Opony Pirelli na Circuit de Catalunya. Eksperymenty w klasie World Superbike
Na hiszpańskim torze Circuit de Catalunya kierowcy WorldSBK po raz pierwszy w historii będą mieli do dyspozycji miękką mieszankę SC0 na przednią oponę.
Tor w niewielkiej miejscowości Montmeló na północ od Barcelony będzie gospodarzem czwartego etapu mistrzostw świata FIM Superbike World Championship podczas rozpoczynającego się właśnie weekendu (05.05-7).
Kolejne sportowe wydarzenie będzie jednocześnie areną ważnego debiutu dla Pirelli. Po raz pierwszy w historii włoska firma oponiarska opracowała rozwiązanie miękkiej mieszanki SC0 na przednią oponę, które może być użyte podczas weekendu wyścigowego.
Warto przypomnieć, że do tej pory opony DIABLO Superbike nie miały mieszanki SC0 dla przednich opon. Teraz Pirelli zdecydowało się wprowadzić i opracować nową formułę w trakcie sezonu, aby następnie uczynić ją standardowym rozwiązaniem w przyszłym roku.
Do tego w Barcelonie będą kontynuowane rozpoczęte w Assen porównania między standardową tylną mieszanką SCX a nową SCX-B0800, a w klasie WorldSSP między obecnym rozmiarem przedniej opony 120/70 a większym 125/70, który już jest używany w WorldSBK.
WorldSBK. Na przedzie, oprócz rozwiązań już używanych od początku roku, czyli mieszanki średniej SC1 i twardej SC2, w ilości 8 opon na zawodnika dla każdej mieszanki, kierowcy po raz pierwszy będą mieli również do dyspozycji przednią mieszankę SC0.
To miękka mieszanka, która powinna oferować wysoki poziom przyczepności z przodu — w celu zrównoważenia przyczepności. Tor w Barcelonie może być szczególnie wymagający dla przedniej opony ze względu na swoją techniczność, szerokie i szybkie zakręty, nierówności i bardzo ostre strefy hamowania, takie jak pierwszy punkt hamowania po długiej prostej do linii mety.
W przypadku opon na tył potwierdzone zostały rozwiązania widziane w akcji w Assen, ze standardową supermiękką mieszanką SCX i rozwojową SCX-A (specyfikacja B0800) w celu kontynuowania bezpośredniego porównania między dwoma opcjami. Do tych dwóch dodano jeszcze miękką mieszankę SC0 i, tylko dla Superpole i Superpole Race, dodatkowo miękką mieszankę SCQ.
WorldSSP. Dla przednich kół zawodnicy będą mieć do dyspozycji dwa warianty SC1 w różnych rozmiarach: standardowy dla klasy WorldSSP w rozmiarze 120/70 oraz ten używany przez WorldSBK w rozmiarze 125/70, aby ocenić możliwą zmianę również dla tej klasy na większy rozmiar po pierwszych testach przeprowadzonych w Assen. Trzeci i ostatni wariant to standardowe SC2. Na tylne koło zawodnicy będą mogli wybierać między standardową opcją SCX i SC0. Drugi wariant będzie bardziej bezpieczny w przypadku niskich temperatur i dużego zużycia.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze