Pirelli przygotowało opony na słynny "Korkociąg" na Laguna Seca
Na amerykańskim torze Laguna Seca po raz trzynasty odbędzie się runda mistrzostw świata FIM Superbike. Pirelli, wyłączny dostawca opon do tej serii przygotowało dla klasy Superbike, jedynej która będzie rywalizowała w Kalifornii, dwa typy opon na zbliżającą się rundę. Obie propozycje to opony z miękkich mieszanek oznaczone SC1 i SC2. Jeśli chodzi o opony przednie, zawodnicy będą mogli wybrać pomiędzy typami SC1 S1699 oraz standardową mieszanką SC2.
Tor Laguna Seca jest bardzo wymagający jeśli chodzi o przednie opony. Mamy tutaj gwałtowne zmiany kierunków oraz duże zmiany obciążeń na które wyeksponowane są zarówno opony przednie, jak i tylne. Tor Mazda Raceway Laguna Seca, bo tak brzmi pełna nazwa tego obiektu zbudowany został w roku 1957, ale wcześniej od sześciu lat w miejscu tym rozgrywane były wyścigi. Długość pętli to 3610 metrów, a szerokość to 15m. Okrążenie obejmuje 7 lewych i 4 prawe zakręty. Najdłuższa prosta liczy 453 metry, a ruch na torze odbywa się odwrotnie do ruchu wskazówek zegara. Obiekt w latach 2005-2006 przeszedł ostatnią modernizację, która obejmowała rozbudowę wybiegów żwirowych, wymianę krawężników, wydłużenie prostej startowej oraz poprawienie infrastruktury służącej bezpieczeństwu.
Laguna Seca to fascynujący tor lubiany przez kierowców, ale jednocześnie stawia on zawodnikom wysokie wymagania. Poza zmianami prędkości i kierunków w różnych konfiguracjach na uczestników rywalizacji czekają także zmiany wysokości. Szczególnym wyzwaniem jest prosta startowa, która kryje w sobie dwie lekkie zmiany kierunku, a osiągane tam prędkości dochodzą do 270 km/h.
W tym roku dla klasy Superbike Pirelli dostarczyło w sumie 1435 opon. Każdy z zawodników może liczyć na 28 przodów i 29 tyłów przy założeniu, że w trakcie rundy zawodnicy nie mogą wykorzystać więcej niż 24 opony (10 przodów i 14 tyłów) w ciągu całego weekendu. Do wyboru będą dwa typy opon slick na przód i tyle samo typów na tył. W zestawie znajdą się opony typu intermediate, wet oraz tylna opona kwalifikacyjna - jedna na każdego zawodnika.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze