tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Pirelli bez eksperymentów w Moto2 i Moto3 w Assen. Zawodnicy pojad± na oponach z pó³ek sklepowych
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Pirelli bez eksperymentów w Moto2 i Moto3 w Assen. Zawodnicy pojad± na oponach z pó³ek sklepowych

Autor: Informacja prasowa 2024.06.26, 07:38 Drukuj

Ostatni weekend czerwca to kolejna runda cyklu MotoGP. Tym razem zawodnicy wystartują w holenderskim Assen, które nazywane jest "Katedrą prędkości". Marka Pirelli dostarczy zawodnikom Moto2 i Moto3 standardowe rozwiązania, które są dostępne w sklepach również dla amatorów.

Minęły 3 tygodnie od rundy w Mugello, a teraz nadszedł czas na wyścigi w historycznym Assen, które jest nazywane "Katedrą prędkości". Wszystko ze względu na wysokie prędkości i nagłe zmiany kierunku, które w przeszłości czyniły go jednym z najbardziej wymagających obiektów w kalendarzu.

NAS Analytics TAG

Nawierzchnia nie jest jednak wymagająca dla samych opon, dlatego Pirelli dostarczy zawodnikom Moto2 i Moto3 standardowe opony zaplanowane na sezon 2024. To oznacza, że pojadą na ogumieniu, które jest dostępne w sklepach motocyklowych.

W klasie Moto2 zawodnicy będą mieli do dyspozycji 6 opon przednich SC1 (miękkie) i SC2 (pośrednie), a na tył - 8 opon SC0 (miękkie) i tyle samo SC1 (pośrednie). Zawodnicy klasy Moto3 będą zaopatrzeni w te same opony przednie oraz 7 opon tylnych SC1 (miękkie) i SC2 (pośrednie). Na wypadek deszczu przewidziano opony DIABLO Rain w wersji SCR1 w liczbie 5 sztuk na przód i 6 na tył.

Tor TT w Assen jest uznawany za jeden z najtrudniejszych w kalendarzu przez serię długich i ciągłych zakrętów, kilka serpentyn oraz szybkie szykany z mocnym przyspieszeniem na wyjściu. Z punktu widzenia temperatury opony nie będą tu znacznie obciążone, ale nadal wymaga się od nich dużej precyzji i stabilności przy zmianie kierunków. Problemy mogą się pojawić o poranku, kiedy asfalt jest zimny. Tylne opony są wtedy narażone na szybsze ścieranie, zwłaszcza w przypadku miękkich mieszanek, kiedy tor nie jest jeszcze "nagumowany" w piątkowy poranek.

- Podobnie jak w Mugello, tak również w Assen użyjemy standardowej alokacji opon dla obu klas, która składa się z produktów dostępnych w sklepach. Jesteśmy przekonani, że proponowana gama rozwiązań jest odpowiednia dla tego obiektu, który ma tradycyjny układ z wieloma zmianami kierunku przy dużych prędkościach oraz z wolnymi zakrętami bez mocnego hamowania. To sprawia, że jest mniej wymagający dla przedniej opony, gdzie jedynym problemem może być temperatura pracy, zwłaszcza po lewej stronie, która jest najmniej używana. Z tyłu jednak wymagany jest wysoki poziom przyczepności, zwłaszcza w dużym złożeniu. Asfalt został wymieniony w 2020 r. i zapewnia dobry poziom przyczepności bez nadmiernego ścierania, ale największą niewiadomą są warunki pogodowe. Mamy sezon letni, więc spodziewamy się wyższych temperatur niż te podczas Mistrzostw Świata Superbike, ale nawet latem trzeba brać pod uwagę fakt, że może spaść deszcz. W tym przypadku zawodnicy będą mogli użyć standardowych opon SCR1 - powiedział Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych w Pirelli.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê