprawuje się przy wyższych prędkościach. Wszystko to sugerujemy robić tylko wtedy, jeśli się wie co się robi. W innych wypadkach lepiej poprosić o pomoc kogoś obeznanego z tematem.  

NAS Analytics TAG

Jak w ulu

Suzuki bardzo by chciało królować we wszystkich sportowych klasach pojemnościowych. Aż tak różowo nie ma. Konkurencja nie tylko nie śpi, ale też próbuje się dobrać Gixxowi do tyłka. Zacznijmy od Yamahy R6, kto wie czy nie jeszcze bardzie sportowej, niż GSX-R. Nie wybacza żadnych błędów, jest bezlitosna dla nadgorliwych. Nieco odmiennie prezentuje się kolejny konkurent, Honda CBR F3 (F4). Ta z kolei jest pobłażliwa, łagodna i o wiele bardziej przyjazna w codziennej eksploatacji. Po azjatyckiej stronie barykady mamy też Kawasaki ZX6R. Motocykl nie pozbawiony wad, jednak mający swoje stałe grono zwolenników i na swój sposób fascynujący. Od biedy można też do konkurencji Gixxa zaliczyć klekoczącego Europejczyka - Ducati 748.  Stopień zajadłości walki w tej klasie jest porównywalny z mocarnymi tysiącami.

600cm3 adrenaliny

Nie od dziś wiadomo, że maszyny spod znaku GSX-R lubią siać zamęt w swoich klasach pojemnościowych. W przypadku sześćsetki nie ma wyjątku. Znakomite osiągi i solidne podwozie, przebojowy wygląd, wysoka podatność na wymiatanie na torze i przeróbki. Czy to czasem nie jest recepta na rynkowy hit? Ilość motocykli z czerwonym „R" na plastikach świadczy o tym, że chłopakom z Hamamatsu się udało.

Na pierwszy sprzęt? Zdecydowanie nie! Na pierwszego sportowego plastika, mając już pewne doświadczenie? O tak! Odpowiednio traktowany Gixxer (mówimy o regularnym serwisowaniu) odwdzięczy się niezawodnym żywotem i będzie się prosił o wkręcanie silnika aż do czerwonego pola, radośnie wrzeszcząc z wydechu. Dodatkowo, nieważne gdzie go postawisz, zawsze będzie wyglądał dobrze.

Historia modelu:

1997 - na świat przychodzi całkowicie nowy GSX-R 600. Zawiera w sobie wszystkie najlepsze cechy swojego poprzednika, GSX-R 750. Nowością było zastosowanie systemu SRAD (Suzuki Ram Air Direct) czyli dynamicznego doładowania przy wyższych prędkościach. Suzuki poddano znacznej kuracji odchudzającej, dzięki której nowa maszyna ważyła 174 kg w stanie suchym. Moc w pierwszym modelu wynosiła 103 KM, jednak rok później wzrosła do 110KM i było tak aż do 2001 roku.

2001 - powstaje słynny model K1, który ma unowocześniony design z charakterystyczną, z trójkątną lampą. Do silnika dogalopowało pięć dodatkowych koni, jednak najważniejszą zmianą było zastosowanie wtrysku paliwa, dzięki któremu oddawanie mocy odbywało się płynniej.

2004 - przyszedł czas na totalną modyfikację. Pierwszą rzeczą, która najbardziej rzuca się w oczy, jest oczywiście nowy, bardziej agresywny wygląd. Suzuki dostało nową ramę, która jest węższa o 15 mm (co w zestawieniu z podnóżkami, rozmieszczonymi o 100 mm wężej, dawało lepsze poczucie kontroli nad motocyklem). Modernizacja nie ominęła też hamulców, których zaciski były montowane radialnie. Przednie zawieszenie składało się z widelca USD. Moc wówczas została podniesiona do 120KM. W 2005 roku nie przewidziano żadnych zmian, aby rok później zaprezentować zupełnie nowy motocykl.

Suzuki GSX R600 Na torze
Suzuki GSX R na kolano
Suzuki GSX R600 K4
Suzuki GSX R600 Srad
Suzuki GSXR kokpitK1
Suzuki GSXR 600 kokpit stary
Model:
GSX-R 600 1997
GSX-R 600 2001 GSX-R 600 2004
Układ: czterocylindrowy rzędowy czterocylindrowy rzędowy czterocylindrowy rzędowy
Rozrząd: DOHC DOHC DOHC
Pojemność skokowa: 599 ccm 599 ccm 599 ccm
Średnica x skok tłoka: 65.5 x 44.5 mm 67 x 42.5 mm 67 x 42.5 mm
Stopień sprężania: 12.0:1 12.2:1 12.5:1
Moc maksymalna: 103 KM 115 KM 120KM
Moment obrotowy: 68 Nm 69 Nm 70 Nm
Zasilanie: 4 gażniki Mikuni wtrysk paliwa wtrysk paliwa
Smarowanie: z mokrą miską olejową z mokrą miską olejową z mokrą miską olejową
Rozruch: elektryczny elektryczny elektryczny
Sprzęgło: wielotarczowe, mokre wielotarczowe, mokre wielotarczowe, mokre
Skrzynia biegów: 6-stopniowa 6-stopniowa 6-stopniowa
Napęd tylnego koła: łańcuch łańcuch łańcuch
Zawieszenie przednie: 43mm 43mm 43mm USD
Zawieszenie tylne: wahacz aluminiowy skok 130mm wahacz aluminiowy skok 130mm wahacz aluminiowy skok 130mm
Hamulec przedni: 2x 320mm zacisk 4tłoczkowy 2x 320mm zacisk 4tłoczkowy 2x 320mm zacisk 4tłoczkowy
Hamulec tylny:
1x 220mm zacisk 2 tłoczkowy 1x 220mm zacisk 2 tłoczkowy 1x 220mm zacisk 2 tłoczkowy
Opony przód/ tył: 120/70-17 180/55-17 120/70-17 180/55-17 120/70-17 180/55-17
Wysokość siedzenia: 830 mm 830 mm 830 mm
Masa pojazdu w stanie suchym: 174 kg 163 kg 161kg
Zbiornik paliwa: 18l 18l 18l
NAS Analytics TAG

Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê