Wyposażenie Postęp w konstruowaniu sportowych motocykli nie ogranicza się jedynie do samych parametrów technicznych. Dzisiejsze maszyny sportowe nie są już tak spartańskie, jak miało to miejsce jeszcze kilkanaście lat temu. Dowodem na to niech będzie tegoroczny GSX-R1000. Dopracowana aerodynamika ma za zadanie nie tylko obniżać opór stawiany przez motocykl powietrzu, ale jej rolą jest także ucywilizowanie warunków pracy za sterami pojazdu. Ilość miejsca wygospodarowana dla kierowcy jest tak duża, że poprzednią generację litrowego GSX-Ra określano mianem szybkiego ... turystyka. W tegorocznym wydaniu ma być jeszcze lepiej.
To, co rzuca się w oczy, to bogaty i wzorowo funkcjonalny zestaw przyrządów. Konkurencja mogłaby się tutaj tylko uczyć. Oprócz standardowych kontrolek znajdziemy analogowy, czytelny obrotomierz, dwa liczniki dziennego przebiegu, zegar, wskaźnik paliwa, wyświetlacz zapiętego biegu, ustawiany stroboskop oraz wszystkie dane dotyczące pracy silnika i ewentualnych usterek. Nic dodać, nic ująć. Wszystko jest czytelne, ładne, funkcjonalne i logiczne. Brawo! Na rok 2007 Suzuki przygotowało także coś ekstra. Coś, czego bezpośrednia konkurencja jeszcze nie ma. Chodzi mianowicie o możliwość wyboru trybu pracy silnika w zależności od warunków panujących na drodze, bądź też na torze. Doświadczenia wyniesione z wyścigów pozwoliły na przygotowanie trzech map opracowanych pod kątem suchego, wilgotnego oraz mokrego toru. Zmiana ustawień pracy silnika dokonywana jest w czasie jazdy przy użyciu przycisku umieszczonego na kierownicy. Nie trzeba się nigdzie zatrzymywać, zmiana następuje niezauważalnie dla kierowcy. Ma to szczególne znaczenie, gdy warunki różnicują się w obrębie jednego toru, po którym odbywa się jazda. Z innych detali wyposażenia, zorientowanych na ułatwienie kierowcy życia, warto wymienić regulowane podnóżki, wspomniany wyżej elektroniczny amortyzator skrętu oraz szeroko rozstawione lusterka wsteczne dające dobry wgląd na to, co dzieje się za plecami motocyklisty. W przypadku tego sprzętu nikt nie będzie zastanawiał się, czy motocykl jest dla motocyklisty, czy też może motocyklista jest dodatkiem do motocykla, gdyż nowy GSX-R jest wyjątkowo przyjazny swojemu użytkownikowi Top Performer Właśnie tak Suzuki określa swój nowy produkt. Na pewno jest to topowy sportowy model Suzuki, ale czy będzie to topowy sprzęt w klasie jednego litra? Dowiemy się o tym już niebawem, choć już teraz wiadomo, że nie będzie łatwo. Niedawno światło dzienne ujrzał cennik motocykli Suzuki na ten rok. Niemałym zaskoczeniem jest cena nowego GSX-R 1000. Na nieśmiganą nówkę sztukę należy wysupłać 51 900 złotych polskich. To jest całe 4 000 papierów mniej, niż za ubiegłoroczny model! Jeśli złożymy zatem do kupy niewiarygodne osiągi i atrakcyjną cenę, to staje się jasne, skąd w ludziach Suzuki tyle wiary w sukces ich najmłodszego dziecka w sezonie 2007. Suzuki GSX-R 1000 | | Typ silnika | 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, DOHC | Pojemność skokowa | 999 cm3 | Średnica x skok tłoka | 73,4 mm x 59 mm | Stopień sprężania | 12,5:1 | Moc maksymalna | 185,1 KM przy 12000 obr/min (195 KM z SRAD) | Moment obrotowy | 116,7 Nm przy 10000 obr/min | Układ zasilania | wtrysk paliwa | Rozrusznik | elektryczny | Skrzynia biegów | 6-stopniowa | Długość całkowita | 2045 mm | Szerokość całkowita | 720 mm | Wysokość całkowita | 1130 mm | Rozstaw osi | 1415 mm | Prześwit | 125 mm | Wysokość siedzenia | 810 mm | Masa suchego pojazdu | 172 kg | Zawieszenie przód | odwrócony widelec teleskopowy, sprężyny spiralne, tłumienie olejowe, pełna regulacja napięcia wstępnego sprężyny, tłumienia siły dobicia i odbicia, regulacja szybko i wolno zmiennego układu tłumienia | Zawieszenie tył | wahacz wleczony, tłumienie olejowe, pełna regulacja napięcia wstępnego sprężyny, tłumienia siły dobicia i odbicia, regulacja szybko i wolno zmiennego układu tłumienia | Hamulce przód / tył | podwójny tarczowy / tarczowy | Opony: | przód: 120/70 ZR17 M/C 58W, tył: 190/50 ZR17 M/C 73W | Zbiornik paliwa | 17,5 L | Prędkość maksymalna | 295 km/h | Norma czystości spalin | EURO 3 | Importer | Suzuki Motor Poland Sp z o.o. ul. Jagiellońska 74 03-301 Warszawa | Cena | 51 900 PLN | | |
Komentarze 40
Poka¿ wszystkie komentarzeWitam wszystkich Motocykl to sprawa indywidu³alna jednemu podoba sue bladyna innemu ruda a jeszcze innemu itp itd suzuki honda yamaha a prawda taka ze jak nie ma kasy to kupimy nawet takie moto ...
Odpowiedzjezdzimy tym czymchcemy i to jest dla nas najlepsze nawet jak by mnie bylo stac na gsxra 2009 to wziol bym ducatti 916 1999 r :)
Odpowiedznajlepiej nie pisac bzdur na temat to jest lepsze amoze to kazdy doswiadczony sigant wie czego dosadac komentaze tybu to jestdobre a to zle sa smieszne bo zaden z was niema takiego doswiadczenia ...
OdpowiedzK7 mam od roku. Obje¿d¿a³em ró¿ne sprzêty ale uwierzcie mi GSXR 1000 k7 to idea³. Prowadzenie, silnik, moc, to poprostu bajka. R1 jest dla lanserów CBR dla snobów bo dla niektórych Honda to ...
OdpowiedzI tu si mylisz kolego jetescie smieszni wszyscy ci ktorzy piszecie w ten sposob suzuki the best kawasaki super itd bo akrat sprzeta tej marki macie ... A prawda jest taka ze sprzet jest najlepszy kazdy inny czy to honda czy suzuki czy kawa pod warunkiem ze umie sie go ogarn±æ wczoraj wracalem z pracy na sswoim bladym sc33 i podl±czyl sie gsxr 2007 i zgadnijcie kto zostal w tyle a tylko dlatego ze kolo nie ogarnial zakretow i wiekszosci zeczy wiec zmierzam do tego ze jak dla mnie nie ma zlych sprzetow wszsytkie sa suoer pod warunkiem ze sie o nie dba i umie sie nimi jezdzic
Odpowiedzten motor wymiata
Odpowiedzosobi¶cie jestem fanem hondy raczej z uwagi na bezawaryjno¶æ (choæ wszystko da siê zespuæ ;), ale faktycznie pod wzglêdem mocy i sposobu jej oddawania suzuki rz±dzi..
Odpowiedz