Widoczny na zdjęciach motocykl to BMW R 80 GS, a więc przedstawiciel drugiej generacji tego modelu produkowanej w latach 1987 – 96. Pierwsza generacja zadebiutowała w 1980 roku i miała oznaczenie R 80 G/S. Wprowadzenie tego motocykla na rynek było wówczas świadectwem dużej odwagi kierownictwa niemieckiej firmy. Dlaczego? W tamtych czasach nikt bowiem nie kojarzył motocykla enduro z szerokim i masywnym silnikiem boxer. Jeśli byłeś ambitnym jeźdźcem terenowym skorym do podejmowania trudnych wyzwań wybierałeś któryś z motocykli dwusuwowych, jeśli zaś byłeś typem globtrotera traktującego motocykl jako narzędzie do ucieczki od cywilizacji wybierałeś Yamhę XT 500 lub podobną czterosuwową jednocylindrówkę. Nowe BMW było adresowane właśnie do tej drugiej grupy odbiorców, wyraźnie podnosząc poprzeczkę pod względem mocy i osiągów. Projektując nowy model specjaliści z BMW dokładnie przestudiowali profil użytkowników motocykli enduro. Wyszło im, że większość z nich (mówimy tu o zwykłych motocyklistach, a nie o zawodnikach) w ogóle nie zjeżdża w teren, a jeśli już, to ich eksploracje ograniczają się do dróg szutrowych lub polnych duktów.
Galeria pochodzi z artykułu:
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze