tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Spadek liczby zabitych i rannych w wypadkach. Czyli kary jednak działają?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

6
5
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Spadek liczby zabitych i rannych w wypadkach. Czyli kary jednak działają?

Autor: Andrzej Sitek 2022.11.02, 10:29 1 Drukuj

Ministerstwo Infrastruktury opublikowało dane, zgodnie z którymi zmiana przepisów w zakresie bezpieczeństwa pieszych i wyższe kary z mandatów, przyniosły wymierny efekt w postaci mniejszej liczby zabitych w wypadkach.

W porównaniu do okresu sprzed pandemii, zabitych jest mniej o ponad 34 proc. Tablica obrazująca poprawę sytuacji na drogach została pokazana podczas konferencji Ministerstwa Infrastruktury i GITD zorganizowanej pod koniec października.

Reklama

ZOBACZ NOWE MODELE »
NAS Analytics TAG

Od 01.01.2022 r. do 26.10.2022 r., w porównaniu do analogicznego okresu z 2019 roku — czyli miesięcy tuż przed pandemią, odnotowano duży spadek wypadków drogowych. Tym samym zmniejszyła się również liczba zabitych i rannych.

W powyższym okresie aż o  27,6 proc. spadła liczba wypadków. Oznacza to  34,7 proc. mniej ofiar śmiertelnych i 28,9 proc. mniej rannych.

Bez wątpienia polepszenie sytuacji na drogach jest efektem bardziej dotkliwych kar wynikających z urealnienia stawek mandatów. Przypomnijmy, że nowy taryfikator obowiązuje od 1 stycznia bieżącego roku. Z kolei od 17 września br. kierowcy muszą liczyć się z wyższą liczbą punktów karnych.

Do katalogu nowych kar dołączono również tzw. recydywę i udostępniono firmom ubezpieczeniowym policyjne dane dotyczące wykroczeń drogowych kierowców i przyznanych punktów.

Ministerstwo Infrastruktury i GITD dowodzą, że kary działają i wskazują na sukces rządu Mateusza Morawieckiego, który forsował powyższe zmiany. Trudno dyskutować z tym poglądem, mając na uwadze mniejszą liczbę ofiar i poszkodowanych.

Tylko skoro metoda kija jest lepsza od marchewki, dlaczego za jakiś czas nie przykręcić śruby jeszcze bardziej? Przecież już słyszymy o pomysłach wprowadzenia ograniczenia prędkości do 30 km/h na obszarach miast, a może i poza nimi. Statystycy na pewno szybko przygotują odpowiednie plansze, na których zobaczymy kolejne spadki zabitych i rannych w wypadkach.

Gdzie nas to prowadzi? Bo przecież nie do zerowej prędkości, kiedy liczba ofiar również spada do zera.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jak myjesz motocykl?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę