Nowa opona sportowo-turystyczna od Bridgestone
Bridgestone Battlax Sport Touring T30 EVO - doskonałe połączenie wygodnej jazdy i sportowego prowadzenia.
Bridgestone poprawił osiągi Battlax T30 na mokrej nawierzchni, dzięki czemu możliwe było opracowanie sportowo-turystycznej opony radialnej, która zapewnia kierowcy kontrolę, dobre osiągi, wszechstronność i emocje: Battlax Sport Touring T30 EVO. Dzięki najnowszej mieszance i technologiom konstrukcji bieżnika Bridgestone, udało się to osiągnąć bez ograniczenia wydajności na suchej nawierzchni.
T30 EVO została opracowana w odpowiedzi na rosnącą liczbę motocyklistów domagających się opony turystycznej oferującej stałą i odpowiednią wydajność na mokrej i suchej nawierzchni - jednak zapewniającą sportowy charakter i radość z jazdy. Celem Bridgestone było zatem utrzymanie doskonałej wydajności T30 na suchej nawierzchni i jej zwiększenie na mokrym.
Sprawdź pełną ofertę opon motocyklowych Bridgestone.
Nowe mieszanki dla poprawy bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni
Osiągi na mokrej nawierzchni zostały poprawione przy użyciu nowych mieszanek, które zwiększają tarcie na mokrej nawierzchni. Zmodyfikowana mieszanka przedniej opony w połączeniu z nową mieszanką pasa środkowego tylnej opony poprawia wydajność na mokrym bez utraty wydajności na suchym, w szerszym zakresie temperatur, a także zapewnia większą stabilność, zwłaszcza w przypadku ciężkich motocykli turystycznych.
Wyniki testów z poligonów testowych i laboratoriów Bridgestone(1) pokazują, że nowa opona Battlax T30 EVO zwiększa o 20% przyczepność, kontrolę uślizgów i przyczepność na mokrych nawierzchniach w porównaniu do T30, zapewniając krótszą drogę hamowania i większe poczucie kontroli.
Udoskonalone wzory bieżnika
Duże znaczenie w przypadku osiągów T30 EVO ma również wzór bieżnika. Wzór na tylnej oponie został przeprojektowany tak aby z rowki na krawędzi opony zachodziły na środkowym pas, co zwiększa odprowadzanie wody z powierzchni styku, gwarantując większą przyczepność na mokrej nawierzchni. Jednocześnie, zakrzywione rowki zostały przesunięte na zewnątrz, żeby utworzyć żebro wzdłuż środkowego pasa, co poprawia sztywność bieżnika i stabilność podczas przyspieszania. Zmiana ta powiększa obszar styku przy nachyleniu, co wpływa na przyczepność i zapewnia kierowcy większe bezpieczeństwo przy wchodzeniu w zakręt.
"Dzięki naszej nowej oponie Battlax T30 EVO, Bridgestone oferuje miłośnikom turystyki motocyklowej sportowe emocje na suchej nawierzchni i bezpieczeństwo na mokrej" - mówi Jake Rønsholt, Dyrektor Zarządzający Consumer Business Unit w Bridgestone Europe.
Nowa opona Battlax T30 EVO będzie wprowadzana stopniowo w całej Europie od lutego 2015 r. w rozmiarach 120/70ZR17 dla przedniej opony i 180/55ZR17 oraz 160/60ZR17 dla tylnej.
(1) Warunki testu: Poligon testowy Bridgestone. Pojazd: Suzuki GSF i Tricycle test vehicle. Rozmiary:1250S 120/70ZR17M/C, 180/55ZR17M/C.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeciekaw jestem jak wypada w porownaniu do michelin pilot road 4
Odpowiedz