tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Pomysły Dorny dla ratowania MotoGP
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Pomysły Dorny dla ratowania MotoGP

Autor: Lovtza 2012.03.27, 15:07 15 Drukuj

Już dosłownie za chwilę rusza rewolucyjny sezon MotoGP, w którym obok maszyn prototypowych na torze pojawią się motocykle CRT – najbardziej, obok klasy Moto2, widoczny rezultat prób obniżenia kosztów w Grand Prix.

Okazuje się jednak że to dopiero początek prac nad oszczędnościami w MotoGP. Po ostatnich testach w Jerez światło dzienne ujrzały kolejne pomysły mające zachęcić do udziału w sportach motorowych większą ilość sponsorów. Co uszczypliwsi powiedzieliby tutaj, że walka toczy się teraz nie tyle o pozyskanie nowych sponsorów, co o zatrzymanie obecnych. Jak zwał, tak zwał, a wszyscy wiemy że tłem problemów są pieniądze, a właściwie ich brak. Spowolnienie gospodarcze najmocniej odbiło się w Europie na jej południu, czyli na największym „rynku” dla wyścigów – we Włoszech, Hiszpanii, Francji i Portugalii.

Pierwsze konkretne propozycje być może zostaną ogłoszone już w Katarze, a z pewnością poznamy je do maja, jeśli mają wejść w życie w zbliżającym się sezonie. Nowe pomysły Carmelo Ezpeleta, szefa Dorny to przede wszystkim:

1. Jeden motocykl na jednego kierowcę. Tak jak w Moto2, Moto3, WSBK, BSB i kilku innych seriach narodowych kierowca będzie miał do dyspozycji tylko jeden motocykl. Oznacza to zmiany w procedurach wyścigowych np. na wypadek deszczu. Zawodnicy nie mieliby już fizycznej możliwości zmiany motocykla w chwili, gdy zaczyna padać. W przypadku wywrotki w treningach lub rozgrzewce mechanicy musieliby naprawić przypisaną zawodnikowi maszynę.

2. Pięć silników na sezon. W połączeniu z jednym motocyklem na kierowcę mogłoby rzeczywiście dać to realne oszczędności. Pytanie tylko, czy taka ilość jednostek napędowych wystarczyłaby na sezon? Dodatkowe pytanie jak liczyć silniki prototypowe, a jak te seryjne stosowane w CRT?

3. Górny limit cenowy na motocykle dla zespołów satelickich. Tutaj dużo do powiedzenia będą miały Yamaha, Honda i Ducati. Pytanie sprowadza się do tego, czy producenci będą w stanie dostarczyć ekipom satelickim motocykle w cenie powiedzmy 1 do 1,2 mln euro? Yamaha twierdzi, że jest to możliwe, Ducati z kolei przekonuje, że takie zmiany musiałyby się odbić na zaawansowaniu technologicznym maszyn. Honda z kolei nic nie mówi, ale ponoć Herve Poncharal ze Międzynarodowego Stowarzyszenia Zespołów Wyścigowych stwierdził, że przyszłoroczne kontrakty na wynajem motocykli już są niższe o 50%.

Wiele z tych pomysłów zweryfikuje tegoroczny sezon, pod specjalną lupą będzie z pewnością debiut CRT. Tak naprawdę to jakie zmiany zostaną wprowadzone dla nas kibiców pozostaje kwestią drugorzędną. Najistotniejsze jest, aby na polu startowym stawała duża ilość zawodników i aby walka między nimi była emocjonująca.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: gość 27/03/2012 18:16

Polsat Sport

Odpowiedz
Autor: Gonzo 27/03/2012 18:37

No co ty?

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę