Siedzenie z zawieszeniem - patent BMW
Szczegóły kanapy reagującej na dziury w drodze
Niespełna miesiąc temu pisaliśmy o nowym pomyśle BMW na zwiększenie komfortu podróżowania. Chodzi o aktywne zawieszenie kanapy. Teraz okazuje się, że Niemcy z biało-niebieskimi krawatami nie tylko pomyśleli „co by było gdyby”, ale już skonstruowali i opatentowali taki wynalazek. I to jakiś czas temu. Z aplikacji patentowej, która została zatwierdzona 11. sierpnia wynika, że ma ona związek z patentami ze stycznia 2010 oraz z niemieckim oryginałem ze stycznia 2009.
Przypomnijmy, system ma być sterowany elektronicznie. Dzięki czujnikom w podwoziu motocykla, kanapa ma aktywnie reagować na stan nawierzchni, zapewniając odpowiedni poziom tłumienia. Wysokość siedzenia również może być regulowana. Schemat konstrukcji widzicie obok, a dla bardziej dociekliwych mamy całą i szczegółowo wytłumaczoną aplikację patentową. Biorąc pod uwagę fakt, że Niemcy pracują nad tym wynalazkiem już od tak długiego czasu, można spodziewać się, że jego kadencja nie zakończy się w szufladzie.
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzeA moja firma ma na szczęście b. dużo pracy na kanapach BMW Co prawda w górnej części kanapy ale poprawiamy niemieckich inżynierów.
OdpowiedzJa czekam na seryjnie montowany system masażu pośladków, żyroskopowy system stabilizujący (taki żeby po zatrzymaniu nie trzeba było się podpierać nogami) ...no i uchwyty na kubki :)
Odpowiedzhttp://www.kruzerkaddy.net/images/photo16LG2.jpg
OdpowiedzOd lat powtarzam, że BMW w końcu wprowadzi w życie ideę "Ptasiego Mleczka" w motocyklach.
Odpowiedzalbo idee Tajskiego baru gdzie popijasz drinka przy barze a pod barem okienko...
Odpowiedz