Pirelli świętuje 10 lat serii Diablo
Od początku produkcji sportowych opon motocyklowych Pirelli korzysta z nazw mitycznych postaci, które rozpalały emocje i wyobraźnię w komiksach. Mandrake, Phantom, Gordon, a także Demon oraz Dragon. Do tej rodziny w 2002 dołączył roku kolejny bestseller. To już 10 lat od kiedy na drogach i torach całego świata motocykliści korzystają z opon z charakterystycznym logo Diablo.
Pirelli mocno podkreśla swoje zaangażowanie w WSBK, gdzie od 2004 roku jest wyłącznym dostawcą ogumienia. Zaangażowanie to wyraża się przede wszystkim liczbami – 10 lat rozwoju linii Diablo, ponad 5 milionów sprzedanych opon, na których ścigało się ponad 60 tysięcy motocyklistów, dla których przygotowano przeszło 800 mieszanek. Ale wkład pracy włoskiego koncernu w rozwój sportu motorowego to nie tylko liczby. To także filozofia myślenia, zgodnie z którą technologie rozwijane na torach wyścigowych są dostępne dla zwykłych motocyklistów jeżdżących po drogach publicznych. Hasło „Sprzedajemy to na czym się ścigamy, ścigamy się na tym co sprzedajemy” jest tego najlepszym wyrazem. Na przestrzeni ostatniej dekady do rąk motocyklistów trafiły takie wersje opon Diablo jak Diablo Corsa, Diablo Superbike, Diablo Supercorsa SC oraz Diablo Supercorsa SP. Od 2008 roku korzystając z rozwiązań wypracowanych w WSBK Pirelli wprowadziło do użytku model Diablo Rosso, oponę do codziennego użytku, ale o sportowych parametrach. Linia ta w ostatnim czasie wzbogaciła się o modele Diablo Rosso Corsa oraz Diablo Rosso II. Postawa tak mocno zorientowana na potrzeby użytkowników to jedna z podwalin sukcesu opon sygnowanych logiem Diablo.
Przy okazji ostatnich targów EICMA w Mediolanie Pirelli nie tylko świętowało 10-lecie serii Diablo, ale także zaprezentowało najnowszy model opony Supercorsa. Nowa guma oferowana będzie w dwóch wersjach, czyli SC (special compoud – wersja wyścigowa), oraz SP (race replica – wersja homologowana na drogi). Zgodnie ze zmianami czekającymi nas w WSBK od roku 2013 ogumienie 16,5 calowe zastąpione zostanie standardowym 17 calowym. Już w zbliżającym się sezonie na nowych Supercorsach pojedzie puchar FIM STK 1000, a od 2013 oferowana będzie pełna gama produktu zarówno na tor, jak i na ulicę.
Świętowanie dekady sukcesów oraz wprowadzenie nowego modelu do gamy produktów Pirelli świętowało w swoim firmowym salonie PZero w Mediolanie. Imprezę uświetniła obecność Mistrza Świata WSBK Carlosa Checi, Mistrza Świata MX1 Antonio Cairolego oraz legendy wyścigów Giacomo Agostiniego. Mistrzowie opowiadali o swoich karierach oraz o wyścigach. W przypadku każdego z nich istotną składową ich opowieści oraz ich sportowego dorobku były opony Pirelli. Nowa Supercorsa ma dać nam kolejnych mistrzów i jeszcze więcej emocji.
|
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzePrawdopodobnie dlatego, że kupuje się u nas mniej opon motocyklowych. Mniejszy popyt = większa cena.
OdpowiedzA to ciekawe bo centralny magazyn obsługujący Europę jest w Niemczech... z do UK z Niemiec jest dalej (i przez wodę) niż do Polszy...
Odpowiedzktoś mi wyjasni czemu ceny opon są u nas 30% wyższe niz na zachodzie?
Odpowiedz