Pierwsze starcie! Zawody IRTA w Catalunya
Ryk najbardziej zaawansowanych na świecie, czterosuwowych maszyn o pojemności 990cc zagrzmi w tym tygodniu, gdyż stawka MotoGP wraca oficjalnie na tor po długiej zimowej przerwie. Prawie pięć miesięcy po tym, jak Valentino Rossi ukończył ostatni wyścig zwycięskiego dla siebie sezonu w barwach Yamahy, cała stawka jeźdźców i mechaników kieruje się do Hiszpanii, aby rozpocząć bój o mistrzostwo świata na oficjalnych testach IRTA w Catalunya.
Podczas, gdy większość zespołów i producentów realizowała w trakcie zimy intensywny program testów na całym świecie, testy IRTA to pierwsza oficjalna data w kalendarzu MotoGP. Zawody te stały się już tradycyjnym prologiem sezonu w ostatnich latach. Wprowadzenie, dwa lata temu, nagrody w postaci auta BMW za wygranie tytułu najlepszego jeźdźca kwalifikacyjnego wyostrzyło jeszcze rywalizację.
W dwóch ostatnich edycjach "Nagrody BMW" wyniki były dość zaskakujące. W 2003 roku oficjalny trening wygrał Loris Capirossi, jadąc na wczesnej wersji prototypu Ducati Desmosedici. W zeszłym sezonie najlepszy okazał się "doktor", czyli Valentino Rossi. Wywalczył nagrodę, wykręcając najlepszy czas na motocyklu, który jeszcze w poprzednim sezonie uchodził za słaby. Mowa oczywiście o prototypie M1 Yamahy. Rossi, w sezonie 2004, wygrał również nagrodę najlepszego jeźdźca kwalifikacyjnego roku, gdyż jego zagregowany czas kwalifikacji ze wszystkich wyścigów, plus ten z przedsezonowych testów IRTA, pokazał, że Włoch jeździł po prostu najlepiej podczas sesji mierzonych czasem.
HRC (Honda Racing Corporation) wystawiła nowe wersje swojej majestatycznej maszyny RC211V podczas zimowych testów i cieszyła się z zachęcających wyników, tym bardziej, że tacy jeźdźcy jak Nicky Hayden i Makoto Tamada, szybko przystosowują się do nowych opon Michelin, po przesiadce z Bridgestone.
Oczywiście Honda to nie jedyny producent, który "uaktualnił" swoje prototypy, jako że zespoły Yamaha, Ducati, Kawasaki i Suzuki zaprezentowały swoje futurystyczne prototypy podczas testów w Malezji, Australii i Katarze. Tymczasem zespół Kenny'ego Roberts'a wystawił na testach w Valencji nowe Protony wyposażone w silnik KTM, zaś zespół WCM oczekuje, że sześciocylindrowe maszyny Blata będą gotowe na pierwszy wyścig sezonu w Jerez (10 kwietnia).
Oprócz bardziej wnikliwego spojrzenia na prototypy sezonu 2005, fani podczas oficjalnych testów IRTA będą mogli podziwiać wielu jeźdźców w nowych zespołach. Podczas gdy Colin Edwards zastąpił Carlos'a Checa jako partner Valentino Rossi w zespole Yamahy, Checa "wsiadł" na miejsce Troy'a Bayliss'a w Ducati, zaś Bayliss przeniósł się do Hondy. Marco Melandri również będzie po raz pierwszy jeździł dla Hondy, po przesiadce z satelitarnego zespołu Yamahy, w którym to zespole obecnie jeżdżą Ruben Xaus i Toni Elias.
Zawody testowe IRTA rozpoczynają się 18 marca (w ten piątek) o godzinie 10, zaś oficjalna sesja kwalifikacyjna nastąpi w niedzielę o godzinie 14:05 .
Źródło: www.motogp.com
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze