Pirelli podsumowuje rundę WSBK w Assen
Pomimo niskich temperatur, które lepiej pasowały do mieszanki SC1 na tył, wielu zawodników zdecydowało się na mieszankę SC0, która okazała się dobrym rozwiązaniem nawet w przypadku warunków dalekich od doskonałych. Większość zawodników za radą Pirelli zdecydowała się na oponę T1392 z mieszanką SC1. Ekipy Ducati i EBR wybrały w pierwszym wyścigu mieszankę SC0, która pozwoliła Chazowi Davisowi dwukrotnie stanąć na drugim miejscu podium.
Powodów do zadowolenia jest więcej. Opona T1392 SC1 umożliwiła Jonathanowi Rea uzyskać rekordowy czas okrążenia 1’35.899, pomimo niskiej temperatury i pomimo niższej mocy silników, zgodnych z nowym regulaminem.
Wszyscy zawodnicy klasy Supersport zdecydowali się na standardowe mieszanki SC1 na tyle. Giorgio Barbier, Pirelli Moto Racing Director:
"Jesteśmy zadowoleni z tego w jaki sposób przebiegł weekend i z tego w jaki sposób zachowywały się opony na torze. Temperatury były w ostatnich dniach dosyć niskie. Nie zalecaliśmy stosowania mieszanek SC0 z uwagi na duże prawdopodobieństwo rwania opon. Rekomendowaliśmy stosowanie mieszanek SC1. Pomimo tego w niektórych przypadkach widzieliśmy stosowanie opon SC0, które odbyło się bez większych problemów. Tak naprawdę, pomimo temperatury asfaltu poza optymalnym przedziałem, opony te spisały się świetnie. Jonathan Rea znakomicie to zilustrował, wygrywając pierwszy wyścig na oponie SC1 i drugi wyścig na oponie SC0, gdzie w obu przypadkach temperatura asfaltu była poniżej 20C. Mało tego, na mieszance SC1 (która w normalnych warunkach daje mniej przyczepności niż SC0) Jonathan ustanowił w wyścigu 1 rekord okrążenia i to na motocyklu o mniejszej mocy. Warto też zauważyć, że okrążenie to zostały wykręcone pod koniec wyścigu. To pokazuje jak stabilna jest praca naszych opon".
Najlepsze czasy okrążeń:
WSB Race 1 - Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team), 1'35.899 (20th lap)
WSB Race 2 - Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team), 1'35.992 (18 th lap)
WSS - Jules Cluzel (MV Agusta Reparto Corse), 1’38.184 (15 th lap)
Runda WSBK na torze TT Circuit w Assen w liczbach:
- ilość przywiezionych przez Pirelli opon: 4619
- ilość typów opon w klasie Superbike: 5 typów przodów, 7 typów tyłów
- ilość opon dostępna dla każdego zawodnika Superbike: 34 przody, 37 tyłów
- ilość typów opon w klasie Supersport: 4 typy przodów, 5 typów tyłów
- ilość opon dostępna dla każdego zawodnika klasy Supersport: 22 przody, 25 tyłów
- prędkość maksymalna uzyskana na oponach Pirelli DIABLO™ Superbike: 303,2 km/h w Wyścigu 2 przez Michaela Van Der Marka na 20 okrążeniu.
- prędkość maksymalna uzyskana na oponach Pirelli DIABLO™ Supercorsa: 263 km/h przez Patricka Jacobsena na 16 okrążeniu.