Sprzedaż motocykli w pierwszej połowie 2009 - strona 2
Niezależnie od tego, na ile o wyborach konsumentów decydują ceny, a na ile parametry oferowanych motocykli z pewnością możemy mówić o ciekawszym i bardziej zróżnicowanym rynku. A to ewidentna korzyść dla klienta.
PIERWSZE REJESTRACJE NOWYCH I UŻYWANYCH JEDNOŚLADÓW w POLSCE, 2009 | |||||||||
RODZAJ | STY | LUTY | MAR | KWI | MAJ | CZE | LIP | RAZEM | |
MOTOCYKL | 1988 | 2573 | 9192 | 8862 | 6590 | 5705 | 5712 | 40622 | 32,2% |
MOTOROWER | 2993 | 3831 | 9443 | 17744 | 16001 | 17553 | 17865 | 85430 | 67,8% |
RAZEM 2009r. | 4981 | 6404 | 18635 | 26606 | 22591 | 23258 | 23577 | 126052 | 100,0% |
2009 ZMIANA % m/m | -5,48% | 28,6% | 191,0% | 42,8% | -15,1% | 3,0% | 1,4% | ||
2009 vs 2008 ZMIANA % r/r | -15,6% | -38,7% | 6,8% | -11,1% | -20,7% | -29,8% | -30,2% | -20,8% |
RODZAJ | 2009 STY - CZE | 2008 STY - CZE | zmiana % 2009/2008 | 2009 STY - LIP | 2008 STY - LIP | zmiana % 2009/2008 |
MOTOCYKL | 34 910 | 33 973 | 2,8% | 40 622 | 41 798 | -2,8% |
MOTOROWER | 67 565 | 91 376 | -26,1% | 85 430 | 117 317 | -27,2% |
RAZEM | 102 475 | 125 349 | -18,2% | 126 052 | 159 115 | -20,8% |
Źródło: PZPM na podstawie danych CEP, MSWiA
UWAGA:* przyjęto - nowe motocykle i nowe motorowery tj.bez daty pierwszej rejestracji za granicą i nie starsze niż 3 lata
UDZIAŁ NOWYCH JEDNOŚLADÓW* W CAŁOŚCI PIERWSZYCH REJESTRACJI NOWYCH I UŻYWANYCH JEDNOŚLADÓW, ROK 2009
MOTOCYKLE (MC) | |||||||||||||
STY | LUT | MAR | KWI | MAJ | CZE | LIP | SIE | WRZ | PAŹ | LIS | GRU | RAZEM | |
ROK 2008: | |||||||||||||
NOWE MC* | 259 | 587 | 990 | 1622 | 1476 | 1552 | 1364 | 950 | 700 | 533 | 330 | 333 | 10696 |
UŻYWANE MC** | 1816 | 2815 | 4154 | 6260 | 6003 | 6439 | 6461 | 5070 | 3727 | 2806 | 1722 | 1828 | 49101 |
RAZEM MC 2008 | 2075 | 3402 | 5144 | 7882 | 7479 | 7991 | 7825 | 6020 | 4427 | 3339 | 2052 | 2161 | 59797 |
ROK 2009: | |||||||||||||
NOWE MC* 2009 | 362 | 469 | 1030 | 1595 | 1260 | 1025 | 1053 | 6794 | |||||
UŻYWANE MC** 2009 | 1626 | 2104 | 8162 | 7267 | 5330 | 4680 | 4659 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 33828 |
RAZEM MC 2009 | 1988 | 2573 | 9192 | 8862 | 6590 | 5705 | 5712 | 40622 | |||||
zmiana RAZEM r/r | -4,2% | -24,4% | 78,7% | 12,4% | -11,9% | -28,6% | -27,0% | -2,8% | |||||
zmiana NOWE r/r | 39,8% | -20,1% | 4,0% | -1,7% | -14,6% | -34,0% | -22,8% | -13,5% | |||||
zmiana UZYWANE r/r | -10,5% | -25,3% | 96,5% | 16,1% | -11,2% | -27,3% | -27,9% | -31,1% | |||||
NOWE MC - udział% | 18,2% | 18,2% | 11,2% | 18,0% | 19,1% | 18,0% | 18,4% | | 16,7% |
MOTOROWERY (MP) | |||||||||||||
STY | LUT | MAR | KWI | MAJ | CZE | LIP | SIE | WRZ | PAŹ | LIS | GRU | RAZEM | |
ROK 2008: | |||||||||||||
NOWE MP* | 3098 | 6038 | 10740 | 19523 | 18153 | 21759 | 22110 | 14720 | 9153 | 5346 | 2923 | 2431 | 135994 |
UŻYWANE MP** | 726 | 1004 | 1558 | 2515 | 2869 | 3393 | 3831 | 3052 | 1987 | 1242 | 748 | 678 | 23603 |
RAZEM MP 2008 | 3824 | 7042 | 12298 | 22038 | 21022 | 25152 | 25941 | 17772 | 11140 | 6588 | 3671 | 3109 | 159597 |
ROK 2009: | |||||||||||||
NOWE MP* 2009 | 2317 | 3172 | 8131 | 15240 | 13460 | 14778 | 14858 | 71956 | |||||
UŻYWANE MP** 2009 | 676 | 659 | 1312 | 2504 | 2541 | 2775 | 3007 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 13474 |
RAZEM MP 2009 | 2993 | 3831 | 9443 | 17744 | 16001 | 17553 | 17865 | 85430 | |||||
zmiana r/r | -21,7% | -45,6% | -23,2% | -19,5% | -23,9% | -30,2% | -31,1% | - | - | -27,2% | |||
zmiana NOWE r/r | -25,2% | -47,5% | -24,3% | -21,9% | -25,9% | -32,1% | -32,8% | -29,1% | |||||
zmiana UZYWANE r/r | -6,9% | -34,4% | -15,8% | -0,4% | -11,4% | -18,2% | -21,5% | -42,9% | |||||
NOWE MP - udział% | 77,4% | 82,8% | 86,1% | 85,9% | 84,1% | 84,2% | 83,2% | 84,2% |
PIERWSZE REJESTRACJE NOWYCH MOTOCYKLI (MC)*, 2009 vs 2008 | |||||||||||||
ROK | STY | LUT | MAR | KWI | MAJ | CZE | LIP | SIE | WRZ | PAŹ | LIS | GRU | RAZEM |
2006 | 93 | 133 | 393 | 804 | 787 | 708 | 655 | 503 | 360 | 242 | 173 | 264 | 5115 |
2007 | 227 | 244 | 762 | 1121 | 1095 | 910 | 944 | 862 | 484 | 386 | 171 | 368 | 7574 |
2008 | 259 | 587 | 990 | 1622 | 1476 | 1552 | 1364 | 950 | 700 | 533 | 330 | 333 | 10696 |
2009 | 362 | 469 | 1030 | 1595 | 1260 | 1025 | 1053 | 6794 | |||||
zmiana 2009/2008 | 39,8% | -20,1% | 4,0% | -1,7% | -14,6% | -34,0% | -22,8% | -13,5% |
RODZAJ | 2009 STY - CZE | 2008 STY - CZE | zmiana % 2009/2008 |
NOWE MC* | 5 741 | 6 486 | -11,5% |
Źródło: PZPM na podstawie danych CEP, MSWiA
UWAGA:* przyjęto - nowe motocykle tj.bez daty pierwszej rejestracji za granicą i nie starsze niż 3 lata
PIERWSZE REJESTRACJE NOWYCH MOTOCYKLI* w POLSCE | |||||||
MARKA | ROK NARASTAJĄCO styczeń - lipiec | ||||||
2009 | Udział | 2008 | Udział | zmiana | |||
1 | ROMET MOTORS | 1295 | 19,1% | 635 | 8,1% | 103,9% | |
2 | YAMAHA | 1190 | 17,5% | 1285 | 16,4% | -7,4% | |
3 | HONDA | 777 | 11,4% | 736 | 9,4% | 5,6% | |
4 | SUZUKI | 549 | 8,1% | 1019 | 13,0% | -46,1% | |
5 | ROMET | 347 | 5,1% | 170 | 2,2% | 104,1% | |
6 | KAWASAKI | 326 | 4,8% | 307 | 3,9% | 6,2% | |
7 | BMW | 301 | 4,4% | 268 | 3,4% | 12,3% | |
8 | ZIPP | 272 | 4,0% | 197 | 2,5% | 38,1% | |
9 | JINLUN | 217 | 3,2% | 39 | 0,5% | 456,4% | |
10 | KTM | 210 | 3,1% | 180 | 2,3% | 16,7% | |
11 | HARLEY DAVIDSON | 192 | 2,8% | 277 | 3,5% | -30,7% | |
12 | TRIUMPH | 145 | 2,1% | 72 | 0,9% | 101,4% | |
13 | LIFAN | 101 | 1,5% | 99 | 1,3% | 2,0% | |
14 | WANGYE | 96 | 1,4% | 138 | 1,8% | -30,4% | |
15 | SAM | 92 | 1,4% | 93 | 1,2% | -1,1% | |
16 | KYMCO | 91 | 1,3% | 56 | 0,7% | 62,5% | |
RAZEM 1-16 | 6201 | 91,3% | 5571 | 71,0% | 11,3% | ||
POZOSTAŁE MARKI | 593 | 8,7% | 2279 | 29,0% | -74,0% | ||
RAZEM | 6794 | 100,0% | 7850 | 100,0% | -13,5% |
Źródło: PZPM na podstawie danych CEP, MSWiA UWAGA:* przyjęto - nowe motorowery tj.bez daty pierwszej rejestracji za granicą i nie starsze niż 3 lata
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarzeSwoją drogą nie tak dawno temu słyszałam wręcz bulwersującą (a przynajmniej powinna być taką dla świadomego motocyklisty opowieść o oddaniu po przeglądzie sprzętu w rozsypce) historię z przeglądem ...
Odpowiedzrozmawiajmy o statystykach i faktach a nie o wyolbrzymionych i zakompleksionych wypowiedziach i domyslach pozdrawiam
OdpowiedzTo nie sa domysly lecz fakty. ktore latwo sprawdzic. a kolejny fakt to ze ta sprzedaz to sciema. nawet polowy nie sprzedali tego
Odpowiedzkażdy importer w branży skuterów zanotował spory spadek sprzedaż. jak widać w kingway jest inaczej, oni zawsze są no1 i kryzys na nich nie działa. szkoda tylko panowie pionu dyrektorskiego kingway że w dalszym ciągu macie mocno zauważalą rozbieżność między "ja" rzeczywistym a "ja" oczekiwanym.
OdpowiedzDOBRZE POWIEDZIANE NIC DODAĆ NIC UJĄĆ
OdpowiedzTo że było z małej litery to pomyłka. zawsze piszę ciągiem i to nie brak szacunku. przypomnijcie sobie sprawę z Łodzi, gdzie pękła rama a później się koło urwało. Czy ktoś pomógł dilerowi? olali ...
OdpowiedzJak widać, Suzuki prowadzilo "racjonalną politykę ..." nie do końca. Zabezpieczanie się przez ryzykiem kursowym to jest racjonalna polityka. Jeżeli ktoś się nie zabezpiecza i wpada, to raczej nie ...
OdpowiedzPan dyrektor sprzedaży Suzuki to chyba na emeryturę powinien pójść za te wyniki, a tłumaczenie takiej sprzedaży brakiem w Polsce magazynu z 2008 roku, to kompromitacja dla osoby na tym stanowisku i...
OdpowiedzTen caly dusza to ma chyba nie poukladan e w glowie, bylem ich dilerem, oni sa nienormalni, nie daja czesci, nie placa za naprawy gwarancyjne, ich szmelce nie chca jezdzic no WSTAWIAJA DO MARKETÓW ...
OdpowiedzGwoli wyjaśnienia nazwisko nawet kogoś kogo się nie lubi piszę się z dużej litery. Po drugie z jakości wypowiedzi oraz bogactwa słownictwa wynika, że Kingway nic nie stracił rozstając się z takim dilerem. Po trzecie Internet nie jest anonimowy i czas by było odpowiadać za słownictwo i uwłaczanie innym ludziom.
Odpowiedzno wypadało by czasem ale od reguły są wyjątki gdy sam zainteresowany podaje się jako "piot dusza" a nie piotr więc gwoli wyjaśnienia ten przypadek to wyjątek. ...zresztą cały ten kingway to wielki wyjątek od reguły normalnego podejścia do klienta a ich pojazdami w których nagminnie łamią się ramy powinna zainteresować sie inspekcja handlowa...
OdpowiedzPopieram! Brak kultury, lub zwyczajne chamstwo trzeba piętnować, również, a może zwłaszcza w Internecie! Dobra riposta - faktycznie Kingway nic nie stracił rozstając się z takim dilerem.
Odpowiedz