Nowo¶ci Ducati na Moto Expo w Warszawie
Na rok 2016 wyjątkowo dużo nowości przygotowało Ducati. Już w lutym większość z nich zobaczyć i dosiąść będziecie mogli w Warszawie w czasie targów Moto Expo Polska.
XDiavel będzie jednym gwoździ programu w czasie motocyklowego weekendu w Expo XXI. Motocykl ten ma łączyć w sobie sprzeczne cechy, czyli ekscytację z jazdy typowej dla włoskich sportowych maszyn, tyle że przy niskich prędkościach typowych dla cruiserów. Czy możliwe jest połączenie wody i ognia? Widzieliśmy go na własne oczy w Mediolanie i powiedzieć możemy, że na żywo sprzęt ten prezentuje się jeszcze lepiej, niż na zdjęciach.
Najnowsze Panigale 959 jest rasową maszyną sportową, a wprowadzone modyfikacje sprawiają, że za sterami tej maszyny można rzucić wyzwanie także mocniejszym motocyklom. Jednocześnie sprzęt ten rzeczywiście wydaje się być optymalnym rozwiązaniem dla miłośników jazdy po ulicach sportowym wozem. Na korzyść 959 przemawiają nie tylko osiągi, wysokiej klasy komponenty użyte do budowy tej maszyny, najwyższa jakość wykonania, ale także znakomite wzornictwo.
Ducati chce wrócić w teren, lecz tutaj łatwiej powiedzieć, niż zrobić, ale Włosi naprawdę postarali się. Przede wszystkim Multistrada Enduro ma mocno zmienione podwozie. Z tyłu pracuje dwuramienny wahacz wykonany z aluminium, który ma być lżejszy i bardziej odporny na ekstremalne warunki pracy w porównaniu z monowahaczem stosowanym w standardowej Multistradzie. Inny jest widelec, teraz z typowym dla maszyn offroadowych offsetem osi koła. Skoki zawieszeń uległy zwiększeniu o 30 mm w zestawieniu z wersją standardową, powiększył się także prześwit motocykla. Rzecz jasna ustawienia zawieszeń również przygotowano głównie z myślą o jeździe terenowej. Do tego typu jazdy przeprogramowano także ergonomię oraz zastosowano np. typowo offroadowe podnóżki.
A co na miasto i podmiejskie wycieczki? Oczywiście Nowe Ducati Hypermotard i Hyperstrada na 2016. W przyszłym roku w salonach Ducati znajdziecie dwa modele Hypermotarda - standardowy oraz wersję SP, a także nową Hyperstradę. Wszystkie te motocykle łączy ta sama platforma silnikowa i podwoziowa. Silniki mają pojemność skokową zwiększoną poprzez dłuższy skok tłoka do 937cc. Dzięki temu poprawie uległ przebieg momentu obrotowego oraz moc maksymalna, która teraz wynosi 113KM. Motocykle oprócz napędu mają także zmienioną elektronikę, nowe wskaźniki oraz poprawioną ergonomię.
O mniejszym Scramblerze mówiło się w Ducati od dłuższego czasu. Zresztą jeśli rodzina Scramblerów ma się rozrastać pojawienie się maszyn o większych i mniejszych pojemnościach jest przecież czymś zupełnie normalnym.
I tak oto w przyszłym roku do salonów Ducati trafi nowa, nieco mniejsza wersja bolońskiego hitu. Jak twierdzą Włosi istotą nowej oferty jest umożliwienie klientom łatwiejszego i jeszcze bardziej bezstresowego korzystania z motocykla. Dlatego też Sixty2 wykorzystuje silnik o mniejszej pojemności. Dwucylindrowiec chłodzony powietrzem ma 399cc i produkuje 41KM. To w zupełności wystarczająca wartość, aby nieźle się wyszaleć i idealna wartość dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.
Obok tych maszyn zobaczycie także praktycznie całą game modeli Ducati z 1199 i 1299 Panigale na czele. Do tego znany już Scrambler i ubiegłoroczna nowość, czyli standardowa Multistrada. Będzie na co popatrzeć!
W tym roku Wystawa Motocykli i Skuterów odbędzie się w Centrum Targowym EXPO XXI w Warszawie przy ulicy Prądzyńskiego 12/14 w dniach od 19 do 21 lutego. Zmianie ulega nie tylko lokalizacja, ale także nazwa. Targi otrzymały nazwę MOTO EXPO POLSKA, a ich głównym założeniem jest promocja motocykli i skuterów jako przedmiotu pasji, ale także jako znakomitego środka transportu w realiach zatłoczonych aglomeracji.
Więcej informacji o imprezie znajdziecie na stronie www.wystawa-motocykli.pl
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze