tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Testy MotoGP w Jerez - sensacji nie było
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Testy MotoGP w Jerez - sensacji nie było

Autor: Lovtza 2012.03.26, 14:03 Drukuj

Obrońca mistrzowskiego tytułu, Australijczyk Casey Stoner (Repsol Honda), z najlepszym czasem ukończył w hiszpańskim Jerez de la Frontera ostatnie testy przed startem sezonu motocyklowych MŚ MotoGP.

26-latek, który najlepsze wyniki uzyskiwał także podczas dwóch wcześniejszych sesji testowych na torze Sepang w Malezji, także w Hiszpanii nie pozostawił rywalom najmniejszych złudzeń. Co prawda w sobotę Australijczyk przejechał tylko trzy okrążenia z powodu intensywnych opadów deszczu, jednak oba pozostałe dni testowe w Jerez kończył z najlepszym rezultatem w stawce.

W niedzielę, podopieczny ekipy Repsol Honda popisywał się nie tylko świetnymi czasami okrążeń, ale także imponującym tempem wyścigowym na długim dystansie, ostatecznie o jedną dziesiątą sekundy wyprzedzając Hiszpana Jorge Lorenzo oraz o trzy dziesiąte, dosiadającego siostrzanej Hondy RC213V, kolegę zespołowego, Daniego Pedrosę.

„Jesteśmy zadowoleni z czasów okrążeń i postępów, jakich dokonaliśmy w Jerez – powiedział Stoner. - Przejechałem sporo kółek, także na długim dystansie, aby sprawdzić zużycie paliwa i jestem usatysfakcjonowany. Teraz możemy rozpocząć ściganie, co jest tym, co lubimy najbardziej.”

Dwaj zawodnicy korzystający z identycznego modelu w specyfikacji prywatnej, Hiszpan Alvaro Bautista (San Carlo Honda Gresini – czwarty czas na mokrym torze drugiego dnia) oraz debiutujący w MotoGP, aktualny MŚ Moto2, Niemiec Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP), uzupełnili pierwszą dziesiątkę w stawce 21 motocyklistów, kończąc testy ze stratą nieco ponad sekundy do Stonera.

Choć był to jego pierwszy oficjalny test MotoGP i kontakt z nowym motocyklem korzystającym z oficjalnych opon Bridgestone i tarcz hamulcowych z włókna węglowego, Włoch Michele Pirro, ukończył jazdy z 19 wynikiem. Drugi, obok Bautisty, zawodnik zespołu San Carlo Honda Gresini, zadebiutował w królewskiej klasie dosiadając maszyny w specyfikacji CRT: wykorzystującej prototypowe podwozie brytyjskiej firmy FTR oraz silnik doskonale znany z drogowego modelu Honda CBR1000RR Fireblade.

W dobrych nastrojach Jerez opuścili też zawodnicy Yamahy. Lorenzo deptał po piętach Stonerowi przez wszystkie trzy dni, ostatecznie kończąc testy z niewielką stratą do Australijczyka. Jak sam stwierdził:

“Poprawiliśmy motocykl przed symulacją wyścigu, która poszła na prawdę dobrze. Całościowo jestem bardzo zadowolony, ale nie tylko ja. Ben jest również bardzo blisko lidera, tak jak Cal i Andrea. Musimy trochę poprawić hamowanie i jeśli uda się nam to osiągnąć to zyskamy kilka dziesiątych sekundy na okrążeniu.

W podobnym, zadowolonym tonie wypowiadał się Ben Spies: „Cieszę się z przebiegu testów. Obaj z Jorge pracowaliśmy metodycznie nad szeregiem różnych rzeczy i wydaje mi się że obaj jesteśmy zadowoleni z motocykla, który pojedzie do Kataru. Kilka obszarów na których mieliśmy problemy wydaje się być znacząco poprawionych. Trudno nam powiedzieć czy wszystko jest poprawione tak jak należy dopóki nie pojeździmy po większej ilości torów, ale jesteśmy zadowoleni z balansu motocykla i myślę, że mamy bardzo konkurencyjną maszynę na sezon 2012.”

Nieco mniejszym optymizmem powiało z boksu Ducati. Co prawda Rossi ukończył testy na teoretycznie dobrej szóstej pozycji, ale w praktyce blisko sekundowa strata oznacza, że na chwilę obecną szanse Włocha na walkę o podium są iluzoryczne: „Cieszę się z tego szóstego miejsca i pokazuje ono gdzie w tej chwili jesteśmy. To dla mnie o wiele bardziej realistyczny test przed sezonem. Podium, Stoner, Lorenzo i Pedrosa są dla mnie w tej chwili o wiele za daleko, ale wiele będzie zależało od poszczególnych torów, które pokażą nasz prawdziwy potencjał. Niedziela poszła nam znacznie lepiej niż piątek. Niestety na Sepang popełniliśmy błędy idąc w kierunku błędnych ustawień i musieliśmy za to zapłacić w piątek, gdy od nich zaczynaliśmy.”

Cieszy też zmniejszenie się przepaści pomiędzy prototypami, a motocyklami CRT. Najszybszy z seryjnym silnikiem Randy De Puniet jechał praktycznie tym samym tempem, jak Karel Abraham na pełnym prototypie. Co ważne różnica pomiędzy zawodnikami CRT, a liderami wynoszą obecnie 2-3 sekundy zamiast 5-6 jak obserwowaliśmy to jeszcze niedawno. Istotne jest również, że różnice w czasach pomiędzy poszczególnymi zawodnikami motocykli CRT są niewielkie, co zapowiada zażartą walkę także dalej w stawce.

Pos Kierowca Zespół Najlepszy czas Strata do pop. Kierowcy Strata do lidera Okr
1 Casey STONER Repsol Honda Team 1:38.780 - - 61
2 Jorge LORENZO Yamaha Factory Racing 1:38.953 +0.173 +0.173 84
3 Dani PEDROSA Repsol Honda Team 1:39.157 +0.204 +0.377 73
4 Ben SPIES Yamaha Factory Racing 1:39.495 +0.338 +0.715 61
5 Cal CRUTCHLOW Monster Yamaha Tech 3 1:39.585 +0.090 +0.805 83
6 Valentino ROSSI Ducati Team 1:39.733 +0.148 +0.953 90
7 Andrea DOVIZIOSO Monster Yamaha Tech 3 1:39.860 +0.127 +1.080 72
8 Nicky HAYDEN Ducati Team 1:39.919 +0.059 +1.139 91
9 Alvaro BAUTISTA San Carlo Honda Gresini 1:40.017 +0.098 +1.237 86
10 Stefan BRADL LCR Honda 1:40.098 +0.081 +1.318 85
11 Hector BARBERA Pramac Racing Team 1:40.287 +0.189 +1.507 91
12 Karel ABRAHAM Cardion AB Motoracing 1:40.579 +0.292 +1.799 88
13 Randy DE PUNIET Power Electronics Aspar 1:40.601 +0.022 +1.821 71
14 Aleix ESPARGARO Power Electronics Aspar 1:41.645 +1.044 +2.865 69
15 Danilo PETRUCCI Came Iodaracing Project 1:41.926 +0.281 +3.146 87
16 Franco BATTAINI Ducati Team 1:42.057 +0.131 +3.277 85
17 Colin EDWARDS NGM Mobile Forward Racing 1:42.073 +0.016 +3.293 58
18 Mattia PASINI Speed Master 1:42.184 +0.111 +3.404 59
19 Michele PIRRO San Carlo Honda Gresini 1:42.212 +0.028 +3.432 52
20 James ELLISON Paul Bird Motorsport 1:42.437 +0.225 +3.657 83
21 Ivan SILVA Avintia Racing MotoGP 1:42.446 +0.009 +3.666 84
22 Yonny HERNANDEZ Avintia Racing MotoGP 1:42.906 +0.460 +4.126 59

Trzydniowe testy w Jerez były ostatnimi przygotowaniami do sezonu motocyklowych MŚ, który za niecałe dwa tygodnie startuje przy sztucznym świetne podczas nocnych wyścigów o Grand Prix Kataru na torze Losail. Oprócz zawodników MotoGP, do akcji ruszą tam również zawodnicy klas Moto2 i Moto3, którzy w Jerez testowali na początku tygodnia.

Polecamy pełną fotorelację z testów na torze Jerez (135 zdjęć):

ben spies 11
colin edwards moto
dani pedrosa jerez 2012
depuniet espargaro 2012
depuniet espargaro jerez
depuniet espargaro kolano
Królewska klasa testuje na torze Jerez - fotogaleria - FOTORELACJA
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
01 stoner kolano
NAS Analytics TAG
02 lorenzo zakret
03 valentino rossi
04 pedrosa zakret
05 spies pochylony
06 stoner w zakrecie
07lorenzo spies 27
08 crutchlow
09 grupa test
10 stoner guma
11 dovizioso skret
12 colin edwards przy ziemii
13 karel abraham
14 rossi 46
15 stoner casey
16 hayden wisi na moto
... więcej zdjęć »
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę