Nowy motocykl Y2K ju¿ niebawem?
Marine Turbine Technologies. Ta nazwa w pierwszych chwili nie deklaruje zbyt jasno o co chodzi. Ale jeśli dodamy, że to ci ludzie, którzy zbudowali motocykl Y2K, 320 konnego potwora z odrzutowym silnikiem Rolls Royce’a, większość będzie już wiedziała co jest na rzeczy. Dodajmy, że wspomniana moc 320 koni osiągana jest przy 52000 obr/min. Ale dosyć o liczbach. W sieci pojawiły się informacje na temat następcy spektakularnego Y2K.
Informacje mówią o mającym pojawić się modelu MTT Y2K 420R. Zgadnijcie, co znaczy liczna 420? No i jak? Już wiecie? Jeśli pomyśleliście, że moc, to mieliście racje. O tak, nowy Y2K będzie miał czterysta dwadzieścia koni mechanicznych osiąganych za pomocą gazowej turbiny Rolls Royce’a C-20B, która podobnie jak w poprzednim Y2K nie będzie przenosiła mocy na koło bezpośrednio jaki ciąg, ale za pomocą 2 stopniowej skrzyni biegów. Autorzy poszli też po rozum do głowy i zdali sobie w końcu sprawę, że nikt tym nie będzie skręcać, dlatego też motocykl ma mieć z tyłu oponę 240mm. Oraz ABS.
Jay Leno już robi miejsce w garażu. Ciekawe, czy tym sprzętem też będzie topił błotniki samochodowe w korkach? Twórcy mają nadzieję na 260 mil na godzinę (418 km/h) i sześciocyfrowe kwoty wpływające na ich konto.
Komentarze 5
Poka¿ wszystkie komentarzeY2K mial silnik TURBOWA£OWY (ang. turboshaft) ktory od strony technicznej ogromnie rozni sie od wspomnianego "odrzutowego"
OdpowiedzZgadza siê ale nie ró¿ni siê wiele poniewa¿ i silnik turbo wa³owy i odrzutowy sk³adaj± siê z takich samych elementów pomijaj±c dodanie dodatkowego wentylatora z wa³em.
Odpowiedzale nie mozna pominac faktu ze moc oddawana jest za pomoca wa³u a nie generowana przez ciag silnika jak w odrzutowych. silnik turbowalowy miesci sie w definicji silnika turbinowego a nie odrzutowego
OdpowiedzOczywi¶cie ¿e 52000, jak dobrze wspomnia³ kolega to jest silnik odrzutowy, moja CBR osi±ga max mocy przy 12500 rpm/min
OdpowiedzTaa... To teraz czekamy na oficjalne raporty dot. spalania :)
Odpowiedz¦mig³owiec z t± turbin± bierze ok. 86-114 litrów paliwa na godzinê lotu, przy prêdko¶ci 180-200 km/h. To tak orientacyjnie, bo nie mam danych dla Y2K. Przypuszczam, ¿e w motocyklu turbina jest mniej wysilona, wiêc spala mniej na jednostkê czasu. Za to prêdko¶ci "przelotowe" s± mniejsze, wiêc zale¿no¶æ litrów/100km bêdzie mniej korzystna.
Odpowiedzzarówno to ze bedzie spalal mniej na jednostke czasu jak i to ze predkosci przelotowe teoretyczne beda mniejsze bo napewno nie na autobanie przeciez ten motocykl bedze chyba szybszy chodz o vmax bo o przyspuezzenie to kilka razy szybszy bedie mial wiekszy vmax niz smiglowec ztym silnikem ale zakaldajac ze beda mniejsze dodajac do tego znaczne mniej obcazony silnik ze wzgledy na kilkarazy mniejsza mase motocykla wzgledem smiglowca przy odpowiednio dobranych rpzelozeniach spalanie bedze duzo nizsze 100 litrow w 1 h lotu przy rpedkosci 200 km/h to 50 ltrow na 100 km w tym motocyklu spalanie bedzie na poziomie pewnie jakis srednio 20 a na maxa niewiem wysokie pewnie za to osagi beda porazajace 420 km jesli bedzie wazyl tyle co stary y2k czyli chyba ok.250 kg full bak to nam da 1260 km/tone z 80 kg kierowca dla porownania bmw s1000 rr ma ok 720 km/tone moc bezwzgledna w tym y2k o wiele wieksza im wyzsza predkosc bedzie tym jeszcze roznica bedzie se dodatkowo poglebiac pocisk w sam raz na autobahny
OdpowiedzPrzepisz jeszcze raz, z u¿yciem interpunkcji oraz wielkich liter na pocz±tku zdania, to mo¿e przeczytam i siê do tego jako¶ odniosê.
Odpowiedzeee jednak spalanie ten stary teraz czytam ma zajpisicie duze te silniki widac kieruja sie troche innymi prawami niz "tradycyjne' stosowane wmotocyklach pomyllem sie zatem z spalaniem bedzie duuuuuzzzzeee.
Odpowiedz1260 km/tone z 80 kg kierowca zakladajac ze z pelnym bakiem bedzie wazyl 250-260 kg idealny sprzet na autobany .
OdpowiedzNie wydaje mi siê, ¿eby a¿ tak go odchudzili, jednak tak± moc musi trzymaæ solidny kawa³ metalu. Sam silnik wa¿y 80kg (na sucho). Stary model z paliwem i kierowc± 80kg wa¿y ³±cznie 316kg, co daje 1012KM/t. Tak czy siak imponuj±cy wynik. Odno¶nie zastosowania, to ja powiem "tylko na autobany", gdzie indziej go nie widzê. Nie mówiê, ¿e siê nie da, ale to jak z przys³owiowym rozbijaniem orzechów za pomoc± mikroskopu. Da siê... ale s± lepsze przyrz±dy do tego celu. Jak dla mnie jest to bardziej ciekawostka techniczna, ni¿ motocykl. Nawet rozpatrywany w kategorii "zabawka na weekend".
OdpowiedzDla mnie to zwykly motocykl tylko bardzo drogi jako jedyny moze stawic czola na autobanie a nawet z powowdzeniem wygrywac w takich warunkach z najmocniejszymi autami bo powiedzmy sobie szczerze haya czy zzr 1400 osiagaja ok 300 km/h ale taka predkosc na dlugich prostych osiagaja auta sportowe z sredniej pó³ki cenowej o mocach juz 400-450 km przy usrednonym cx0.30 i masie ok 1400 kg te mocniejsze sportowe auta o mocach 600 km w takich warunkach ze wzgledu na vmax grubbo ponad 300 blisko 340-350 niedaja szans popularnym najszybszym japonczyka jak haya zx14 itp jedyenym motocyklem ktory broni "honrou "motocyklistow wtakich warunkach jest wlasnie y2k,o przyspieszeniu w okreslonych zakresach predkosci niepisze bo tu wiadomo haya zx14 s1000rr do 270-280 przyspieszaja jak najmocniejsze auta sportowe .
Odpowiedzstary model wazyl 260 kg ful bak bez 80 kg kierowcy i ze znim jesli nowy bedzie wazyl podobnie bedze mial 1260 km/tone
Odpowiedza nie przypadkiem 5200 obr/min ?
Odpowiedzzgadzam sie z pawlem, odrzutowe silniki kreca sie jeszcze wyzej niz 52000 takie liczba dla nich to piku¶
Odpowiedza nie przypadkiem 5200 obr/min ?
Odpowiedza widzia³es odrzutowy silnik który kreci 5200 tyle to on ma pewnie na ja³owym :)
OdpowiedzNa ja³owym ma ok. 31000 rpm. Do uruchomienia potrzebuje 7800 "na sucho" - je¿eli wcze¶niej podasz paliwo, to spalisz silnik. Opiera³em siê na instrukcji do ¶mig³owca, z którego pochodzi ta turbina. Nie wiem, jak dok³adnie dzia³a to w Y2K, ale podejrzewam, ¿e nie ró¿ni siê za wiele.
Odpowiedz