Sto tysiêcy egzemplarzy - kamieñ milowy w historii Ducati Multistrady
Motocykle z rodziny Multistrada to pod wieloma względami jeden z największych sukcesów, jakie udało się odnieść firmie Ducati. Piękne, szybkie, wygodne i innowacyjne Multistrady od 16 lat zajmują miejsce w czołówce segmentu motocykli turystycznych. Z taśmy produkcyjnej zjechał właśnie stutysięczny egzemplarz, którym okazała się Multistrada 1260 Pikes Peak.
Wyjątkowy egzemplarz został zamówiony przez niemieckiego klienta Dave’a Hayarda w salonie w Dusseldorfie. Szczęśliwiec został zaproszony do fabryki Ducati, gdzie maszynę wręczył mu sam szef wszystkich szefów - Claudio Domenicali. Na górnej półce widelca wygrawerowano laserowo okolicznościowy napis "centomila", czyli "sto tysięcy".
W ciągu 16 lat produkcji Multistrada przyniosła na rynek motocyklowy wiele innowacyjnych rozwiązań. W 2010 roku była pierwszym motocyklem oferującym tryby jazdy. W 2014 wprowadzono system D-Air, łączący motocykl z dedykowaną kurtką z poduszką powietrzną. Rok później Multistrada otrzymała rewolucyjny silnik Testastretta DVT ze zmiennymi fazami rozrządu. Wraz z rozwojem tej konstrukcji wzrastała także niezawodność poszczególnych podzespołów. W produkowanych dziś motocyklach kontrolę luzu zaworowego przeprowadza się przy przebiegu 30 tysięcy km - trzykrotnie dłuższym, niż w pierwszych wersjach Multistrady.
Od 2003 roku historię crossovera Ducati tworzą następujące modele:
- 2003 - Multistrada 1000 DS
- 2005 - Multistrada 620
- 2007 - Multistrada 1100
- 2010 - Multistrada 1200
- 2012 - Multistrada Pikes Peak
- 2015 - Multistrada 1200 DVT
- 2016 - Multistrada 1200 Enduro
- 2016 - Multistrada 950
- 2018 - Multistrada 1260
- 2019 - Multistrada 1260 Enduro
W 2021 najprawdopodobniej dołączy do nich potężna Multistrada V4.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze