tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 SYM - skąd pochodzi ta marka? [historia]
NAS Analytics TAG

SYM - skąd pochodzi ta marka? [historia]

Autor: Artykuł sponsorowany 2019.06.17, 14:34 Drukuj

Tajwańska marka SYM, należąca do koncernu Sanyang Motors, pobiła w zeszłym roku kolejny rekord wielkości sprzedaży, wysyłając w 2018 roku do klientów ponad 750 tysięcy motocykli i skuterów. Pojazdy te są od niedawna ponownie dostępne również na naszym rynku.

Firmy motoryzacyjne z dalekiej Azji nie mają zazwyczaj łatwego startu na takich rynkach, jak Europa czy USA. Jednak dzięki ciągłemu rozwojowi, innowacjom, inwestycjom i utrzymywaniu wysokiego poziomu swoich produktów, są w stanie zbudować bardzo silną pozycję rynkową. Najbardziej znanym przykładem jest tu powojenny wzrost potęgi czterech wielkich marek z Japonii. Pod ich skrzydłami, jako podwykonawcy, rozwijało się w ostatnim 50-leciu wiele innych marek z Azji kontynentalnej oraz przede wszystkim z Tajwanu, będącego niejako łącznikiem między Chinami, a Japonią i Zachodem.

Jedną z nich jest koncern Sanyang Motors, założony w 1954 roku. Rozdział historii firmy, związany z jednośladami, rozpoczął się w 1962 roku, kiedy weszła ona w spółkę joint-venture z Hondą i stała się pierwszym producentem motocykli na Tajwanie. Od tego czasu bramy fabryki opuściło ponad 17 milionów skuterów, motocykli oraz quadów. W zakładach Sanyang Motors powstawały samochody, budowane m.in. dla Hondy (Civic) czy Hyundaia (Tucson, Sonata, Santa Fe, Getz).

Zbieżność ścieżki rozwoju SYMa i Hyundaia jest nieprzypadkowa. Koreański producent aut również do niedawna był sceptycznie przyjmowany na europejskich rynkach, a dziś, wraz z Kią, jest tu jednym z głównych graczy. SYM również znakomicie radzi sobie za granicą, konsekwentnie budując swoją markę. Choć jego głównym rynkiem zbytu pozostają Chiny, posiada również oddziały we Włoszech i w Niemczech. Skutery i motocykle tego producenta znakomicie sprzedają się na zachodzie Europy, są m.in. niesamowicie popularne w Holandii, gdzie w zeszłym roku sprzedano prawie 10,5 tysiąca pojazdów.

W 2018 roku SYM ustanowił absolutny rekord, sprzedając dokładnie 758555 sztuk swoich jednośladów, co czyni go absolutnym liderem wśród producentów z Tajwanu. Obecnie w trzech zakładach należących do firmy pracuje ponad 2400 osób, a ich moce produkcyjne to około miliona pojazdów rocznie. Średni roczny przychód koncernu to miliard dolarów, co pozwala na ciągły rozwój  i opieranie się kryzysom  finansowym.

Sekretem sukcesu skuterów i motocykli SYM jest ich zaawansowana konstrukcja, zawsze nadążająca za najnowszymi rozwiązaniami oraz przemyślany design, który pozwala trafić zarówno do fanów klasycznych skuterów i motocykli, jak też zwolenników bardziej futurystycznego wyglądu jednośladów. Do tego dochodzi powtarzalna, zawsze wysoka jakość produkcji i montażu oraz bardzo konkurencyjna cena w każdym segmencie - od małych pojazdów klasy 50 po maxiskuter MaxSym 600i.

Po latach perturbacji i problemów z dystrybutorami, od zeszłego sezonu marka SYM ponownie dostępna jest w Polsce. Tym razem jest to współpraca dwóch gigantów - tajwańskiego producenta oraz firmy Inter Cars, co gwarantuje stabilną i szeroką sieć sprzedaży oraz stały dostęp do części zamiennych i serwisu. Początkowo w naszym kraju oferowane były tylko skutery, a w tym sezonie dołączają do nich dwa miejskie motocykle klasy 125 - NH T 125 oraz NH X 125.

Warto wybrać się do jednego z autoryzowanych dealerów marki SYM, by osobiście zapoznać się z tymi pojazdami i skorzystać z jazdy próbnej. To na pewno będzie bardzo przyjemne zaskoczenie.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    na górę