Nowe opony dla zespo³ów CRT?
Pomys³ów na wyrównanie szans zespo³ów fabrycznych i CRT ci±g dalszy. Po standardowym ECU pod lupê trafi³y opony. Okazuje siê, ¿e stosowana w tym sezonie specyfikacja ogumienia wy¶cigowego nie do koñca pasuje do motocykli CRT. Teoretycznie, podobnie jak zespo³y korzystaj±ce z pe³nych prototypów, ekipy CRT mog³y korzystaæ z dwóch mieszanek – twardej i miêkkiej. W praktyce jednak nigdy opon twardych nie u¿ywa³y, bo motocykle CRT nie by³y w stanie ich prawid³owo dogrzaæ. Oznacza to, ¿e dla ekip z pó³ prototypami jedynym wyj¶ciem by³o stosowanie miêkkich mieszanek.
Aby daæ zespo³om CRT realn± szansê wyboru Bridgestone zaproponowa³ Dornie i FIM, ¿e przygotuje dla tej „podklasy” dodatkowy model opony. Dotychczasowa miêkka mieszanka stanie siê tward±, a nowa supermiêkka mieszanka okre¶lana bêdzie jako miêkka. Nowe miêkkie opony dostêpne by³yby rzecz jasna wy³±cznie dla zespo³ów CRT. Decyzja jest w chwili obecnej rozwa¿ana i jej zatwierdzenia lub odrzucenia nale¿y spodziewaæ siê ju¿ wkrótce.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarze¦wietny pomys³. Daæ im najtañsze heideneau czy jakie¶ kumhio czy jak siê to zwie, ¿eby by³o ekonomicznie. A felgi do tego stalowe, bo mocne i niedrogie. Ci za¶ z zespo³ów fabrycznych moto gp, niech...
OdpowiedzTo jak to jest z oponami w GP? Bo je¶li chodzi o homologowane opony wy¶cigowe (Supercorsa SC, D211GP itp.), to w³a¶nie ³atwiej jest dogrzaæ oponê tward± ni¿ miêkk±. Czyli wychodzi, ¿e na odwrót (?).
Odpowiedz