Opony na tor i na ulicê - nowe Dunlop SportSmart TT
Dunlop rozszerza ofertę opon dedykowanych dla segmentu hypersport o oponę SportSmart TT. Nowy produkt to odpowiedź na potrzeby motocyklistów jeżdżących na najnowszych motocyklach sportowych i wyczynowych, którzy chcą wykorzystywać to same ogumienie na torze i na ulicy.
Opony zadebiutują na rynku w marcu 2018 r. i będą czwartym nowym produktem brytyjskiej marki w tej kategorii, wprowadzonym w ostatnich miesiącach na rynek.
Opona dla każdego motocyklisty
Nazwa SportSmart TT pochodzi od drogowej serii opon Dunlop SportSmart, a rozszerzenie TT nawiązuje do zastosowanej Track Technology, czyli ‘technologii na tor’. Wprowadzenie ogumienia na rynek wpisuje się w strategię firmy, zakładającą nowe podejście do segmentu hypersport. Jest to też spełnienie obietnicy wyrażonej w haśle "opona dla każdego motocyklisty". Warto też zauważyć, że debiut SportSmart TT to powrót Dunlopa do segmentu rynku, w którym marka po raz ostatni konkurowała ponad 10 lat temu renomowaną oponą Qualifier RR.
Zwycięska technologia z Długodystansowych Mistrzostw Świata FIM
Ostatni rok był dla inżynierów Dunlopa wyjątkowy, zarówno z uwagi na debiuty nowych produktów, jak i pod względem sukcesów osiągniętych na torach wyścigowych.
Opony brytyjskiej marki przyczyniły się do triumfu Iana Hutchinsona i Michaela Dunlopa, którzy zwyciężyli podczas rywalizacji Isle of Man TT Superbike i wyścigu Seniorów. Ponadto ogumienie Dunlopa "przyniosło szczęście" zespołowi GMT94, który zdominował Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIM EWC, w tym wyścigi Bol d’Or i Le Mans 24h.
Kluczem do sukcesu w tych rywalizacjach była opracowana przez inżynierów marki nowa mieszanka polimerowa zapewniająca przyczepność i trwałość. Stała się ona też podstawą nowej opony Dunlop SportSmart TT, która oferuje stałe osiągi i szerokie spektrum zastosowania, niezbędne w przypadku produktów przeznaczonych zarówno na drogę, jak i tor.
Nowa technologia NTEC RT
Aby zoptymalizować powierzchnię styku opony SportSmart TT z nawierzchnią, Dunlop zmodyfikował innowacyjną technologię NTEC. Nowe rozwiązanie - znaczona jako NTEC RT - umożliwia dostosowanie ciśnienia w tylnej oponie, w celu maksymalizacji powierzchni styku przed planowaną jazdą na torze. Dzięki temu podczas jazdy drogowej możliwe jest utrzymanie standardowego, zalecanego przez producenta ciśnienia w oponie, a przed jazdą na torze zwiększenie powierzchni styku z nawierzchnią nawet o 24%.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze