tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Piaggio wygra³o proces z dwiema firmami o prawo do wizerunku skuterów Vespa
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Piaggio wygra³o proces z dwiema firmami o prawo do wizerunku skuterów Vespa

Autor: Janusz Bêbenek 2020.05.28, 16:42 Drukuj

Włoskie skutery Vespa to ikona tego segmentu jednośladów i bardzo łakomy kąsek dla innych producentów, którzy chętnie inspirują się ich kształtami, a czasem je po prostu kopiują. Koncern Piaggio, do którego należy marka Vespa, od lat procesuje się o to z różnymi firmami, najczęściej chińskimi. Ostatnią batalię przed Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) wygrali Włosi. 

Vespa to pierwowzór i symbol klasycznego włoskiego skutera. Linia tych pojazdów jest bardzo charakterystyczna, ale jednocześnie nie do końca zdefiniowana, co daje duże pole do działania innym producentom, którzy chcieliby uszczknąć nieco z tego tortu. Koncern Piaggio, właściciel Vespy, prowadzi obecnie około 50 procesów o kradzież wizerunku. 

NAS Analytics TAG

Niedawno przed Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) zakończył się spór Piaggio z firmami Motolux i Dayi Motor. Sprawa dotyczyła skuterów łudząco podobnych do modelu Primavera. Europejscy urzędnicy stwierdzili, że skuterów pozwanych producentów nie da się odróżnić od zarejestrowanego projektu należącego do Piaggio i przyznał rację Włochom. 

Nie zawsze obrona wizerunku Vespy idzie jednak po myśli jej właścicieli. We wrześniu zeszłego roku Piaggio przegrało proces z firmą Zhejiang Zhonzheng, która wyprodukowała skuter łudząco podobny do modelu PX i w dodatku dosyć bezczelnie nazwała go Ves. W tym przypadku najpierw EUIPO, a następnie Trybunał Sprawiedliwości UE stwierdziły, że widać jednak wyraźne różnice pomiędzy spornymi skuterami. 

Piaggio generalnie dość agresywnie broni swoich praw już nie tyle do marki, co do samego wizerunku Vespy. To dosyć obosieczna broń - włoski koncern jest często oskarżany o nadużywanie dominującej pozycji na rynku i uciszanie konkurencji. 

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê