tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Sprzedaż skuterów w Polsce w 2011 roku
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Sprzedaż skuterów w Polsce w 2011 roku

Autor: Lovtza 2012.01.26, 13:16 Drukuj

strony: 1 2 3

Motorowery w Polsce

romet arkus Targi Motocyklowe Warszawa 2011 - III OWMiSW grudniu 2011 roku zarejestrowano 1 612 nowych i używanych motorowerów, więcej o 553 (+52,2%) niż grudniu rok wcześniej. Nowych motorowerów było 1 128 (+416; +58,4%) a używanych 484 (+137; +39,5%)

W ciągu 2011 roku zarejestrowano 90 711 nowych i używanych motorowerów. Oznaczało to wzrost o 3,7% w ujęciu rok do roku. Nowe motorowery stanowiły 76,3% wszystkich rejestracji, gdy przed rokiem 82,5%. Zarejestrowano ich 69 261, mniej o -4% niż w 2010 roku. Spadkowa tendencja utrzymała się w grupie nowych motorowerów trzeci roku z rzędu. Zarejestrowano ich mniej o 26,6% niż w 2009 roku i o 49% mniej niż w 2008. Odwrotnie - liczba rejestracji używanych motorowerów w całym 2011 roku, znacznie wzrosła o 40% (+6 168), do poziomu 21 510.

Od początku roku najwięcej nowych motorowerów zarejestrowały marki: Romet Motors (11 944, + 26,7%), Zipp (9 915, +52,9%) i Router (9 109, -3,1%). Wśród używanych motorowerów dominowały – Peugeot (2366; +10,3%), Piaggio (2 066;-1,8%) i Yamaha (1 826;1,9%).

Agnieszka Starzyk z Arkus & Romet Group tak podsumowuje roczne wyniki firmy: "To kolejny dobry  sezon w branży dla producenta i importera Arkus & Romet Group. Pozycja lidera w Polsce  jest  efektem przemyślanej polityki handlowej i produktowej. Dywersyfikacja produktów to sposób na dobre pozycjonowanie swoich marek i w rezultacie na dotarcie do różnych odbiorców. Sieć franczyzowa Romet Partner to pełna dostępność towaru, ekspozycja i zaufany serwis. Rynek w Polsce, poprzez statystyki rejestracyjne pokazuje po raz kolejny, że marka Romet zdobywa coraz większe zaufanie użytkowników a Arkus Romet jest dobrym partnerem w biznesie. Romet Motors i Router zajęły miejsce na podium - to efekt nie tylko utrzymania pozycji lidera ale wzmocnienia jej o wzrost ok. 25%"

Paweł Biedrzycki, dyrektor handlowy Zipp: "Firma Zipp sezon 2011 może uznać za niezwykle udany. Wysokie wzrosty sprzedaży w segmencie motocykli i motorowerów napawają nas optymizmem oraz motywują do dalszej pracy. Nowości tj. Pro 50, Vapor czy Quantum R odniosły duży sukces sprzedażowy i stały się hitami sprzedaży w naszej sieci dealerskiej. Odnotowaliśmy 52% wzrost sprzedaży w segmencie motorowerów, oraz 18% wzrost sprzedaży motocykli Zipp. Duże zainteresowanie nowościami oferowanym przez naszą firmę sprawiło że w kolejnym sezonie wprowadzamy do oferty kilka nowych, autorskich modeli których premiera odbędzie się na Targach w Warszawie. Wierzymy, że staną się kolejnymi hitami sprzedaży w 2012 roku."

PIERWSZE REJESTRACJE NOWYCH MOTOROWERÓW* w POLSCE
  MARKA ROK NARASTAJĄCO
STYCZEŃ - GRUDZIEŃ
2011 Udział 2010 Udział zmiana
1 ROMET MOTORS 11944 17,2% 9428 13,1% 26,7%
2 ZIPP 9915 14,3% 6483 9,0% 52,9%
3 ROUTER 9109 13,2% 9397 13,0% -3,1%
4 TOROS 5010 7,2% 370 0,5% 1254,1%
5 YAMASAKI 3272 4,7% 4666 6,5% -29,9%
6 LONGJIA 3094 4,5% 4157 5,8% -25,6%
7 TAOTAO 1920 2,8% 0 0,0%  
8 KYMCO 1896 2,7% 1947 2,7% -2,6%
9 KEEWAY 1844 2,7% 2298 3,2% -19,8%
10 DAFIER 1739 2,5% 275 0,4% 532,4%
RAZEM 1-10   49743 71,8% 39021 54,1% 27,5%
POZOSTAŁE MARKI 19518 28,2% 33156 45,9% -41,1%
RAZEM 69261 100,0% 72177 100,0% -4,0%
Źródło: analizy PZPM na podstawie danych CEP, MSW

Powyższe dane nie obejmują 100% polskiego rynku, a jedynie prezentują wyniki firm skupionych w Polskim Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Firmy PZPM uczestniczące w wymianie danych sprzedały w 2011 roku 18 697 motorowerów, o 63,8% więcej niż przed rokiem. Sprzedaż ta stanowiła ok. 27% całego rynku nowych motorowerów wobec 15,8% rok wcześniej.

* W wymianie danych uczestniczą: firmy zrzeszone w PZPM - BMW, HONDA, SUZUKI, YAMAHA, POLONIA CUP (POLARIS, VECTRIX), ZIPP, PROBIKE (KAWASAKI), ALL RIDE MOTO (SYM) oraz firmy zewnętrzne - partnerskie w tym projekcie: TRIUMPH. DUCATI


Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego jest organizacją pracodawców branży motoryzacyjnej skupiającą 38 firm: producentów oraz przedstawicieli producentów samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli i motorowerów w Polsce. Głównym celem PZPM jest reprezentowanie interesów zrzeszonych firm wobec organów administracji publicznej, środków masowego przekazu i społeczeństwa. Jako członek Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA oraz Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Motocykli ACEM, PZPM reprezentuje interesy firm członkowskich w organach Unii Europejskiej.

strony: 1 2 3

NAS Analytics TAG

Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę