Producenci motocykli Kawasaki, Suzuki, Yamaha i Honda powołali spółkę zajmującą się bateriami
Japońska wielka czwórka wkroczyła w kolejną fazę prac nad opracowaniem i wdrożeniem standardu wymiennych baterii do motocykli. Od kwietnia zacznie działać nowa spółka powołana przez producentów.
Firma Gachaco zacznie działać od 1 kwietnia i powstała przy współpracy z gigantem Eneos, który również jest zainteresowany działaniami na rzecz ekologii. Dzięki wsparciu koncernu paliwowego ma zostać opracowana odpowiednia infrastruktura, która pomoże w rozwinięciu wizji traktowania baterii do motocykli elektrycznych jako usługi. To z kolei oznacza, że producent zamierza stworzyć model podobny do tajwańskiego Gogoro. Obecnie tylko Honda ma w swojej ofercie pojazd, który będzie mógł korzystać z takich stacji.
To nie koniec rewelacji, ponieważ pierwsze stacje mają powstać w Japonii jeszcze w tym roku i na początek będą polegać na bateriach Mobile Power Pack e: od Hondy. Na razie nie ma informacji na temat tego, czy i kiedy dojdzie do ewentualnego rozszerzenia działalności na inne kraje azjatyckie oraz pozostałe kontynenty. Swoje rozwiązanie opracowało również Kymco, które wydzieliło markę Ionex. Projekt ten powstał przy współpracy z Super Soco. Gogoro jest obecnie liderem rynku z liczbą ponad 2 tys. stacji wymiany baterii w samym tylko Tajwanie.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze