ParkinGO - Mistrzostwa Europy dla każdego
Szczegóły na temat organizacji jednego z najbardziej ekscytujących wyścigów dostępnych dla każdego motocyklisty zostały ujawnione. Dwudziestu czterech kierowców serii ParkinGO będzie rywalizować ze sobą na najlepszych europejskich torach. Zawody odbędą się w towarzystwie siedmiu rund wyścigów WSBK.
Powstanie nowej, europejskiej serii ParkinGO jest efektem współpracy Infront Motor Sports oraz ParkinGO - właściciela sieci parkingów we Włoszech. Swoim doświadczeniem, wyścigi wesprze „Król Slajdów", kierowca zespołu BE1 Racing w serii World Supersport, Garry McCoy. W tym roku na torze w Portimao, dzięki niemu, po raz pierwszy od 40 lat, na podium stanął motocykl Triumph.
Garry McCoy:
„Myślę, że seria ParkinGO jest świetnym pomysłem, a do tego wszystkim fanom wyścigów motocyklowych, daje możliwość aktywnego uczestnictwa w tym niezwykle ciekawym sporcie. Słyszałem, jak wielu ludzi mówi, że chciałoby się ścigać tak samo, jak my. Teraz mają szansę pozostać sobą i na wzór zawodowych kierowców, uczestniczyć w Mistrzostwach Europy."
BE1 Racing oraz Top Ride będą bezpośrednio zarządzać serią ParkinGO, która dzięki UEM otrzymała miano Mistrzostw Europy. Motocykle, na których wystartują zawodnicy, to Triumphy Street Triple 675 R. Zostaną one dostarczone przez organizatorów przed mistrzostwami wraz z pełnym pakietem wyścigowym
Mistrzostwa Europy ParkinGO zostaną rozegrane w ciągu siedmiu rund WSBK:
Data | Kraj | Tor |
11 IV | Hiszpania | Walencja |
25 IV | Holandia | Assen |
9.05.2009 | Włochy | Monza |
27 VI | San Marino | Misano |
11 VII | Czechy | Brno |
1 VIII | Wielka Brytania | Donington Park |
5 IX | Niemcy | Nürburgring |
Do wyścigowego weekendu zaliczą się dwie oficjalne sesje treningowe, odbywające się w piątki i soboty oraz niedzielne wyścigi, które zostanie rozegrany między dwoma biegami Mistrzostw Świata Superbike.
W cenie wpisowego zawiera się motocykl, opony na wyścigi i treningi oraz zestaw gum deszczowych. Organizator będzie odpowiedzialny za transport jednośladów, wsparcie techniczne oraz zakwaterowanie na wszystkich torach. Na terenie padoku, dla każdych dwóch uczestników zostanie udostępniony boks lub garaż (4 na 4 metry) z całym niezbędnym wyposażeniem. Każdy kierowca ma prawo zabrać własnego mechanika lub w momencie zapisywania się, poprosić organizatora o takie wsparcie. Opłata zawiera również jedną wejściówkę dla kierowcy oraz 3 dla osób towarzyszących na całą serię WSBK.
Przez cały sezon organizator zapewni odpowiednie przygotowanie motocykli do każdej rundy oraz w trakcie wyścigów. Obecny będzie również wyspecjalizowany personel oraz zagwarantowane zostaną wszystkie części zapasowe.
Koszt wpisowego na Mistrzostwa Europy ParkinGO przed 22. stycznia wynosi 27 000 Euro + podatek lub 30 000 Euro + podatek w przypadku zapisywania się po wyznaczonym terminie. Do uczestnictwa w serii ParkinGO upoważnieni są motocykliści ze wszystkich krajów, w dowolnym wieku, posiadający licencję UEM. Maksymalna liczba uczestników z jednego państwa została ograniczona do sześciu. Zapisy na dziką kartę kończą się 1. marca.
Zwycięzca Mistrzostw Europy ParkinGO, otrzyma szansę startu w wyścigu Mistrzostw Świata Supersport, który odbędzie się na torze Magny-Cours. Szczęśliwiec pojedzie na motocyklu Triumph Daytona 675 w barwach BE1 Racing, jako kolega zespołowy Garrego McCoya.
Szczegóły dotyczące serii ParkinGO można zdobyć wysyłając pytania na adres info(at)parkingoseries.com
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzei wez to porownaj do pucharu hornetów albo nawet s1000rr ... moze i drożej, ale dla nich to nie tak duzo. no i jaka klasa !! scigac sie z wsbk....
Odpowiedzi terminy nie koliduja z WMMP, chyba, że na jednym możliwym, a jaka nagroda...... jedna obawa, robią to włosi i 6 sztuk może być szybciejszych niż pozostałych 18
Odpowiedz