tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Silniki spalinowe nie umrą po 2035 r. Komisja Europejska pójdzie na kompromis
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Silniki spalinowe nie umrą po 2035 r. Komisja Europejska pójdzie na kompromis

Autor: Wojciech Grzesiak 2023.04.06, 08:16 Drukuj

Choć przepisy dotyczące tzw. zakazu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi zostały ostatecznie przyjęte, to Komisja Europejska zdecydowała się zostawić furtkę, która sprawi, że nie będziemy skazani tylko na elektryki. Mowa o paliwach zeroemisyjnych.

W ostatnich miesiącach palącą kwestią jest wprowadzenie tzw. zakazu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi. Pod tym groźnym określeniem kryje się wprowadzenie takich norm emisji spalin, które sprawią, że na placu boju miałyby zostać tylko elektryki, co doprowadziłoby do zabicia motoryzacji, jaką znamy. Pomysłowi początkowo sprzeciwiali się m.in. Niemcy i mieli w tym swój interes. Dlaczego ostatecznie zgodzili się na zeroemisyjną przyszłość?

NAS Analytics TAG

Nie jest tajemnicą, że niemieckie koncerny pracują nad zeroemisyjnymi paliwami, które mogłyby wydłużyć żywot części nowoczesnych silników spalinowych. Na przyklad w grudniu Porsche uruchomiło stworzoną wraz z Siemensem fabrykę paliw syntetycznych w Chile. Podobne działania prowadzą Volkswagen oraz Bosch. Oczywiście producenci jednocześnie zmniejszają udział oferty samochodów z silnikami spalinowymi, ale te obecnie produkowane mogą być zasilane ekologicznymi paliwami. Komisja Europejska zapowiedziała, że odpowiednie rozporządzenie zostanie przedstawione najpóźniej jesienią 2024 r.

Ta informacja jest doskonała również z punktu widzenia motocyklistów, choć przy okazji przepisów o zakazie rejestracji samochodów z silnikami spalinowymi po 2035 r. nikt nie mówi. Obecnie producenci działają dwutorowo - z jednej strony pracują nad jednośladami z napędem elektrycznym, a z drugiej - starają się znaleźć alternatywne formy zasilania, które pomogłyby zachować duże motocykle w obecnym kształcie. Tu w grze są hybrydy, wodór oraz właśnie paliwa zeroemisyjne. Te ostatnie mają stopniowo wchodzić do MotoGP, które przecież stanowi poligon doświadczalny dla rozwiązań znajdujących swoje zastosowanie w maszynach produkcyjnych.

Reklama

POZNAJ NOWY SALON HONDA WYSZOMIRSKI »
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jak myjesz motocykl?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę