tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Sebastian Vettel za limitami prędkości na niemieckich autostradach. Dlaczego mistrz F1 chce ograniczeń?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Sebastian Vettel za limitami prędkości na niemieckich autostradach. Dlaczego mistrz F1 chce ograniczeń?

Autor: Andrzej Sitek 2021.10.19, 10:49 2 Drukuj

Po wrześniowych wyborach w Niemczech, które wygrali socjaldemokraci z SPD, a trzecią siłą w parlamencie stali się Zieloni, natychmiast powrócił temat pompowany przez ekologów, czyli wprowadzenia limitów prędkości na niemieckich autostradach. Tym razem swoje stanowisko przedstawił również czterokrotny mistrz świata F1.

To zaskakujące, ale okazuje się, że Sebastian Vettel popiera pomysł limitów na niemieckich autobahnach. Stwierdza wręcz, że po wyborach jest ku temu najlepsza okazja.  Ale to nie wszystko. Mistrzowi chodzi również o aspekt ekologiczny:

NAS Analytics TAG

"Ograniczenie prędkości pozwoli zaoszczędzić bisko dwa miliony ton emisji dwutlenku węgla. Drogi byłyby bezpieczniejsze. W Niemczech zdarzają się wypadki, do których dochodzi tylko dlatego, że nie mamy ograniczenia prędkości. Jeśli uratujesz życie tylko jednej osobie, to dla mnie warto. Jeśli chcesz dużej prędkości, to powinieneś wybrać się w miejsce, gdzie to jest bezpieczne, czyli na tor. W ten sposób możesz sprawdzić swoje możliwości, bez narażania innych na niebezpieczeństwo."

Ale czy Niemcy rzeczywiście potrzebują wędzidła, podobnie jak inne kraje UE i poza nią? Dane dotyczące wypadków wcale nie wskazują na większą liczbę poszkodowanych i ofiar w wypadkach na niemieckich autostradach.

Poza tym, w rzeczywistości tylko nieznaczny odsetek Niemców jeździ bardzo szybko. Fakt ten wykazało badanie przeprowadzone przez IW (Institut der deutschen Wirtschaft). Okazało się, że 77 proc. Niemców jeździ z prędkością mniejszą niż 130 km/h na odcinkach bez ograniczeń.

Do tego zaledwie 12 proc. Niemców jeździ w przedziale 130-140 km/h, a tylko mniej niż 1 proc. przekracza magiczne 160 km/h! A jeżeli już to robią, to najczęściej pomiędzy 22.00 a 4.00 rano, kiedy ruch na autostradach jest mniejszy. Nawet wówczas powyżej 160 km/h jeździ zaledwie 4 proc. kierowców poruszających się nocą.

Pozostaje jeszcze aspekt ekologiczny. I zapewne na tym polu rozpocznie się nowa batalia o wprowadzenie limitów prędkości na niemieckich autostradach. Będziecie żałować, jeśli takie prawo pojawi się u naszych zachodnich sąsiadów?  

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę