tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowe Suzuki SV650 - pierwsze wra¿enia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Nowe Suzuki SV650 - pierwsze wra¿enia

Autor: Beavis 2016.05.06, 08:56 5 Drukuj

Po całym dniu w siodle nowego Suzuki SV650 mogę powiedzieć jedno: Suzuki wraca na dobre tory!

Po pierwsze: jestem ogromnym fanem serii SV. W swoim życiu prywatnie posiadałem dwie SV-ki pierwszej generacji, objeździłem wszystkie możliwe i do czasów, eghm, Gladiusa zawsze schodziłem z SV-ek z uśmiechem na ustach (Gladius zresztą sam w sobie nie był zły, brakowało mu tylko "ducha" SV). Dziś, przy okazji cyklicznej imprezy Suzuki otwierającej sezon, miałem okazję spędzić trochę czasu za sterami Suzuki SV650 2016. Czy nowa SV-ka zadowoli wymagających fanów serii?

NAS Analytics TAG

Tak! Szerzej temat rozwinę przy okazji pełnej recenzji, ale nowe SV bez wątpienia ma "to coś". Cechy, których szukam w tego typu motocyklu i cechy, dzięki którym zakochałem się w pierwowzorze. Dwucylindrowa jednostka napędowa, teraz spełniająca normy emisji spalin Euro 4, zyskała ok. 5 KM, a motocykl jest lżejszy o 8 kg. Rezultaty są świetne. Odpowiedni kop w całym zakresie obrotów, przyzwoita elastyczność i chęć do kręcenia się pod metaforyczne czerwone pole. Mimo dość klasycznego wyglądu i gladiusowych genów, SV niczym nie odstaje pod względem osiągów od Yamahy MT-07, a wydaje mi się (choć to określić można przy bezpośrednim porównaniu), że SV z pojedynku wyszłaby obronną ręką. Za jednostkę napędową ogromny plus.

SV kierowana jest dokładnie do klientów MT-07. Teoretycznie początkujących motocyklistów, w praktyce jednak ponad 70-konny twin w moim odczuciu zadowoli szersze grono. Początkującym na pewno spodoba się nisko umieszczone siedzisko, pozwalające na pewne postawienie całej stopy, wygodna pozycja za sterami, a nawet "asystent sprzęgła" - lekko podnoszące się obroty przy ruszaniu.

Są jednak minusy. Układ hamulcowy działa mocno przeciętnie. Wymaga sporo siły, punkt działania jest rozmyty, a finalna siła hamująca mnie nie zadowalała. Siedzisko po 200 km autostradowej jazdy wbijało się w pośladki, a - jak nie trudno się domyślić - ochrona przed pędem powietrza jest praktycznie żadna. Czy jednak takie drobnostki wpłyną negatywnie na ostateczną ocenę nowej SV?

Do pełnego raportu zjazdy zapraszam już za kilka dni!

2016 suzuki sv650 lampa

2016 suzuki sv650 klamka

2016 suzuki sv650 hamulce

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê