Układ jezdny
Rama skutera wykonana została ze stalowych rur i dysponuje bardzo dużą wytrzymałością. Usytuowanie silnika oraz ogromny bagażnik pod siodłem nie pozwoliły na uzyskanie niskiej i płaskiej podłogi, co jednak nie jest dużym problemem.
Przedni widelec o średnicy rur nośnych 41 mm dysponuje skokiem 105 mm i czasem na naszych dziurawych drogach jest tego skoku trochę za mało. Przednie zawieszenie wyposażono w 15 calowe koło – duże jak na skuter, małe jak na szybki jednoślad o masie ponad 250 kg. Ma to swoje reperkusje w zachowaniu Burgmana na drodze.
Tylne zawieszenie to wleczony aluminiowy wahacz o skoku 100 mm podparty na dwóch elementach resorująco-tłumiących. W jego lewej, bardziej rozbudowanej części poprowadzono pasy układu przeniesienia napędu. Jak zapewne zauważyliście 650-tka nie dysponuje typowym dla skuterów układem jednostronnego wahacza. Ponownie wytłumaczeniem takiego stanu rzeczy jest duża masa własna Burgmana oraz spore obciążania, jakie podwozie musi przenieść w czasie dynamicznej jazdy. Tylne koło ma średnicę 14 cali i zaopatrzono je w całkiem szeroką oponę o wymiarach 160/60.
Hamulce Burgmana 650 wspomagane są nowoczesnym układem ABS. Dwie tarcze z przodu i jedna z tyłu zapewniają bardzo dobre opóźnienia i dobre wyczucie hamulców.
Gadżety
Nie ma już w tej chwili dużych skuterów bez bogatego wyposażenia. Burgman może służyć tutaj za przykład dbałości o swego właściciela. Mnóstwo przemyślanych schowków, dodatkowy kufer oraz ogromny bagażnik pod siedzeniem mieszczący bez trudu dwa integralne kaski motocyklowe to udogodnienia zapewniające przestrzeń bagażową większą, niż w przypadku niejednego miejskiego auta.
Burgman, zwłaszcza prezentowana wersja Exclusive to jednak dużo więcej, niż tylko przemyślane rozwiązania. To także przydatne gadżety, które ułatwiają i uprzyjemniają podróżowanie tym pojazdem. Za najważniejszy z nich uważamy opisany wyżej układ przeniesienia napędu. Nie mniej jednak przydatne są składane elektrycznie lusterka umożliwiające przeciskanie się skuterem w czasie jazdy w korku oraz regulowana elektrycznie szyba zapewniająca komfort w czasie szybkiej jazdy za miastem.
Równie ważny jest bardzo bogaty zestaw wskaźników informujący kierowcę o praktycznie wszystkim tym, co dzieje się ze skuterem. Poza takimi standardowymi informacjami, jak wskazania poziomu paliwa, prędkości, obrotów silnika znajdziemy tam także informację o wybranym trybie pracy układu przeniesienia napędu oraz o załączonym przełożeniu.
Ergonomia
Warunki, w jakich przyjdzie wam podróżować Burgmanem nie dają podstaw do narzekań. Wygodne siodło, szeroka kierownica oraz regulowana szyba przednia pozwalają kierowcy na pełne odprężenie za sterami bohatera naszego testu. Ilość dostępnego miejsca oraz wyprofilowanie podłóg pozwala zająć komfortową pozycję kierowcom nawet o wysokim wzroście. Zestaw przyrządów jest logiczny i czytelny, podobnie jak zestaw przełączników na kierownicy. Już po chwili kierujący instynktownie wie, co gdzie jest i jak to działa.
Pasażer w tym zestawieniu nie może czuć się poszkodowany. Dysponuje on bowiem szerokim, wygodnym siodłem oraz podłogami pod stopy o dużej powierzchni. Gdy 650-tka zaopatrzona jest w kufer, pasażer ma również możliwość wygodnego oparcia się o niego i zrobienie z rąk użytku choćby w celu robienia zdjęć. Jest o tyle przyjemniejsze, że zabezpieczenie przed deszczem, wiatrem czy też błotem wyrzucanym spod kół jest wzorowe.
|
Komentarze 17
Pokaż wszystkie komentarzeNiestety środowisko motocyklistów to nadal konserwa jeśli chodzi o wdrożenie nowoczesnych rozwiązań technicznych...niczym polscy rolnicy z 70 lat...jak to skrzynia automat ? ..panie ile to pali ...
Odpowiedza dlaczego- dlatego ze ludzi nie stac i kupuja to co na zachodzie juz dawno wyszlo.... kolego ceny mamy takie jakie mamy a zarobki 5 krotnie mniejsze niz niemcy- pytanie czy jakis moto nowy w niemczech jest drozszy 5 krotnie niz w polsce ???? to nie jest strach przed nowoscia , ludzi po prostu na to nie stac- poza tym w polsce sezon to 3-4 miesiace- to nie francja i nie wlochy gdzie sie jezdzi 12 miesiecy- moto to luksus, chyba ze chinol 50ccm....
OdpowiedzBurgman 650 jest super ale mam problem z kupnem używanaj prawej lampy moze ktoś mi pomoże !!!! ją zdobyć bo nie mogę jezdzić .
OdpowiedzSprawdz forum www.burgmanusa.com tam nie tylko ludzie z usa, jest tez czesc co sprzedaja wiec moze znajdziesz pomoc w tej sprawie, powodzenia
OdpowiedzNa codzienne dojazdy najlepszy jest 250 cm skuter np Piaggio X7, Burgman czy co innego - w mieście lekkość i szybkość, do 200 km za miasto rewelacja.
OdpowiedzTo jest po prostu większy skuter ;)
OdpowiedzDał bym tu linka ale nie chce naginać regulaminu. Chiny kupno cło plus VAT wychodzi 6028zł plus transport i późniejsza homologacja Kto mądry znajdzie na necie
Odpowiedzmógł byś coświęcej napisaćo tych chinach i vat cło? rekda2 @ o2.pl
OdpowiedzPod siedzenie wiem że dla wielu jest to marzenie Suzuki Burgman miasta król cesarz dwóch niewielkich kół pegaz, rekordzista póz, poeta asfaltowych dróg ;D
Odpowiedz