Suzuki GSX 1300 R Hayabusa z drugiej rêki - strona 2
Jazda Układ kierownica - siodło - podnóżki zmusza kierowcę do wyciągnięcia się nad dwudziestolitrowym, podnoszonym niczym maska samochodu zbiornikiem paliwa, co przy niewielkim wzroście jeźdźca może być męczące, podobnie jak walka ze strugą powietrza, zbyt nisko odchylaną przez standardową szybkę. Silnik, pomimo wałka wyrównoważającego, generuje minimalne wibracje w okolicach 5000 obr/min, jednak nie są one dokuczliwe tym bardziej, że podnóżki kierowcy i pasażera „ogumowano". Nie powoduje to również rozmywania się obrazu w dużych lusterkach, których wysięgniki mogłyby być dłuższe. Klasyczny zestaw informacyjny (czyt. analogowy) ma swój urok. Jest bardzo czytelny i dostarcza wszelkich niezbędnych informacji, łącznie ze średnim zużyciem paliwa. Od modelu K1 z cyferblatu prędkościomierza zniknęła cyfra 340 i od 2001 „wykastrowana elektronicznie" Buza osiąga 299 km/h. Wśród potencjalnych nabywców obawy budzi rozmiar maszyny. Fakt, motocykl nie jest lekką i zwrotną 600, ale jak na swoje rozmiary i masę potrafi zadziwić. Według użytkowników na trasie wcale nie odczuwa się masy motocykla, a moc dostępna od najniższych obrotów pozwala na atomowe odejścia spod świateł czy bezstresowe wyprzedzanie. Zakres regulacji zawieszenia pozwala w pełni dostosować maszynę do swoich upodobań, czy stylu jazdy. Jazda po naszych dziurawych drogach jest o wiele przyjemniejsza, niż typowym supersportem, tym bardziej, że motocykl „nie czuje" kolein, a kierowca i pasażer pod tyłkiem mają grubo tapicerowane poduszki. Jak na motocykl pretendujący do miana sportowo - turystycznego, nie dysponuje dużą ładownością, wynoszącą zaledwie 179 kg, co skutecznie ograniczy ilość zabieranego bagażu na dłuższą wyprawę. Podczas jazdy po mieście dają o sobie znać gabaryty maszyny. Niewielka zwrotność utrudnia przeciskanie się w korku, jak i nawracanie na ciasnym parkingu, zmuszając właściciela do dreptania „w te i nazad". Ułatwieniem nie jest też ciężko i nieprecyzyjnie pracujące sprzęgło. Eksploatacja Motocykl nie jest tani w eksploatacji i warto mieć to na uwadze. Zużycie tylnej opony po 5000 km nie jest niczym nadzwyczajnym. To samo dotyczy układu hamulcowego i zestawu napędowego. Ogromna moc i spora masa wymagają poświęcenia większej uwagi zużywającym się elementom. Oczywiście wiele zależy od właściciela i stylu jazdy, jaki preferuje. Stawianie tak ciężkiego „kloca" na kole (nie jest skory do gumowań, tak jak motocykle serii GSX-R) zaowocuje przyśpieszonym zużyciem sprzęgła, napędu czy łożysk główki ramy. Jeśli ktoś rozważa zakup motocykla z pierwszego okresu produkcji, powinien być przygotowany na zakup lub spawanie tylnej części ramy. Osiągi, jakimi dysponuje motocykl, wymagają materiałów najwyższej jakości. Chyba nikt z potencjalnych nabywców nie pomyśli o założeniu do takiego motocykla zestawu napędowego, czy klocków hamulcowych firmy „no name", albo opon nabytych od handlarza za 50 zł. Zmiany Poza schematami i barwami lakierowania w motocyklu nie dokonano zbyt wielu zmian. Oto lista najważniejszych z nich: K1- zastosowano stalową tylna część ramy, wzmocniono napinacz łańcucha rozrządy, pompę paliwową przeniesiono do zbiornika paliwowego, ograniczono prędkość maksymalną do 300 km/h Podsumowanie Hayabusa jest sprzętem przede wszystkim do szybkiej turystyki, z naciskiem na słowo szybkiej. Co prawda niewielka ładowność w pewnym stopniu ogranicza jej turystyczne walory, ale przyzwoity zasięg, mocny jak tur silnik, niezła ergonomia i bezawaryjność zadowolą motocyklowych turystów. Do tego dochodzą łatwość w codziennym użytkowaniu, fenomenalne osiągi, nieszablonowa stylistyka, a wisienką na tym motocyklowym torcie będzie fakt, jak Busa jest podatna na wszelkiego rodzaju tuning- zarówno optyczny, jak i mechaniczny. Krótko mówiąc - motocykl dla indywidualisty. Ze względu na ponadprzeciętne osiągi odradzał bym Busę początkującym - jest to opinia praktycznie wszystkich użytkowników tego motocykla. Swego czasu, nawet na klipach reklamowych pojawiał się drobnym maczkiem napis: „tylko dla doświadczonych jeźdźców"... Jeśli coś nie zostało ujęte w powyższym artykule, a jest godne odnotowania, serdecznie zapraszam do dyskusji na naszym forum. Dane techniczne
| |
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarzeJe¶li chodzi o spalanie - bardzo du¿a rozrzutno¶æ cyferek:) przy je¼dzie ok 120 -6,2l/100km, przy je¼dzie ciê¿szej po mie¶cie - 8-9l/100km, przy prêdko¶ci utrzymuj±cej siê w granicach 250-260 - ...
OdpowiedzNO MO¯E JESZCZE NAPISZESZ ZZR 1100 BUUUAAAAAAHAHAHA!!!!!!!!!!
OdpowiedzLebsza od Busy jest tylko ZZR 1200 !!! :) ;)
Odpowiedzpod jakim wzgledem?
Odpowiedzpod ka¿dym.
Odpowiedz"the best of the best from the best" :)
Odpowiedz