tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Supermoto - Quady - Relacja z Gostynia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

25 maja 2006 w Gostyniu mieliśmy okazję podziwiać czołówkę polskich zawodników zarówno Supermoto w klasach 250 i open, jak i Quadów.

I.... poszli!!! Zgasło czerwone światło. 12 metrowej szerokości prosta startowa po chwili zwęża się do niecałych 7 metrów.. Zaraz się okaże kto będzie liderem w pierwszym nawrocie. Tak, to młody Marcin Kurowski z zespołu KTM. Tuż za nim Marcin Purtak, doświadczony kierowca na rzucającej się w oczy Huswarnie o charakterystycznych niebieskich obręczach kół. Dalej Karol Mochocki na świeżutkim KTMie. Ale co to? Pomarańczowa 11tka łapie uślizg koła za zakrętem i szlifuje asfalt. Na szczęście kierowca po chwili się podnosi i odpala sprzęta. Niestety jest już o oczko niżej i teraz musi ostro gonić aby załapać się na podium. A z przodu trwa walka. Młody Kurowski jest strasznie ciśnięty przez starszego rywala, ale ani mu w głowie oddać pierwszą pozycję. Ostre dohamowanie i prawy nawrót, teraz Purtak zaatakował po zewnętrznej, jednak wystarczyło mocniej opóżnić hamowanie aby tam pozostał a pierwsza pozycja zostala obroniona, jednak nie na długo, bo po kilkumetrowej prostej teraz lewy łuk i przejście na odcinek terenowy z pojedyńczą hopką. Znowu atakuje po zewnętrznej a w tym samym czasie Kurowski decyduje się ostro ściąć odcinek terenowy i przytrzymać Purtaka na zielonym. Ostre otwarcie gazu i tylne koło odjeżdża na bok, jednak nie na długo, szybka kontra kierownicą bez odpuszczenia gazu i motocykl prostuje się. Jeszcze jeden prawy łuk i wyjście na prostą startową. Rywal jest tuż, tuż. Nagle przednie koło uślizguje się Kurowskiemu na zewnątrz i ten ułamek sekundy wystarcza Purtakowi na przeprowadzenie skutecznego ataku na dotychczasowego lidera. W powietrzu rozlega się furkot flagi w czarno-białą szachownicę. Wyścig zakończony, a różnica między zawodnikami wynosiła niecałą długość motocykla. Tak, dobrze trafiliście, to są właśnie wyścigi supermoto...

NAS Analytics TAG

27 maja do Gostynia (woj. wielkopolskie), pomimo niesprzyjających całej imprezie prognoz pogody zajechała czołówka polskich zawodników supermoto motocykli oraz quadów na czele z zeszłorocznym Mistrzem Polski supermoto motocykli Marcinem Kurowskim czy zeszłorocznym Mistrzem Polski i Europy supermoto quadów Pawłem Sobczykiem. Mimo wiszących cały czas nad Gostyniem ciężkich deszczowych chmur na tor w czasie zawodów nie spadła nawet jedna kropla deszczu. Jak wiadomo do klasyfikacji końcowej nie będą się liczyły punkty jednej (najgorszej) z rund. Tak też wizytę w Gostyniu potraktowała większość zawodników motocyklowych, bowiem wśród nich frekfencja była bodaj najniższa z oglądanych przeze mnie w ciągu ostatnich dwóch lat. Nie wszystkich jednak ta pogoda wystraszyła, bowiem na zawodach pojawili się sąsiedzi zza naszej zachodniej oraz południowej granicy.

Klasa 250

W klasie 250 przez prawie cały czas obu wyścigów prowadził walczący cały czas ze sprzętem Marcin Kurowski. W nowym KTMie, którego w tym roku ujeżdża chłopak nie do końca zostało jeszcze dograne zawieszenie co można było spostrzec w wyścigach i objawiało się „skaczącym” tyłem. W obu też wyścigach prowadzenie obejmował jeżdzący na tym samym motocyklu co rok wcześniej Marcin Purtak.

Marcin Kurowski: „Jechało mi się dziś bardzo dobrze. Niewielki defekt motocykla spowodował mój spadek na drugą pozycję. Podczas treningów walczyliśmy z odkręcającą się zębatką zdawczą i także w czasie wyścigu nie mogłem przed nawrotem zredukować i ten moment wykorzystał Marcin.”

Marcin Purtak: „Cieliśmy się z Kurowskim na żyletki. Gdzieś w tylnej części toru nie wszedł prawidłowo w zakręt i pojawiło się miejsce gdzie mogłem odkręcić i go wyprzedzić. Potem obaj utknęliśmy na dublowanym zawodniku, Marcin poszedł z prawej ja z lewej. Z tym że to ja byłem po wewnętrznej i udało mi się wejść pierwszemu. Mam nadzieję że powtórzę to w następnym biegu.”

144 m 76 m
81 m 74 m
75 m 77 m
78 m 82 m
146 m 83 m
79 m 145 m
84 m 85 m
86 m 87 m
88 m 80 m
90 m 91 m
92 m 89 m
93 m 97 m 94 m 95 m
03 m 07 m 05 m 08 m
72 m 06 m 09 m 11 m
04 m 10 m 13 m 15 m
12 m 14 m 17 m 18 m
16 m 19 m 21 m 23 m
20 m 22 m 25 m 27 m
24 m 26 m 29 m 31 m
28 m 30 m 33 m 35 m
32 m 34 m 37 m 39 m

Klasa Open

Postacią dominującą w obu wyścigach klasy otwartej był pochodzący z niemiec Christian Range. To co ten zawodnik wyczyniał z motocyklem wprawiało w zdumienie wszystkich zgromadzonych. Jeśli nadal uważacie że motocykl jest jednośladem to ten młody chłopak sprawi że zmienicie zdanie. Cały tor przejechany jednym, ciągłym slidem, czyli bokiem do przodu to tylko jedna z zaprezentowanych nam technik jazdy. Nie było chyba miejsca na wąskim i krętym torze w Gostyniu na którym Christian by hamował. Cała jego jazda była tak płynna że zdawała się być jednym stałym ruchem odkręcenia manety. Niestety żadni ze zgromadzonych polskich zawodników nie byli w stanie konkurować z niemcem. Walka natomiast toczyła się za jego plecami. Kurowskiemu i Purtakowi mało było bowiem jazd we własnej klasie i postanowili sięgnąć po punkty także w klasie otwartej. W pierwszym z dwóch wyścigów na drugim miejscu ukończył bieg Marcin Kurowski. Marcin Purtak uległ jeszcze jednemu niemcowi Stephanowi Reimannowi i ukończył na czwartej pozycji. Tylko po to jednak aby w kolejnym wyścigu po morderczej walce z Kurowskim ukończyć go na drugiej. Jeszcze jedną ciekawostką na którą miałem chęć popatrzeć miał być start maszyny Kawasaki, wyposażonej w silnik dwusuwowy o pojemności 500 cm3. Niestety problemy natury techniczej nie pozwoliły na start tego „potwora”.

NAS Analytics TAG

Marcin Kurowski: „Będę dalej jeździł, może gdzieś za granicą. Mam nadzieję że ten sport się jakoś rozwinie, będzie więcej kibiców, konkurencja będzie lepsza i liczniejsza.Z tym kolegą (Purtak) jest już coraz lepiej.”

Marcin Purtak: „Ja mam plan taki aby jeździć nadal tak szybko jak do tej pory także w Mistrzostwach Polski. Rozwijam się także w motocrossie i mam nadzieję na bardzo dobry sezon.”

Christian Range: „Serdecznie dziękuję za udaną imprezę. Mam nadzieję że jeszcze w tym roku będę miał okazję pościgać się z Wami w Polsce.”

Klasa Quad.

Quady to maszyny, które nieczęsto można ujrzeć w akcji. Najczęściej są to imprezy przeprawowe, taplanie się w błocie po szyję, topienie maszyn. A jednak w supermoto możecie zobaczyć te „rozpłaszczone grzmiące żaby” na asfalcie przecinające przestrzeń często z prędkościami większymi niż motocyklowe na tym samym torze.Jednym z najlepszych kierowców, który opanował jazdę superquadami jest Paweł Sobczyk. Ledwo co wrócił z pierwszej rundy ME gdzie skopał tyłki europejskiej konkurencji a już zechciał pokazać w Gostyniu co można zrobić quadem. I pokazał... W pierwszym biegu z powodu mało rozgrzanych opon quad Pawła wykręcił popularnego bączka i wylądował na czwartej pozycji za startującym z trzeciej pozycji startowej Marcinem Grochowski. Przez dwa następne kółka Paweł nadganiał stawkę co chwila poparawiając pozycję. Najbardziej godnymi w tym momencie rywalami okazali się czech Petr Balik i polak Tomasz Przybylski. Zawodnicy Ci przyspożyli problemu nie tylko Pawłowi ale i Marcinowi Grochowskiemu, który przyjeżdżał na metę jako drugi w kolejności.

Marcin Grochowski „Startowałem dziś z trzeciej pozycji a wyścig kończyłem na drugiej ustępując tylko Pawłowi. Jego zaraz na pierwszym kółku wyobracało, aby w niego nie uderzyć ja odbiłem na lewo a czech na prawo. Trzy kółka jechałem za czechem, i wtedy wyprzedził mnie Paweł kiedy zbyt mocno opóźniłem zakręt i wyniosło mnie na zewnętrzną. Walka z czechem była długa ale w końcu udało się go wyprzedzić.”

Paweł Sobczyk: „Jak poszła adrenalina to już mi sie dobrze jechało. Jestem zadowoliny z wyniku (a kto by nie był), życzę konkurentom jeszcze szybszej i jeszcze ostrzejszej jazdy”.

O tajemnicę tych wyników zapytałem także głównego opiekuna Pawłowego quada Stacha Radwańskiego: „Przede wszystkim dużo pracy i serca, szczypta doświadczenia no i potrafiący to wykorzystać zawodnik. Poza tym długie godziny rozmów co i jak poprawić. Zawieszenie, sposób oddawania mocy to były rzeczy które musieliśmy dopasować do Pawła. Silnik zrobiliśmy ‘na góre’ więc moc oddawana jest w wąskim zakresie wysokich obrotów. Zawieszenie to całkowicie nasza konstrukcja dopasowana ściśle pod jednego zawodnika, pod jego preferencje i styl jazdy”

Niestety po całych tych zawodach reprymenda należy się przede wszystkim publiczności. Mimo urządzenia imprezy tej rangi publiczność zupełnie nie dopisała... a co to za przyjemność ścigać się przy pustych trybunach? Wszak oklaskująca i żywiołowa publiczność po połowa sukcesu...

122 m 127 m
123 m 125 m
124 m 126 m
128 m 130 m
135 m 131 m
129 m 133 m
134 m 132 m
137 m 136 m
139 m 138 m
141 m 140 m
142 m 147 m
143 m 73 m
36 m 40 m 44 m 43 m
38 m 42 m 46 m 48 m
41 m 47 m 49 m 50 m
45 m 52 m 53 m 55 m
51 m 56 m 57 m 58 m
54 m 59 m 61 m 63 m
60 m 64 m 65 m 67 m
62 m 66 m 69 m 70 m
68 m 71 m 96 m  

Wyniki:

Kategoria Motocykle 250

NAS Analytics TAG
M-ce Nr. Imię, Nazwisko Marka Bieg 1 (pkt.) Bieg 2 (pkt.) Suma
1 51 PURTAK Marcin Huswarna 25 25 50
2 1 KUROWSKI Marcin KTM 22 22 44
3 11 MOCHOCKI Karol KTM 16 20 36
4 12 DROSZCZAK Tadeusz Honda 18 18 36
5 6 MATUSZEWSKI Paweł Kawasaki 15 16 31
6 9 OSÓBKA Kamil Yamaha 20 11 31
7 20 ŚNIADY Łukasz KTM 14 15 29
8 59 WIERZCHOWSKI Rafał Kawasaki 13 13 26
9 7 AUGUSTYN Agata Honda125 11 14 25
10 52 SZCZESNIAK Sebastian KTM 12 12 24
11 17 GRUDNIEWSKI Dariusz KTM 0 0 0

Kategoria Motocykle Otwarta

M-ce Nr. Imię, Nazwisko Marka Bieg 1 (pkt.) Bieg 2 (pkt.) Suma
1 83 RANGE Christian Kawasaki 25 25 50
2 51 PURTAK Marcin Huswarna 18 22 40
3 1 KUROWSKI Marcin KTM 20 20 40
4 82 REIMANN Stephan Kawasaki 22 16 38
5 75 DZINTARS Baltais KTM 16 18 34
6 77 PAWLIK Bartosz KTM 15 15 30
7 12 DROSZCZAK Tadeusz KTM 13 14 27
8 9 OSÓBKA Kamil Honda 14 13 27
9 34 ZIENTEK Janusz KTM 12 12 24
10 16 SOPELSebastian Yamaha 9 11 20
11 11 MOCHOCKI Karol KTM 11 0 11
12 84 KRAMER Markus Kawasaki 10 0 10
13 71 KRASUSKI Piotr Huswarna 0 0 0
14 69 DRAGUŁA Grzegorz Kawasaki 0 0 0

Kategoria Quad

M-ce Nr. Imię, Nazwisko Marka Bieg 1 (pkt.) Bieg 2 (pkt.) Suma
1 1 SOBCZYK Paweł Yamaha 25 25 50
2 2 GROCHOWSKI Marcin Yamaha 22 22 44
3 3 PRZYBYLSKI Tomasz Yamaha 20 20 40
4 69 ZIŃCZUK Adam KTM 15 18 33
5 88 BALIK Petr Honda 18 15 33
6 4 JACHNICKI Maciej Yamaha 14 13 27
7 50 KOWALSKI Kazimierz Yamaha 12 14 26
8 8 BRZOZOWSKI Grzegorz KTM 16 10 26
9 11 SAWA Marcin Yamaha 9 16 25
10 33 BOUSKA Vladimir Honda 13 12 25
11 77 LUBKA Filip Yamaha 11 11 22
12 6 BORKOWSKI Adrian Yamaha 10 9 19
99 m 01 m
98 m 100 m
02 m 101 m
102 m 104 m
103 m 105 m
107 m 106 m
109 m 110 m
108 m 111 m
113 m 114 m
112 m 116 m
115 m 118 m
117 m 121 m
119 m 120 m
NAS Analytics TAG

Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Tagi

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê