tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Przygotowanie do kursu na kategorię A
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Przygotowanie do kursu na kategorię A

Autor: 2004.11.15, 01:17 62 Drukuj

Pierwszym krokiem jest wykonanie badań lekarskich u lekarza uprawnionego do badań kierowców. Jeżeli marzymy o zgodnej z przepisami prawa jeździe, na przykład, na ścigaczu, wynikiem badania powinno być orzeczenie o zdolności do prowadzenia motocykla. Najczęściej orzeczenie takie jest bezterminowe. Czasem, z uwagi na wady, najczęściej wzroku, orzeczenie takie może być ograniczone, na przykład do 3 lub 5 lat. Decyzję o ewentualnym ograniczeniu podejmuje lekarz, ustalając jednocześnie okres, na jaki orzeczenie jest wydawane.

Jeżeli lekarz stwierdzi wadę wzroku ważną, lub jeżeli lekarz ma podejrzenie, że wada jest postępująca i wymaga sprawdzenia po pewnym okresie czasu, to może nakazać wykonywanie badań okresowych.

NAS Analytics TAG

Najczęstszymi powodami, dla których orzeczenie o zdolności do prowadzenia motocykla nie jest wydawane, są zaburzenia błędnika, zaburzenia koordynacji ruchu i nadpobudliwość.

Kolejnym krokiem jest kurs, na którym przechodzi się szkolenie teoretyczne (w wymiarze 30 godzin lekcyjnych na dzień 8 sierpnia 2004). Po ukończeniu kursu teoretycznego rozpoczynane są ćwiczenia praktyczne (na dzień 8 sierpnia 2004 jest to 20 godzin zegarowych), z których części powinna być przeprowadzona w ruchu miejskim, a część na placu manewrowym.

Jeżeli instruktor dopuści do odbycia zajęć praktycznych bez ważnego oświadczenia o zdolności do prowadzenia motocykla, to po ukończeniu kursu należy zwrócić uwagę na daty: ukończenia kursu i wydania oświadczenia. Jeżeli w datach tych jest rozbieżność, to możemy napotkać trudności przy próbie zapisania się na egzamin. W takich sytuacjach zazwyczaj nie pomaga nawet tłumaczenie, że przed przystąpieniem do ćwiczeń praktycznych posiadaliśmy orzeczenie o zdolności do prowadzenia motocykla, które następnie zostało przez nas zgubione i musieliśmy ubiegać się o nie ponownie. Bardzo często są w takich sytuacjach wymagane są duplikaty orzeczenia, które trudno będzie nam zdobyć, jeżeli w odpowiednim czasie nie wykonamy wymaganych badań lekarskich.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze 26
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: motocyklistka 13/08/2010 11:51

chcesz jeździć motorem a widzę że w ogóle sie nie orientujesz w tym jaka kategoria dostosowana jest do jakiej pojemności. jak ja zdawałam prawko (w 2004 roku w Poznaniu) to był akurat okres przejściowy z motocykla MZ 250 na (chyba) Tajfun (czy jakoś tak) o pojemności 150 i było prawo wyboru motocykla. nigdy i nigdzie nie ma motocykla o pojemności 125 bo ta pojemność jest na kategorie A1. Z tego co teraz wiem to chyba tylko jakaś Yamaha jest o pojemności 250 !! Ja zdawałam na MZcie (250ccm) i był to najlepszy motor do nauki jazdy!! teraz jeżdżę na pojemności 500 i chce wymienić na większy (mam 4 cm wzrostu i 4 kg więcej niż Ty) a miałam okazje przejechać sie na motorze o pojemności 1100 więc to tylko kwestia wprawy. znajdź kogoś kto ma starą MZte i ćwicz pod jego okiem bo na samych jazdach na pewno sie nie nauczysz bo jednak motor to nie auto i wymaga o wiele więcej wprawy i jazdy szczególnie w przypadku osoby która wcześniej niczym nie jeździła. Jeśli chodzi o jazdy w ośrodku szkolenia to znajdź taki co będzie mieć ten sam motor na którym będziesz zdawać egzamin. A co do obniżenia zawieszenia na egzaminie to spytaj sie instruktora czy możesz zabłysnąć przed egzaminatorem i spytać sie czy możesz sobie obniżyć zawieszenie (tylko wcześniej musisz to przećwiczyć i na miejscu musieli by dać Tobie klucz do tego - choć jest to raczej zmiana twardości zawieszenia niż wysokości i spowoduje tylko tyle że pod Twoim ciężarem bardziej motor usiądzie no ale to i tak pomaga) bo teoretycznie w aucie na egzaminie wręcz trzeba ustawić siedzenie pod siebie więc na motorze też powinnaś mieć taką możliwość. Życzę powodzenia!!

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę