Regulamin WMMP 2010 ustalony
Na stronach Polskiego Związku Motorowego opublikowany został długo wyczekiwany regulamin WMMP na sezon 2010.
Mimo, że do rozpoczęcia sezonu zostały tylko dwa miesiące dopiero teraz zawodnicy oficjalnie mogą zapoznać się z informacjami, jakie podawaliśmy jeszcze w zeszłym roku. Najważniejszą zmianą jest oficjalne już teraz powstanie klasy Junior Superstock 600 dla polskich zawodników w wieku 14-23 lata. Niestety czekają ich problemy z planszami numerowymi, ponieważ w Polsce mają być to żółte numery na czerwonym tle, a podczas rund Alpe Adria, najprawdopodobniej młodzież czekało będzie przemalowywanie na niebieskie numery na tle białym jak w klasie Supersport. Trochę to zbędna robota, ponieważ wyścigi przy AA to aż cztery z siedmiu rund.
Niestety mimo apeli środowiska w regulaminie dla klasy Pretendent nie dopuszczono odstępstwa od wymogu jednoczęściowego kombinezonu. Trochę szkoda, ponieważ ta klasa ma zachęcać do spróbowania swoich sił na torze, a zakup takiego stroju to jednak spory wydatek. Oficjalnie pozwolono też na montowanie kamer na motocyklach, do tej pory było to robione na „słowo honoru" i złośliwy rywal mógłby oprotestować takie działanie.
W kalendarzu jako pierwsza runda nadal widnieje Modlin, ale wczoraj (drugiego marca) minął termin umówiony na spotkaniu środowiska na ostateczne zatwierdzenie tej imprezy. Mimo, że jestem gorącym zwolennikiem tych zawodów trzeba wyjaśnić tę sprawę jak najszybciej, ponieważ sami zawodnicy powinni wiedzieć, gdzie jadą na otwarcie sezonu. Dziś wygląda na to, że ściganie zacznie się 08-09 maja w Poznaniu. Taką możliwość zaproponował w grudniu Prezes Werle z AW, wygląda na to, że uratuje on w ten sposób inaugurację sezonu 2010.
Co do punktacji zawodnicy oprócz tradycyjnych punktów zdobywanych za pierwszą piętnastkę na mecie wyścigu wzorem Alpe Adria dodatkowe punkty przyznawane będą za wywalczenie pierwszego pola startowego i najlepsze okrążenie w wyścigu, nawet wtedy, jeśli zawodnik nie ukończy wyścigu.
Wszystkim zainteresowanym startem w sezonie 2010 obowiązkowo polecamy dokładną lekturę regulaminu, ponieważ opisane są tam też tak „oczywiste" sprawy jak znaczenie flag, a jak wszyscy wiemy czasami różnie z taką wiedzą bywało.
Dodano:
Dla zawodników, którzy nie pamiętają swoich czasów i nie wiedzą czy nadal mogą startować w klasach Pucharu Polski Automobilklub Wielkopolski publikuje na swojej stronie zestawienie czasów i zawodników. Oznaczeni kolorem czerwonym "skazani" są na awans.
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarzeno i jak z tym Modlinem, będzie runda w majówkę, czy też Poznań tydzień pózniej ?
OdpowiedzSporo tych z przekroczonym limitem, ciekawe czy wszyscy wyladuja w klasach mistrzowskich czy wybiorą inna drogę?
Odpowiedzwszyscy nie wylądują, ale niektórzy pójdą w slady Liska, czyli zamiast zapierd..ć , będą zabierać głos pod każdym artykułem na scigacz.pl. a to chyba gorsze nawet od motocylowej emerytury......
OdpowiedzO jakiej drodze myślisz , podpowiedz ;) Za dużego pola manewru to raczej niema. Albo pakuje przyrodzenie w kombinezon i marsz po licencje A,albo pojezdzi tylko na płatnych treningach:)
OdpowiedzWMMP,puchar BMW albo emerytura?
Odpowiedzpewnie Ludwika D i Saby ;-)
OdpowiedzA gdzie jest zapis o punkcie za najszybsze okrążenie???
OdpowiedzXIV. Klasyfikacja w zawodach. (....)W Mistrzostwach Polski oraz w Pucharze Suzuki GSX-R, za uzyskanie najlepszego czasu w treningach kwalifikacyjnych, a take najlepszego czasu jednego okraenia w wyscigu, zawodnik otrzyma 1 punkt dodatkowy do klasyfikacji indywidualnej (nawet, jesli nie skonczy wyscigu). (...)
OdpowiedzIV. Klasy, wiek zawodników i pojemnosc motocykli 1. Mistrzostwa Polski klasa Superstock 600 Junior – wiek od 14 do 23 lat, licencja A, motocykle homologowane, czterosuwowe, o pojemnosci pow....
OdpowiedzNad RR 2010 jest RSM gdzie masz to wyjaśnione - choć masz Arek rację że jak już tak "dokładnie" przepisywany jest regulamin AA to powinno być to w tym punkcie zawarte
OdpowiedzJa wiem że to chodzi o 675 w 3 garach i 750 w dwóch z tym że od razu, zakładając czysto hipotetycznie że wystartowałbym na 3/4 w SS przy tak sformułowanym zapisie to czy mogliby mnie zdyskwalifikować ? Nie zrozumcie mnie źle ja wiem że my wiemy jak to powinno być, ale czy ten "skrót" o którym Świderek pisze nie mógłby być luką na tyle dużą że ktoś mógłby wystartować na wpsomnianym gixie 3/4 i nie mógłby być zdyskwalifikowany. Chodzi mi tylko o interpretację tego konkretnego zapisu.
OdpowiedzWstep Kluby organizujace zawody rangi Mistrzostw Polski i Pucharu Polski oraz zawodnicy bioracy w nich udział, zobowiazaniu sa do bezwzglednego przestrzegania i respektowania przepisów i zasad zawartych w niej wymienionych regulaminach: Regulamin Sportu Motocyklowego Regulamin Ramowy rozgrywek – przedstawiajacy zasady rozgrywek na bieacy rok Regulamin Techniczny Kodeks Medyczny Kodeks Ochrony Srodowiska Regulamin Uzupełniajacy Zawodów Komunikaty uzupełniajace Regulamin techniczny wyjaśnia sprawę, ale dwa nawiasy o 2 i 3 cylindrach rozwiałyby pytania
OdpowiedzJuż nie straszcie tymi regulaminami :-)
Odpowiedzzawsze tak było pisane w "skrócie". z 750 chodzi o Ducati na dwóch cylindrach i Trampeta 675 na trzech. dokładny regulamin techniczny jest w innym miejscu i chyba dobrze, bo wtedy ramowy byłby nie czytelny
OdpowiedzJakie są realne szanse w % na Modlin??
OdpowiedzWażne pytanie :-)
Odpowiedz