Sprzedaż skuterów w Polsce w 2011 roku
« Poprzednia strona strony: 1 2 3
Motorowery w Polsce
W grudniu 2011 roku zarejestrowano 1 612 nowych i używanych motorowerów, więcej o 553 (+52,2%) niż grudniu rok wcześniej. Nowych motorowerów było 1 128 (+416; +58,4%) a używanych 484 (+137; +39,5%)
W ciągu 2011 roku zarejestrowano 90 711 nowych i używanych motorowerów. Oznaczało to wzrost o 3,7% w ujęciu rok do roku. Nowe motorowery stanowiły 76,3% wszystkich rejestracji, gdy przed rokiem 82,5%. Zarejestrowano ich 69 261, mniej o -4% niż w 2010 roku. Spadkowa tendencja utrzymała się w grupie nowych motorowerów trzeci roku z rzędu. Zarejestrowano ich mniej o 26,6% niż w 2009 roku i o 49% mniej niż w 2008. Odwrotnie - liczba rejestracji używanych motorowerów w całym 2011 roku, znacznie wzrosła o 40% (+6 168), do poziomu 21 510.
Od początku roku najwięcej nowych motorowerów zarejestrowały marki: Romet Motors (11 944, + 26,7%), Zipp (9 915, +52,9%) i Router (9 109, -3,1%). Wśród używanych motorowerów dominowały – Peugeot (2366; +10,3%), Piaggio (2 066;-1,8%) i Yamaha (1 826;1,9%).
Agnieszka Starzyk z Arkus & Romet Group tak podsumowuje roczne wyniki firmy: "To kolejny dobry sezon w branży dla producenta i importera Arkus & Romet Group. Pozycja lidera w Polsce jest efektem przemyślanej polityki handlowej i produktowej. Dywersyfikacja produktów to sposób na dobre pozycjonowanie swoich marek i w rezultacie na dotarcie do różnych odbiorców. Sieć franczyzowa Romet Partner to pełna dostępność towaru, ekspozycja i zaufany serwis. Rynek w Polsce, poprzez statystyki rejestracyjne pokazuje po raz kolejny, że marka Romet zdobywa coraz większe zaufanie użytkowników a Arkus Romet jest dobrym partnerem w biznesie. Romet Motors i Router zajęły miejsce na podium - to efekt nie tylko utrzymania pozycji lidera ale wzmocnienia jej o wzrost ok. 25%"
Paweł Biedrzycki, dyrektor handlowy Zipp: "Firma Zipp sezon 2011 może uznać za niezwykle udany. Wysokie wzrosty sprzedaży w segmencie motocykli i motorowerów napawają nas optymizmem oraz motywują do dalszej pracy. Nowości tj. Pro 50, Vapor czy Quantum R odniosły duży sukces sprzedażowy i stały się hitami sprzedaży w naszej sieci dealerskiej. Odnotowaliśmy 52% wzrost sprzedaży w segmencie motorowerów, oraz 18% wzrost sprzedaży motocykli Zipp. Duże zainteresowanie nowościami oferowanym przez naszą firmę sprawiło że w kolejnym sezonie wprowadzamy do oferty kilka nowych, autorskich modeli których premiera odbędzie się na Targach w Warszawie. Wierzymy, że staną się kolejnymi hitami sprzedaży w 2012 roku."
PIERWSZE REJESTRACJE NOWYCH MOTOROWERÓW* w POLSCE | ||||||
MARKA | ROK NARASTAJĄCO STYCZEŃ - GRUDZIEŃ |
|||||
2011 | Udział | 2010 | Udział | zmiana | ||
1 | ROMET MOTORS | 11944 | 17,2% | 9428 | 13,1% | 26,7% |
2 | ZIPP | 9915 | 14,3% | 6483 | 9,0% | 52,9% |
3 | ROUTER | 9109 | 13,2% | 9397 | 13,0% | -3,1% |
4 | TOROS | 5010 | 7,2% | 370 | 0,5% | 1254,1% |
5 | YAMASAKI | 3272 | 4,7% | 4666 | 6,5% | -29,9% |
6 | LONGJIA | 3094 | 4,5% | 4157 | 5,8% | -25,6% |
7 | TAOTAO | 1920 | 2,8% | 0 | 0,0% | |
8 | KYMCO | 1896 | 2,7% | 1947 | 2,7% | -2,6% |
9 | KEEWAY | 1844 | 2,7% | 2298 | 3,2% | -19,8% |
10 | DAFIER | 1739 | 2,5% | 275 | 0,4% | 532,4% |
RAZEM 1-10 | 49743 | 71,8% | 39021 | 54,1% | 27,5% | |
POZOSTAŁE MARKI | 19518 | 28,2% | 33156 | 45,9% | -41,1% | |
RAZEM | 69261 | 100,0% | 72177 | 100,0% | -4,0% | |
Źródło: analizy PZPM na podstawie danych CEP, MSW |
Powyższe dane nie obejmują 100% polskiego rynku, a jedynie prezentują wyniki firm skupionych w Polskim Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Firmy PZPM uczestniczące w wymianie danych sprzedały w 2011 roku 18 697 motorowerów, o 63,8% więcej niż przed rokiem. Sprzedaż ta stanowiła ok. 27% całego rynku nowych motorowerów wobec 15,8% rok wcześniej.
* W wymianie danych uczestniczą: firmy zrzeszone w PZPM - BMW, HONDA, SUZUKI, YAMAHA, POLONIA CUP (POLARIS, VECTRIX), ZIPP, PROBIKE (KAWASAKI), ALL RIDE MOTO (SYM) oraz firmy zewnętrzne - partnerskie w tym projekcie: TRIUMPH. DUCATI
Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego jest organizacją pracodawców branży motoryzacyjnej skupiającą 38 firm: producentów oraz przedstawicieli producentów samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli i motorowerów w Polsce. Głównym celem PZPM jest reprezentowanie interesów zrzeszonych firm wobec organów administracji publicznej, środków masowego przekazu i społeczeństwa. Jako członek Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA oraz Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Motocykli ACEM, PZPM reprezentuje interesy firm członkowskich w organach Unii Europejskiej.
« Poprzednia strona strony: 1 2 3
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze