tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Silniki spalinowe nie umr± po 2035 r. Komisja Europejska pójdzie na kompromis
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Silniki spalinowe nie umr± po 2035 r. Komisja Europejska pójdzie na kompromis

Autor: Wojciech Grzesiak 2023.04.06, 08:16 Drukuj

Choć przepisy dotyczące tzw. zakazu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi zostały ostatecznie przyjęte, to Komisja Europejska zdecydowała się zostawić furtkę, która sprawi, że nie będziemy skazani tylko na elektryki. Mowa o paliwach zeroemisyjnych.

W ostatnich miesiącach palącą kwestią jest wprowadzenie tzw. zakazu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi. Pod tym groźnym określeniem kryje się wprowadzenie takich norm emisji spalin, które sprawią, że na placu boju miałyby zostać tylko elektryki, co doprowadziłoby do zabicia motoryzacji, jaką znamy. Pomysłowi początkowo sprzeciwiali się m.in. Niemcy i mieli w tym swój interes. Dlaczego ostatecznie zgodzili się na zeroemisyjną przyszłość?

NAS Analytics TAG

Nie jest tajemnicą, że niemieckie koncerny pracują nad zeroemisyjnymi paliwami, które mogłyby wydłużyć żywot części nowoczesnych silników spalinowych. Na przyklad w grudniu Porsche uruchomiło stworzoną wraz z Siemensem fabrykę paliw syntetycznych w Chile. Podobne działania prowadzą Volkswagen oraz Bosch. Oczywiście producenci jednocześnie zmniejszają udział oferty samochodów z silnikami spalinowymi, ale te obecnie produkowane mogą być zasilane ekologicznymi paliwami. Komisja Europejska zapowiedziała, że odpowiednie rozporządzenie zostanie przedstawione najpóźniej jesienią 2024 r.

Ta informacja jest doskonała również z punktu widzenia motocyklistów, choć przy okazji przepisów o zakazie rejestracji samochodów z silnikami spalinowymi po 2035 r. nikt nie mówi. Obecnie producenci działają dwutorowo - z jednej strony pracują nad jednośladami z napędem elektrycznym, a z drugiej - starają się znaleźć alternatywne formy zasilania, które pomogłyby zachować duże motocykle w obecnym kształcie. Tu w grze są hybrydy, wodór oraz właśnie paliwa zeroemisyjne. Te ostatnie mają stopniowo wchodzić do MotoGP, które przecież stanowi poligon doświadczalny dla rozwiązań znajdujących swoje zastosowanie w maszynach produkcyjnych.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê