Phillip Island - Hopkins łamie rękę, Sykes i Checa najszybsi
Za nami pierwszy dzień testów na australijskim torze Philip Island i z pewnością nie był on szczęśliwy dla Johna Hopkinsa. Niedawno pisaliśmy o amputacji części palca u Amerykanina, ale najwyraźniej pech nie odpuszcza jeźdźca Suzuki. Jak sam napisał na swoim Tweeterze: "Cóż, jestem absolutnie załamany koniecznością poinformowania was, że przy upadku przy dużej prędkości złamałem kość prawej ręki. To jak poważne są obrażenia będziemy dopiero ustalali."
Hopkins najprawdopodobniej wróci do USA, gdzie przejdzie diagnostykę i leczenie. Dużo jednak wskazuje na to, że pierwsza runda WSBK na Philip Island przejdzie mu jednak koło nosa…
Tymczasem do sieci wyciekły nieoficjalne wyniki pierwszego dnia testów. Co prawda nie należy traktować ich jak prawdy ostatecznej i trzeba mieć na uwadze, że w testach nie uczestniczył np. zespół Hondy, ale wygląda na to, że tegoroczny sezon będzie bardzo ciekawy. W czołówce są i Kawasaki i BMW, co znaczy że rywalizacja może być wyrównana jak nigdy. Trzymamy kciuki.
Phillip Island – Dzień 1 (nieoficjalne):
1 Tom Sykes (GB) Kawasaki 1:33,0
1 Carlos Checa (E) Althea Ducati 1:33,0
3 Eugene Laverty (IRL) Aprilia 1:33,3
4 Marco Melandri (I) BMW 1:33,4
5 Max Biaggi (I) Aprilia 1:33,7
5 Leon Haslam (GB) BMW 1:33,7
7 Jakub Smrz (CZ) Liberty Effenbert Ducati 1:34,0
8 Sylvain Guintoli Effenbert Liberty Ducati 1:34,1
8 Joan Lascorz (E) Kawasaki 1:34,1
10 Ayrton Badovini (I) BMW Italia GoldBet 1:34,0
11 Maxime Berger Effenbert Liberty Ducati 1:34,3
12 Michel Fabrizio (I) BMW Italia GoldBet 1:34,4
13 Leon Camier (GB) Crescent Fixi Suzuki 1:34,5
14 David Salom (E) Pedercini Kawasaki 1:34,9
15 David Johnson (AUS) Rossair AEP BMW 1:35,7
16 Davide Giugliano (I) Althea Ducati 1:35,8
17 Lorenzo Zanetti (I) Pata Ducati 1:37,1
18 John Hopkins (USA) Crescent Fixi Suzuki (brak danych)
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarzeKawasaki powinno być w tym sezonie mocne. Wylew na treningach w Walencji osiągnął czas tylko o 0,5 sekundy gorszy od najlepszego czasu Stonera :) BMW z pewnością zdobędzie pierwsze podium w WSBK. ...
Odpowiedzjakie ty głupoty wypisujesz! BMW w klasie Superbike stało już na podium w tamtym zesonie kilka razy(Haslam) A w 2010roku wygrało serie Stock-1000. Mam nadzieje żę zarówno bmw jak i kawasaki w tym sezonie pokarzą sie z jak najlepszej strony.
Odpowiedzwyluzuj chlopie... chodziło o pierwsze miejsce na podium. A tego jeszcze nie było :)
OdpowiedzJeżeli BMW przy tych nakładach, jakie poszły teraz na rozwój tego Superbike'a, nie będzie systematycznie wygrywało ( a nie będzie, hi,hi), to lepiej niech wracają do Stocków, bo definitywnie z tego motocykla nic więcej nie da się zrobić.
Odpowiedz"bo definitywnie z tego motocykla nic więcej nie da się zrobić" - jakim trzeba być kretynem aby napisać coś takiego?
OdpowiedzNe denerwuj się i nie obrażaj innych. Rozumiem, że wyścigami interesujesz się od niedawna i pobieżnie, ale to nie powód. Z tego modelu BMW, dopóki nie wycofają wsparcia fabryki innych marek, nie będzie motocykla konkurencyjnego w Mistrzostwach Świata.
OdpowiedzWidze że i ty sie słabo interesujesz wyscigami. S1000RR jest jak najbardziej konkurencyja, gdzie była honda? Suzuki w tamtym sezonie? prosze cie jedyna bolączka bmw to elektronika, ktora predzej czy pózniej ogarną. To samo było z zespołem Kawasaki, kiedyś nie szło, teraz coraz lepej, zmiana ekipy zdecydowanie wyjdzie im na dobre. Więc najpierw albo coś pooglądaj albo chociaż przeczytaj na ten temat znafco..
OdpowiedzHondzie i Suzuki zostało zmniejszone wsparcie fabryk i jest obecnie na poziomie nie porównywalnym do tego, co angażuje centrala BMW i to jest powodem takich wyników, a nie baza, jaką jest motocykl seryjny. Problem S1000RR to nie tylko elektronika, ale przede wszystkim geometria i kilka jeszcze rzeczy. I tak, jak wcześniej napisałem, jeżeli jeszcze to wsparcie zmniejszy się dla Aprilli i Ducati, Yamahy już nie ma, to wtedy przyjdzie czas na zwycięstwa dla tego modelu S1000RR! A a propos znafcy, to pamiętam typowania tu w komentarzach równo rok temu, jakie to miejsca BMW w sezonie 2011 nie będzie zajmowowało i co wyszło? Kupa!
OdpowiedzAle nie prawdaż że zrobili postęp z sezonu 2010 na 2011? zaczeły sie podia? zaczeły!!! Wszystko poprawił Haslam! Teraz doszedł jeszcze melandri wiec popatrzymy co sie bedzie działo w tym sezonie. Co do samego s1000rr dziwne że ta geometria i reszta rzeczy nie przeszkodziła bmw w całkowitej dominacji w klasie Stock1000??
OdpowiedzBo na ~200 KM i 10 okrążeń jest ok, ale ~230 KM i 25 okrążeń wyścigu, to już too much.
Odpowiedzciekawe czy Sykes utrzyma tempo przez caly sezon...
OdpowiedzNiestety to nie pech...a po prostu kiepsko chłopak jeździ. Ile razy Hopkins się przewracał? - moje ukończone sześć klas podstawówki nie pozwala mi tego zliczyć a do 100 nas uczyli ;)
Odpowiedza ile razy leżał Stoner liczyłeś...?
OdpowiedzA ile razy Hopkins zdobył tytuł..?
OdpowiedzJakieś wiadomosci o Szkopku?
OdpowiedzPewnie w pierwszym winklu wywinął orła...
OdpowiedzNo niestety, ale w ostatnim czasie Hopkins na prawde nie ma farta...
Odpowiedz