Rekordowy rok Ducati
Ducati Motor Holding sprzedało w tym roku ponad 50 000 motocykli. To pierwszy tak dobry wynik w historii firmy. Oznacza on także istotny skok sprzedaży bolońskich motocykli, jako że w ubiegłym roku o tej porze roku Ducati sprzedało 40 650 sztuk, a w całym sezonie 2014 sprzedaż wyniosła 45100 maszyn.
Co leży u podstaw tak dobrych wyników? Jednym z ważniejszych czynników jest Scrambler, którego sprzedaż w pierwszych trzech kwartałach wyniosła 13 609 sztuk. Wzrost sprzedaży pozostałych modeli był umiarkowany i dla takich szlagierów jak Multistrada 1200, Hypermotard 821 czy Hyperstrada wyniósł około 5%. Jednocześnie modele sportowe oraz golasy sprzedawały się gorzej - odpowiednio -7,5 i - 24%.
Te wyniki mówią same za siebie. Ducati pomimo wprowadzenia nowego 1299 Panigale nie odnotowało takie poziomu sprzedaży jaki oczekiwało i nie było powtórki szaleństwa, jakiego byliśmy świadkiem w przypadku 1199 Panigale. Słaby wynik Monsterów, które przez lata stanowiły trzon sprzedaży Ducati również pokazuje jak dziś wygląda rynek. Ogromny sukces Scramblera to dowód na to, że dziś klienci niekoniecznie są "rasowymi" motocyklistami, że osiągi i wyrafinowane technologie przestają być argumentem przesądzającym o wyborach klientów nawet takich marek jak Ducati. To także odpowiedź na pytanie dlaczego marki tak silnie kojarzone z jednym segmentem (w przypadku Ducati ze sportem) szukają nowych nisz na rynku.
Czy mając na uwadze rekordowe wyniki Ducati ma powody do świętowania? Teoretycznie tak, ale nie trzeba być wysokich lotów analitykiem, aby szybko zauważyć, że Włosi odnotowali wzrosty w sprzedaży tanich pojazdów, a spadki w przypadku sprzedaży drogich maszyn. To oznacza, że wzrost liczby dostarczonych do klientów motocykli nie musi oznaczać wzrostów przychodów firmy. Na pocieszenie pozostaje Włochom świadomość, że klienci którzy raz zdecydowali się na maszynę Ducati, potem często sięgają po kolejny model tej marki.
Warto tutaj dodać, że Ducati bardzo dobrze sprzedaje się w ostatnim czasie także w Polsce. W sezonie 2015 Inter Cars S. A., który zajmuje się dystrybucją bolońskich maszyn w naszym kraju sprzedał ponad 200 pojazdów, co jest nienotowanym wcześniej rekordem i bardzo dobrym wynikiem jak na segment premium. Najpopularniejszy model Ducati w Polsce w tym roku? Oczywiście Scrambler, którego kupiło blisko 60 nabywców.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeMieszkam w Wawie i ani razu nie widzia³em na ulicach Scramblera. Czêsto czytam o tych sukcesach modelu ale raczej nie w naszym kraju. Zreszt±, ta cena jest zaporowa dla polaka, a i sprzêt ma³o ...
OdpowiedzU mnie w £odzi widzia³em dwa ..
Odpowiedz