Od 1 czerwca wchodzą nowe przepisy dotyczące pierwszeństwa pieszych - ruszyła kampania KRBRD
Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego opublikowała krótkie klipy związane z przepisami, które wchodzą w życie 1 czerwca. Jest to część zapowiadanej największej w historii kampanii dotyczącej poprawy bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych. Spoty są adresowane zarówno do pieszych jak i do kierowców.
Już od 1 czerwca wchodzą w życie zmiany w ustawie Prawo o ruchu drogowym. W myśl nowych zapisów pieszy wchodzący na przejście będzie miał pierwszeństwo przed każdym pojazdem za wyjątkiem tramwaju. Oprócz marchewki będzie również kij w postaci zapisu o tym, że piesi nie będą mogli korzystać z urządzeń elektronicznych "w sposób, który prowadzi do ograniczenia możliwości obserwacji sytuacji na jezdni, torowisku lub przejściu." Można się więc spodziewać, że od 1 czerwca policjanci będą polować na tych, którzy przechodząc na drugą stronę jezdni będą mieli wzrok wlepiony w ekran smartfona.
Już w kwietniu KRBRD zapowiadała, że szykuje największą w historii kampanię dotyczącą poprawy bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych. W sieci pojawiły się pierwsze spoty, które celują zarówno w pieszych jak i kierowców. Pieszych namawia się w nich do zwrócenia uwagi na otoczenie, zamiast korzystania z telefonu. W przypadku kierowców mamy klasyczne tłumaczenia dla jazdy z nadmierną prędkością. Hasła spotów to "Kierowco, czy to cię tłumaczy?" oraz "Pieszy, czy to cię tłumaczy?" i nie zawierają żadnych drastycznych elementów. Wspomniane klipy możecie zobaczyć poniżej.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze