Superbike z widlast± pi±tk±. MondialMoto wskrzesi legendarny silnik
Widlasta piątka - legendarny silnik Hondy z czasów początków MotoGP ma szansę doczekać się reinkarnacji. Za ten projekt chce wziąć się firma MondialMoto.
Kiedy w 2002 roku Honda zrezygnowała z dwusuwów w modelach wyścigowych, pojawił się model RC211V, napędzany pięciocylindrowym silnikiem widlastym. MondialMoto chce wskrzesić ten legendarny silnik w dwóch wersjach 200-konnego superbike'a.
MondialMoto to firma stworzona stworzona w 2007 roku przez Antonio Mattarollę, byłego inżyniera Ferrari i Mercedesa. Mattarolo, zafascynowany przedziwną konstrukcją widlastego silnika pięciocylindrowego, zamierza uruchomić produkcję tej jednostki napędowej, by wykorzystać ją następnie do napędu dwóch superbike'ów.
Pierwsza wersja, V5S, otrzyma aluminiową ramę, druga, V5R, ramę węglową. Osprzęt pochodzić będzie z najwyższej półki - zawieszenia od Öhlinsa, hamulce od Brembo, felgi od OZ. Jest bardzo duża szansa, że pierwsze prototypy niezwykłych motocykli MondialMoto pojawią się już na najbliższych targach EICMA w Mediolanie. Pierwsze dostawy przewidywane są na 2023 rok.
Dość atrakcyjnie zapowiadają się ceny obu modeli. V5S ma kosztować 27 995 euro, a V5R 35 995 euro, jeśli zostaną zamówione przed rozpoczęciem produkcji.
MondialMoto V5S i V5R - dane techniczne
- Silnik: widlasty, 5-cylindrowy 75,5°, chłodzenie cieczą, DOHC, 4 zawory na cylinder
- Współczynnik kompresji: 13,5: 1
- Moc: 200 KM
- Rama: aluminium (V5S) i włókno węglowe (V5R)
- Koła: kute aluminium OZ (V5S) i włókkno węglowe (V5R)
- Przednie zawieszenie: upside-down Öhlins 48 mm z elektroniczną regulacją
- Tylne zawieszenie: monoshock Öhlins
- Przedni hamulec: pływające tarcze o średnicy 320 mm i zaciski monobloc Brembo
- Rozstaw osi: 1 435 mm
- Wysokość siedziska: 877,4 mm
- Waga: 179 kg
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze